למה מגיעים לפשיטת רגל

כיצד עסק פושט רגל? כיצד מגיעים לפשיטת רגל, איך נוצר מהלך של פשיטת רגל, דורון עמית יועץ עסקי.

 ידיעה באחד מעיתוני הכלכלה בישראל, רשת (X) עומדת בפני סגירה, הסיבה "הפכנו לשק האגרוף של הקניונים והבנקים" ועוד מסיפורי הפשיטה המתוארים על ידי בעלי הרשת "הבנקים סירבו להגדיל את מסגרת האשראי ועמדו על כך שנקטין אותה". "הרשת סבלה בשנתיים האחרונות מירידה בפדיונות על רקע התחרות המתגברת בשוק" "יש מיתון בארץ" "הם גרמו לנו לסגור מפעל חיים שבנינו בעשר אצבעותינו במשך 25 שנה" "פרנסנו בכבוד משפחות ועסקים ושילמנו מיסים יותר מ-30 שנה" מצאנו את עצמנו בשנה האחרונה מתעסקים בתזרים המזומנים במקום להתעסק בייצור"…אלה רק חלק מהמילים של רשתות או בעלי עסקים שקרסו. שהתפוררו.

ואני שואל אתכם מי כאן אשם.

הבנקים שראו כי החברה ממחזרת חובות ורק רוצה להגדיל את האשראי בכדי לכסות על ההפסדים.

הירידה בפדיונות של הרשת בשנתיים האחרונות?

המיתון בישראל?

התחרות הקשה שיש בישראל בכול תחום?

מפעל החיים של ה-25 שנה האחרונות.?

ההעסקה של העובדים במשך 25 שנה?

תשלום המיסים במשך ה-25 שנה האחרונות?

אני בטוח שכקוראים אינטליגנטים אתם מבינים בדיוק מי אשם!

וזה לא בדיוק שאנו מחפשים אשמים!

אנו בסך הכול רוצים לכוון שלא יהיו עוד פשיטות רגל של בעלי עסקים, כי כול פשיטת רגל של עסקים גורמת לבעליהם עוגמת נפש ואיבוד חשק לחיים עד כדי פגיעה אישית בעצמם.

כן, לא הבנקים אשמים, לא משכירי החנויות אשמים, לא תשלום המיסים אשמים, מי שיצר את המצב הזה ואליו היו צריכים בעלי הרשת להתכוונן אלה בעלי הרשת בעצמם.

בכדי לנהל עסק בישראל, צריכים להיות קשובים לרחשי השוק, למגמות שלו, להתפתחויות בו, ולא לאחז במותג כאחיזה בקרני השור בעת מלחמת שוורים.

יש הרבה פעולות שניתן לעשות על מנת להציל את העסק עוד לפני שרמת המכירות והתחרות גומרת אותו ולא מאפשרת לו להתקיים מכספים או רווחים מהפעילות השוטפת.

המכירות ירדו, תצמצמו את רצפת המכירה היקרה שלכם, המכירות ירדו תרכשו את המוצרים שלכם בדיוק היכן שהמתחרים שלכם רוכשים את המוצרים שלהם ולא נאחזים באמירה "עבודה עברית" , ראשית, במידית, צמצמו עד לסחיטה מלאה את הוצאות ההנהלה שלכם, החזירו רכבים בליסינג יוקרתיים, פטרו עובדים ותבטיחו שכר קצת יותר גבוהה לעובדים שיתאמצו יותר, גשו לבעלי הקניונים ושימו מפתחות על השולחן, אל תדאגו בעלי הקניונים לא יישארו ללא שוכרים לחנויות שלהם (הם יודעים שהקניון הוא הפלטפורמה הטובה ביותר למכירות) יש לכם חוזה דרקוני עם הקניונים, התירו אותו, אם לא בכוח ההסכם אז במוח היצירתי שלכם. סגרו חברה, פתחו שם חדש למותג מחוץ לקניונים, ותנהלו את המאבק שלכם מול הקניונים כאשר אתם בחוץ. כי עדיף לנהל מאבק משפטי וצודק מאשר לפשוט את הרגל ולהישאר קירח מכאן ומכאן. שהרי יש לכם מותג, יש לכם ניסיון בתחום, אל תצפו שמישהו יבוא ויושיע אתכם, בטח לא הבנקים שחרדים על כספם וכספי הציבור, ובטח לא בעלי הקניונים שיודעים שעל כול מי שרוצה לצאת יש עשרה שרוצים להיכנס, היו יצירתיים, אין לכם זמן וראש לכול הבוכהלטריה הזאת, תשכרו יועץ עסקי לעסקים במשבר שיעשה עבורכם את העבודה ואתם תמשיכו בהנפשת העסק.

ראו, הדברים הם לא קלים כמו שהם נשמעים, אבל הם אפשריים.

אין דבר שלא ניתן לעשות.

אדם שנופל לבור נאחז גם בעשבים בקצה הבור על מנת לשרוד ולא ליפול. זאת בדיוק הדוגמא איך חברה העומדת בפני פשיטת רגל ועוד הרבה לפני כן צריכה לפעול.

עסקים בישראל חייבים להבין שכול הסיבות לקריסתם ונפילתם תלויה רק בהם.

כמובן יש מקרים חריגים בו נוכלים מקצועיים נכנסים לעסק ואוכלים אותו מבפנים.

יש עסקים אשר נקנים ע"י גורמים חיצוניים ומייבשים את הבעלים של העסק בצורה כזאת שתביא אותו למכור את עסקם בנזיד עדשים ולהשאיר את הבעלים ערומים כעריה.

בעסקים, הכול יכול לקרות

יש כאלה שקמים בבוקר ואומרים היום אני יעשה משהו חדש בעסק שלי לרווחתו.

ויש כאלה שקמים בבוקר ואומרים איזה עסק אני הולך היום להפיל.

עסקים חייבים יועץ עסקי, יועץ עסקי מקצועי וערוך לכול מצב,

חשוב שתשמעו עוד התקשרו עם דורון עמית

 054-8087706

doronamit.co.il

doron@doronamit.co.il

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן