טכנולוגיה מייצרת שינוי בניהול העסק

אימון עסקי, יועץ עסקי, יועץ שיווק, ייעוץ עסקי,

יש בעלי עסקים, או מנהלי חברות, השבויים בקונספציות "עתיקות" ו"מיושנות" וקשה להם (אומנם בצדק רב) להשתחרר ולרענן את העסקים או החברות שלהם.

ישנם עסקים שאני מגיע אליהם כ-יועץ עסקי, יועץ שיווק, או בכול הכובעים אותם אני חובש (לא פיזית) שומע את שעל ליבם, מבין את העסק או החברה, מאבחן כבר את האסטרטגיה שאני צריך להפעיל בעסק, מכוון קדימה, מפליג עם הרעיונות, הפתרונות, ההמשך, בקיצור רב רואה את העסק כאן, עכשיו, הווה ועתיד.

 יש שאני נפגש עם מנהלים לבד, שותפים, בעלי מניות, בעלי עסקים, בעלי עסקים על נשותיהם, חברי דירקטוריון של חברות גדולות, מועצות מנהלים כאלה ואחרות, אשר ברובם פתוחים לשינויים, למשהו אחר, להסתכלות שונה על העסק שלהם, להבנה לניהול יותר נכון, לשיווק, לשינוי תמהיל, לאריזה מחודשת, לחדשנות, בדיוק מה שעסק או חברה חייבת לעבור להישרדותה בתקופה זאת ולשגשוגה בעתיד. וחלקם אני מרגיש שדברי נשמעים כאילו דיברתי "סינית"

והשאלה היא למה?

 הרי אם אני ניקרא לעסקים או חברות, הרי שאלה השולטים בעסקים וחברות אלה הפנימו כי הם חייבים בשינוי או בעזרה בכול מחלקות העסק, ואם קראו לי הרי סביר להניח כי יתנו את ידם ליועץ מקצועי אשר את שכרו הם משלמים למען המטרה ללמוד וליישם מהלכים ושינויים מתבקשים הן להווה והן לעתיד, לתקן תיקונים, והכי חשוב להזריק אדרנלין לחברה, לעובדים וללקוחות. המצב יותר קשה עם כאלה שאכן קראו והבינו את הצורך בייעוץ מקצועי לעסק או החברה שלהם, כאשר מצב עסקם בכי רע, מפסיד, חי כדי לשרוד, מתנהל לא נכון, לא מוכר מספיק, מתגלגל מהלוואה להלוואה ובדרך העבודה שהתחלתי בחברה קשה לו לקבל גישה ושינוי נדרשים והכרחיים המבטיחים את עתיד העסק או החברה.

לדוגמא: אני נתקל עם בעלי עסקים, כאשר אני מביא את הרשימה מה צריך לעשות, או יותר נכון, מה חייבים לעשות על מנת לא רק לשרוד אלה להצליח ולשגשג, אני נתקל באמרות כמו "לא זה אני לא יכול לעשות" "לא זה נראה לי בלתי אפשרי" "לא, לא אוכל לפטר את אחי, גיסי, דודי, אחייני," "לא העובדת הזאת מחזיקה את כול המשרד" "לא הבנק הזה אוהב אותי" "הרואה חשבון או יועץ המס זה החבר של הגיס שלי" ולמעשה כול הסיבות על מנת שישאירו את בעל העסק או החברה ב"אזור הנוחות שלו" אזור נוחות שהוא חלק מהבעיה של העסק או החברה. כמה אנרגיה אני צריך להשקיע על מנת לשכנע ולהסביר כי המהלכים מחויבי המציאות ואפשר לעשות אותם יותר בקלות, יותר מזה תמיד אני מעמיד את עצמי כעזר לבעל העסק או החברה ומבקש ממנו להיאחז בסיבה כי "בא יועץ" אל העסק וזה המצב המתבקש. האמת שבהנהלות גדולות או אצל חברי דירקטוריון הנושא לא קיים כי שם תרבות הניהול שונה מעסקים קטנים, בינוניים, וחברות.

לשמחתי הגדולה, אני מצליח במשימות שלקחתי על עצמי ברגע שהתקשרתי עם גורם עסקי, ומאחר ואני משתדל להביא הוכחות כבר בתחילת הפעילות אזי קל לי יותר באמת להשפיע חיובית על בעל העסק או החברה לשנות עמדה או לחשוב אחרת ממה שחשב. וראו זה פלא שפתאום החידוש והשינוי נראים לו טבעיים ו"איך לא נהג כך קודם"

 שיתפתי אתכם בחלק מהעבודה היום יומית שאני עושה למען עסקים וחברות בישראל

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן