איך לא נאבד מכירה!

הכמהות ללקוח הנוסף!

הרצון שלנו לפגוש את הלקוח הנוסף זה שנכנס לעסקנו ואנו כבר כמהים לדעת מה רצונו.

 אנו מדברים על לקוח, מנהלים אתו שיחת מכירה, מתרכזים בשיחה על מנת שלא נאבד את הלקוח בנקודה מסוימת, מאמינים ש"הופ" תיסגר כאן מכירה! ולפתע פתאום נכנס בדלת לקוח נוסף! ומה שקורה "הפוקוס הלך" אנו כבר נשמעים יותר חלש מול הלקוח הקיים, המוח ההישרדותי שלנו כבר חושב על הלקוח החדש שנכנס, והרצון הוא לדעת או לשאול "כן אדוני כיצד אפשר לעזור לך? ופה עשינו את טעות חיינו "ברוב המקרים"  ברגע שהורדנו פוקוס מהלקוח עם זה בשיחת טלפון בסלולרי, ואם זה בהטיית תשומת הלב לעבר הלקוח החדש שנכנס, ייתכן מאד כי נאבד את המכירה, הלקוח ייצא מהחנות מבלי לרכוש ואנו נשאר שוב עם נקודת הפתיחה שהיה ללקוח הקודם אבל הפעם עם הלקוח החדש.

 עוד המלצות למכור יותר

שימו לב, תקדישו מחשבה, תהיו רגע עם מודעות עצמית גבוהה ותבחנו איך אתם מתנהגים כאשר לקוח חדש נכנס לעסק שלכם ברגע שאתם נמצאים עם לקוחות, ולא משנה עם זה בחנות, או מחדרכם במשרד, או בכול מקום מכירות כזה או אחר! המוח ההישרדותי שלנו מיד מפנה את שפת גופו (למרות שהוא עדיין בתקשורת עם הלקוח הקיים) לעבר הלקוח שנכנס, וכמו שאמרתי הפוקוס מול הלקוח הקיים נעלם.

 כ מי שנותן ייעוץ עסקי או משמש יועץ עסקי אני מדריך את הלקוחות, את צוות המוכרנים, את אנשי המכירות, שברגע שמקרה כזה קורה יפעלו בדרך שפת הגוף, ייתנו חצי חיוך אל עבר הלקוח הנכנס, ואם אין מישהו אחר שיטפל בלקוח החדש בסביבת המכירה הרי שהחיוך יהיה עם מבט "רגע אני מיד כולי בשבילך" כול זאת מבלי לאבד את הלקוח הקיים, או מבלי לתת ללקוח הקיים תחושה שהוא הפך להיות שני בחשיבותו במהלך הקנייה, כי אז הוא ירגיש מרומה ואפילו כעוס ועל כך יכולה ליפול מכירה.

 חשוב כי נבין כי שפת הגוף היא השפה הראשונית הנקלטת אצל בין התמותה הלוא הוא האדם, ואם נדע להפעיל שפה זאת ללא נדנוד עפעף, וללא תנועות ידיים, אלה "במבט אחד" אזי הלקוח הקיים לא יפגע ואילו הלקוח החדש יבין כי מחכה לו תשומת לב רבה ולא ירצה לעזוב את סביבת המכירה.

 אלמנט נוסף שרציתי לציין הוא ההתנהלות של סגירת מכירה עם לקוח ולאחר מכן את נושא הסגירה הסופית קרי "רגע התשלום" אנו כאנשי מכירות מפנים לאדם אחר העובד אתנו. גם כאן יכול להיווצר מצב של קצר מכירה, וכרטיס האשראי לא יישלף במהירות כפי שכבר נסגר עם המוכרן ההיפך! פתאום יכולות לצוץ עוד שאלות שהרי הלקוח הבין שהעניין ממנו עבר לאחר ואולי כבר הקניה או הרכישה לא מעניינת אף אחד. אנו צריכים לזכור שלקוח אומנם רוכש את מה שמציעים לו אבל האמון והקשר שנוצר עם המוכרן הוא זה שמביא אותו לעמדת הקופה ובעמדה זאת חשוב שהמוכרן יהיה שותף עד גמר הרכישה.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    איך מתנהלים בפשיטת רגל? דורון עמית ייעוץ עסקי

    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן