למה אנו צריכים לממן לקוחות

במאמר זה עומד לדיון נושא מועד קביעת ההכנסה של הפירמה.

למעשה יש כמה שיטות של רישום ההכנסה בפירמה.

עסקים אשר מקבלים את התקבולים שלהם בתשלום מזומן/שיק מזומן/או כרטיס אשראי (שאומנם יכול להינתן לתשלום רגיל כ-9 ימים לאחר החודש השוטף או לחילופין בתנאי תשלום בתשלומים ללא ריבית-מקרה אשר הלקוח מחויב פעם בחודש מה שהופך את ההכנסה לרב שנתית ולא לעסקת מזומן.)

הפרמטר השני הוא התשלום באשראי בו מוציאה הפירמה חשבונית מס מקור כאשר תאריך הוצאת החשבונית היא המחייבת את חובת הדיווח, תשלום המע"מ.

על מנת להקל על עסקים אשר היו מוציאים חשבונית מס ומחייבים את עצמם בכול חבויות המס בחודש ההוצאה של החשבונית (מבלי לקבל את הכסף בפועל") יצא חוק המע"מ החדש האומר כי בעסקים עם מחזור של עד 19 מיליון ₪ עסקים יכולים להוציא חשבונית עסקה (מה שלא תחייב אותם מידית בחבויות מס) ואילו עם קבלת התקבול תצא חשבונית מס התחייב את הפירמה לכול דבר ועניין בתחום המיסוי, רישום התקבול, אירוע המס, ותשלום המע"מ.

מדוע רפורמה זאת טובה לפירמות

א. הפירמה אינה צריכה לממן את תשלום המע"מ כול עוד הלקוח לא שילם.

ב. הפירמה אינה צריכה לממן ללקוח את תשומות המע"מ שהוא מגיש בדוח המע"מ שלו.

ג. הלקוח ממהר לשלם את התקבול מאחר והיה רוצה להכניס את הקנייה לספריו ואת המע"מ למחזור עסקאותיו.

 

הדבר המצער הוא כי מערכת זו יוצרת בלבול אצל פירמות רבות המחויבות לנהל עכשיו גם מעקב על הוצאת חשבוניות עסקה ודאגה לקבל מהלקוח את התשלום המגיע לו, זאת ועוד שיש כאן סוגיה משפטית האומרת מתי עוברת הקנייה לרכושו של הלקוח "ביום הוצאת חשבונית העסקה או ביום התקבול" סביר להניח כי הסחורה עוברת לבעלות הלקוח רק בזמן קבלת התקבול והוצאת חשבונית קבלה ולא מתועד. ברגע שהתשלום מתועד אזי הסחורה עוברת לרשות הלקוח בזמן התשלום בפועל (דהיינו קבלת הכסף פיזית לבנק הלקוח)

 

פעילות מותרת זאת היא עד לגבול של מחזור עסקי מסוים והשאלה הנותרת מדוע לא יתנהלו כך כלל החברות/הפירמות במשק שהרי מדובר בסכומים אסטרונומיים שפירמות לוקחות על עצמן, הרי אין הגיון מסחרי כי חברה המספקת סחורה בסכומים גבוהים תשיט על עצמה תשלומי מע"מ גבוהים כול עוד היא לא גובה זאת מהלקוח.

 

מאחר וחו"ק מס ערך מוסף לא עומד לפוג מהעולם כדאי וראוי כי המדינה תשקול להכיל את הרפורמה הזאת על כול הפירמות בכול גודל במדינת ישראל ותערך גם היא לפעול בהתאם.

 

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    יזמות
    יזמות

    זה לא מספיק להיות יזם

    למה יזמים צריכים ייעוץ עסקי? מה זה אומר להיות יזם? להיות יזם זה לעשות את הקפיצה מלהיות בעל רעיון להפיח בו חיים. זה לזהות הזדמנויות,

    מכירות
    מכירות

    איך נצליח למכור בשוק רווי

    כיצד יצליחו אנשי מכירות בשוק רווי? בשוק רווי, מכירה הופכת למשימה מורכבת בשל מספר אתגרים. ראשית, מספרם הרב של המתחרים מקשה על כל מוצר או

    טרנספורמציה עסקית
    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית מדובר בתהליך קריטי עבור חברות השואפות להישאר תחרותיות ולהתאים את עצמן לתנאי שוק משתנים. היא כרוכה בביצוע שינויים מהותיים באופן שבו עסק פועל,

    תוכן עניינים

    ייעוץ עסקי - דורון עמית

    בעל עסק!

    פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם דורון

    מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





      דילוג לתוכן