ככול שלא נצפין או נדרים נלך מזרחה ומערבה עסקים (שווה) מכירות!
מכול נקודה שלא נסתכל עליה בעולם העסקי, העולם המסחרי, בתי עסק, חברות, ארגונים, מוזאונים, כול דבר המתקיים מכספים נכנסים – המשוואה היחידה לקיומם והישרדותם היא – מכירות!
אם היו לנו מספיק מכירות, לא היינו נזקקים לכספים מהבנק, לא היינו רצים כמו "עכברים במעבדה" אצל פקידי הבנק להתחנן על עוד אשראי, לא היינו צריכים להלוות מכאן או להלוות משם. כול מה שהיינו צריכים זה ניהול נכון, תקציב, בקרה תקציבית, תזרים מזומנים מוקפד, ומשיכת רווחים בזכות משכורות שמנות או דיווידנדים בסוף שנה!
כך ש כ יועץ עסקי אני יכול לסכם את נושא המכירות כ דבר העיקרי, הבסיסי, והקיומי של כול עסק, חברה, ארגון, עמותה, חברה ציבורית, מוזאון חיל האוויר (לדוגמא) מה אתם חושבים שסתם צועק מפקד חיל האוויר לשעבר כול לפני חגי תשרי והאביב "בואו למוזאון חיל האוויר" המוזאון צריך להתקיים גם ממכירות.
כמי שנותן ייעוץ עסקי כולנו יודעים אחד בלב ושניים על העץ מה שאומר שהרצון למכירות, ההבנה שהעסק צריך מכירות ברור ונהיר לנו עד מאד אבל מאחר והשניים יושבים על העץ אנו צריכים למצוא כיצד להוריד אותם ולמכור להם את מרכולתנו. ומכאן מתחיל המרוץ.
אנחנו כבר מבינים שמכירות היום זה "מחיר" היכן שזול לשם הולכים, לא משנה האיכות, לא משנה הערך, לא משווים בין תפוחים עסיסיים לתפוחים רקובים,(העיקר שיהיה בזול) והאמת אם מסתכלים על ההכנסות הפנויות שלנו כאזרחים אנו מבינים כי לא נשאר לנו לרכוש מוצרים יקרים, אותו דבר גם חברות או עסקים המוכרים לתעשייה, לבתי מלאכה, למוסדות, לארגונים, לבתי מלון ולכול עסק יצרני, שיווקי או שירותים. כולם רוצים בזול! המחיר הוא זה שקובע.
יש עוד כאלה העוסקים בתחום השיווק שממשיכים לבזבז את זמנם של אנשי המכירות ולשכנע אותם כי הם מוכרים ערך, הם מוכרים מרצדס ולא פיאט "וזה נכון לא ניתן למכור פיאט במחיר של מרצדס" ואומנם יש מוצרים שהלקוח מראש מבין שיש ערך מלא למחיר של מכונית ה-מרצדס וערך פחות למחיר של ה פיאט, אבל מה יעשה מוכר מצעי מיטה ששכנו מוכר סט ב-X מחיר והוא מוכר במחיר של X פלוס מחיר. במקרה כזה הערך הוא אותו ערך בימים טובים הייתי אומר ללקוח "אתה רוצה לישון על מצעים של אכסניית נוער או על מצעים של בית מלון" אבל היום כאשר אנשים מחכים לסוף יום השוק בכדי לקנות מוצרים בזול או מכתתים את רגליהם בין מרכול כזה או מרכול אחר המציע מבצע כזה או אחר גם הטיעונים ההגיוניים נתקלים באוזניים ערלות.
עם כך אז מה כן, הרי הורדת מחיר כמוה כהרת אסון לעסקים, שהרי שכר העבודה לא יורד ההיפך ממשיכים להתווסף הסכמים קיבוציים, וממשיכים להיערם חוקי עבודה נוקשים, וגזרות על מעבידים, ואגרות, ואגרות של רשויות, ותשלום שירות שנתי לקופה, לחברת האשראי, לבעלי המכשיר שהאשראי נסלק בו, ומס הכנסה, ומס חברות, ומס על שיש לך חברה ומה לא, ואת המחירים צריך להוריד בכדי למכור!
לא, זו לא השיטה, בדרך זאת לא נוכל לקיים עסקים, אנו חייבים ניהול אחר, ניהול שונה, אנו חייבים להתייעל במערכות שלנו, ולהתייעלות אני לא קורה לפטר את ה-ש.ג. בדמות המזכירה או המנקה, אני מכוון להתייעלות רצינית, (בוא ניקח את רשת ארומה שהחליטה להוריד את מחיר הקפה בכדי לעמוד בתחרות מול שאר הרשתות החדשות שנפתחו כאשר היא מתחייבת להוריד לזכיין את מחיר הקפה שנמכר לו) בכול מקרה עם לא תהיה התייעלות בהנהלת הרשת הדבר יפגע בתוצאותיה העסקיות שהרי לא לפי מחיר X נקבעה התכנית העסקית של המותג.
ואילו הדרך השנייה היא כן בהגברת המכירות בשיטות חדשניות, אחרות, שונות מהרגיל,
אני נתקל כול הזמן בשאלה של בעלי העסקים "אז איך נעשה מכירות" כול מכירה כמוה כמלחמה וכמו שכתוב בספר משלי "כי בתחבולות, תעשה-לך מלחמה" כך ניתן בעורמה ובחוכמה ללא שקר או עקיצה לעשות מכירות. נקודה