איש מכירות זה מקצוע

בכדי להיות איש מכירות, המתאים לרוח התקופה, צריך להפעיל הרבה מאד תובנות אנושיות, שפת דיבור, מימיקה, טונציה, שפת גוף אשר מי שיישם אותה יזכה למעלה מ-60% הצלחה במכירה, איש מכירות של עכשיו הוא הכלי מכירתי האולטימטיבי של כול עסק וארגון, ויסלחו לי אותם עסקים אשר החליטו כי איש מכירות זה "פסה" עבר, ללא צורך יותר. בגישת "הטכנולוגיה מחליפה את איש המכירות" טעות גדולה טועה. הטכנולוגיה עוזרת לאיש המכירות אך לא מחליפה אותו, כול עוד אנחנו מדברים ומבינים שפת אנוש כמו שהחיות מדברות בשפת החיות כך נזדקק לנפש האנושית להמשיך ולדבר עם הצד השני בשפת האנוש.

 עסקים מתנהלים בין אנשים, אנשים הם אלה שמחליטים, תארו לכם שבבית המשפט היה יושב כשופט "רובוט" מתוכנת מראש. אתם מבינים מה יכול לקרות לנו לאנושות, לבני האנוש, או רובוטיקה הייתה מחליטה מה אנו אוכלים או מה לא. האם הנפש האנושית יכולה לא לספק צרכיה במאוויים אנושיים?  

כך אני רואה את הקשר בין מכירות, בין מוכר לקונה, בין מערכות עסקים לעסקים אחרים, הכול בשפה האנושית. אין תחליף לשפה האנושית, וגם אסור שתהיה כזאת. כי אחרת לא תהיה אנושות.

לא עוד מכירה של מוצרים, שירותים, מצגות טכניות משעממות. (הגם שבמצגות אפשר לשלב את התוצאה ולא את התהליך) אלה יותר אמון, הגיון, וטיעון הגיוני, מדוע המוצרים  או השירותים שאנו מציעים  יכולים לעשות טוב עבורך, הכוונה אל עולם הדמיון אשר יוצר את חיבור הרגש. לדוגמא: (אני מוכר פיתוח של אפליקציה) "מעלים תאוריה לחלל החדר" בעוד כמה שנים הילד או הנכד שלך יוכלו ליהנות מאפליקציה שאושרה על ידך, היום והמחר שהעולם הפך להיות דיגיטאלי וזמין, כול דבר הקושר את שמך ישמש אותך ואת צאצאייך לדורות רבים (ראה את הקושי של ילדיך שהם נדרשים לעבודת שורשים מהדורות הקודמים שהחומרים לא נגישים) ותעלה בדמיונך איזו הנאה תהיה לנכדיך או לנינים שלך  למצוא את פועלך העשיר בלחיצת כפתור.(נכון זו צורת מכירה שונה, זה נשמע מוזר, לא כולם יוכלו לקלוט זאת בשמיעה ראשונית אבל בלילה שילכו לישון זה ייזכר וייצרב במחשבותיהם.

אנו מחויבים  ליישם שיטות אחרות של מכירה וליצור קשר נעול הרמטי עם הלקוח ובעיקר, בשינוי הגישה שלנו, בהפתעה. (כאשר לקוח ברגע ראשון לא יבין אתכם הוא ישאל. מה? מה אמרתם? זה כבר זריקה להכניס למוחו את הייחודיות שרצינו). אנו צריכים להכיר תודה למדע שהעמיד לרשותנו את היכולת לדעת את המניע לפעולה וזאת למרות שלאנשים יהיה קשה לקבל את הגישה ,אנו צריכים להסתמך על המדע האנושי ולהבין כי האדם לא שולט על התת מודעות שלו "תת המודעות" היא זאת שצורבת את מה שאנו משדרים ומשם תתקבל  ההחלטה לעשייה, לפעולה, לרכישה, למתאים לא מתאים. לא שלא תבינו לא נכון, לא הפכנו לפרימיטיביים או חזרנו אל בוראנו מוחנו ההישרדותי נשאר אלה שהוא קיבל מספר יועצים כמו האונה השמאלית האחראית על ההיגיון, המספרים, החשיבה הלינאריות, הרציונל, ולימינו האונה הימנית השולטת על הרגש, היצירה, הדמיון והאנושיות, למרות כול היועצים החדשים במוחנו עדיין המוח ההישרדותי לו אנו קוראים המוח הקדמון הוא זה שמקבל את ההחלטות שלנו.

קחו לדוגמא כלב שוכב בפתח הבית ואתם באים אליו בגישה אוהבת, מסתכלים לעיניים שלו, חודרים אל תוך מוחו, משמיעים קולות רגועים הערבים לאוזנו הוא יקבל אתכם בקשקוש הזנב (סימן לזה שמוחו האבולוציוני זיהה ידידות, חבר,) והוא יקום וישמח, אבל אם תגלו סימני פחד, תתרחקו, הוא ינבח ויצרח ויראה בכם אויב. זה בדיוק התיאור המטאפורי של איך אנחנו כבני אדם שופטים את בן האנוש הבא מולנו או זה שאותו אנו צריכים לפגוש בכדי לבצע מכירה.

מכירות של היום זו אומנות לשמה, ואומנות זאת חייב ללמוד כול מי שרוצה קשר עם אנשים, בני אנוש, הן במכירות, הן בקשר, הן ביחסי האנוש והן בעצם הקיום עצמו.

בואו שמעו אותנו מה יש לנו לתרום לארגון שלכם בנושא. אתם תופתעו.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן