מיתוג, מיתוג עסקים, מיתוג חברות, מיתוג ופרסום, איך ממתגים?
אם הייתם צריכים למתג את ישראל בעולם איך הייתם עושים זאת? הנה עכשיו יש לנו אתגר "שמיים פתוחים" בפתח, מאות אלפי תיירים יגיעו לישראל, ואני שואל איך היינו ממתגים את ישראל. אז בכדי להמחיש מיתוג מהו, כמובן, הולכים למוח האנושי של התייר/הלקוח הפוטנציאלי ומזכירים לו פחות או יותר מה הוא יודע. לגבי ישראל המצב קצת יותר מסובך כי מה שאזרחי העולם מכירים את ישראל הם יודעים על מלחמות, פצצות ברחובות, פיצוצים באוטובוסים וכ"ד. זה לא כמו למתג את "פריז" ולהשתמש ב"מגדל אייפל" בשדרות ה-שהאנליזה, ועכשיו גם ביורו דיסני שליד פריס. בישראל זה שונה.
היום אנו צריכים למתג ישראל עם עבר ואם הווה, העבר ידבר על ה"פלאפל" על "שדה בוקר" על "ירושלים" ועל הקיבוץ והמושב….ההווה כבר צריך לדבר אחרת. לדוגמא: ואני מקווה שלא תכעסו עלי קחו את התפתחות התיירות של החד מיניים, ישראל והעיר תל אביב הפכה לשם דבר בכול מה שקשור לפתיחות מינית ( לא חלונות אדומים כמו באמסטרדם) או בתי בושת כמו ב"פרנקפורט" אבל תרבות של עיר שמרכזת ציבור לא מבוטל של חד מיניים הכולל מסיבות, תהלוכות רחוב, חברות שהתפתחה דרך אתרי האינטרנט וכ"ד. זה צד אחד של המטבע שמדינת ישראל משווקת היום תיירות לישראל, מצד שני והפוך לתרבות הזאת יש לנו את שיווק ישראל דרך ההיבט הדתי והעיר ירושלים עיר שלושת הדתות עם מקומות תיירותיים ממותגים נוספים במיתוג כמו, ירושלים, צפת, נצרת. המוסף נוכל למתג את ישראל בעיר הקיט שלה "אילת" ושוב "תל-אביב" עיר ללא הפסקה. רק לא למתג את ישראל כמדינה החייה על חרבה. כאן במקרה של ישראל כפי שציינתי המיתוג חייב לשים דגש על כול הדברים האחרים שיש לישראל להציע. וזה ימתג אותה בדיוק כמו שצריך למתג. כ-יועץ שיווק, אני חושב שלמתג את ישראל ברמות האלה, ולפנות לקהלים ייעודיים בעולם להגיע ליהנות כול אחד למה שהוא מחובר זה חכם ומחוכם. העבודה הרבה יותר קשה כי צריך להוציא מהדימוי העצמי של המדינה "מדינה במלחמה".
ועכשיו לדוגמא שונה בתכלית מיתוג עסקי לחברות, שאנו רוצים למתג "יין" מישראל. איך נמתג אותו, "יין ישראלי" " מהענבים הארץ ישראלים שנקטפו ונשתמרו אצל הכורמים הראשונים, נתאר את גידול הענבים, נספר על תהליך האריזה, נראה את מרתפי המצאות דודי העץ הענקיים לשימור היין, והכי חשוב נראה ישראלים לוגמים יין בהנאה…ראו איך ממתגים את המים המינראליים, עד היום אנו לא יודעים עם זה טוב לנו או זה רע לנו אבל המיתוג לטעמי כ-יועץ שיווק עובד שעות נוספות: מים ממעמקי נהר הירדן, מים מפסגות הרי הלבנון, זה לישראלים, לאירופאים: מים מפסגות הרי האלפיים, וכאלה וכאלה. כול מוצר וכול שירות ניתן למצוא לו את המיתוג אשר איתו יתאפשר לנו למכור ולמכור הרבה יותר.