האם ההשקעה בפרסום כדאית.
האם השקעת המותגים הענקיים בתחום מוצרי החשמל מצדיק את ההשקעה?
ומי בסוף גורף את הקופה.
כמה אנו מופצצים בפרסומות של ענקי סלוני מוצרי החשמל בישראל.
פרסום ברדיו, בטלוויזיה בעיתונים, בשלטי חוצות בבאנרים באתרי האינטרנט…היכן לא?
ובסוף סלון קטן גורף את המקום הראשון בתחום כול כך רווי.
אז מה סוד ההצלחה.
אם ענקי מוצרי החשמל מוציאים הון עתק על פרסומים, על סלונים וחנויות ענקיות ומפוארות כמעט בכול מרכז קניות בישראל, ובא סלון קטן וטורף את הקלפים לכולם. הכיצד?
רשת החשמל הקטנה של "אבי סופר" התל אביבי שהתחיל מחנות קטנה ברחוב שינקין בתל אביב היא זאת שמובילה היום מבין כול החברות המובילות בתחום (לפי סקר שערך העיתון גלובס בשיתוף פלא פון ומכון שריד) (קבוצה מכובדת למדי)
למעשה מה שקבע הסקר הוא שנושא המחיר הוא זה שקובע אצל אלה שרוצים לרכוש מכשירי חשמל. כ-יועץ עסקי עם אני מנתח את השוק האמת שבשוק הזה באמת המחיר הוא זה שצריך לקבוע, שהרי אין כאן מיתוג של מוצר, או מותג ביית, כולם מוכרים את הכול, אותו מקרר של (לדוגמא אמקור) ניתן למצוא בכול החנויות. רק שבסלונים הגדולים, אלה הממוקמים על מאות מטרים רבועים במרכזי הקניות שאת עלותם אנו יודעים, הם גם שמשקיעים מאות אלפים על פרסום ויחסי ציבור וכנראה (לא כנראה בטוח) העלויות האלה משולמות ע"י הלקוח בסופו של דבר. וזה שעלות החנויות שלו זולה, ואינו מפרסם בגודל כזה, הוא זה שיכול לתת מחיר יותר נמוך ללקוחות שלו.
היום כאשר האינטרנט כול כך זמין, ואתרים להשוואת מחירים הם לחם חוק של הצרכנים ובפרט בענף החשמל. המחיר בתחום הזה הוא המחיר הקובע.
ולבעלי הסלונים הגדולים, החנויות הגדולות, לא בדקתי למי הם שייכות לאנשים פרטיים או לחברות ציבוריות, אבל כיועץ עסקי אני מציעה להם להתקפל חזרה, להקטין את ההוצאות, להוריד את נפחי הפרסום (כי מה הטעם לשבת במרכזי קניות יקרים מלאים במבקרים וגם לפרסם בעלויות כול כך גדולות) ולהתייעל כי אחרת יקרה להם מה שקרה לרשת המחשבים של אלקטרה אשר החליטה לסגור את הרשת בגלל הפסדים כבדים.
אני לא מבין מה הטעם לנהל עסקים ברווח תפעולי כול כך נמוך (אם בכלל) וזאת רק בכדי לשרוד?
התקשרו לדורון עמית יועץ עסקי, יועץ שיווק
054-8087706