איך נתמודד מול תשלומי ספקים

אחת מאותם הבעיות בעסקים היא ההתמודדות עם התשלומים לספקים.

חלק מניהול תזרים המזומנים של העסקים מנוהל בשיטת העמסת האשראי על ספקים. לדוגמא: (עסק אשר מוכר ללקוח בתנאי אשראי של חודש שוטף + 60 יום מעביר את עומס נתינת האשראי לספק ומשלם לו בתנאי תשלום של חודש עבודה שוטף + 60 יום) לכאורה עד כאן זה מצוין, מאחר והעסק לא נוטל על עצמו מימון יוצא שביום שהוא מקבל את התקבול על הסחורה שמכר  הוא גם משלם עבור הסחורה.

 עד כאן זה מצוין.

מי שהרווח הגולמי שלו גבוה (עלות המכר = למחיר המכירה) סביר כי יכול לשלם את שאר ההוצאות שלו שלא קשורות לעלות המכר בייתר קלות בלי לצבור פיגורים, אך מי שהרווח הגולמי שלו נמוך נתקל ביותר קשיים בכדי להמשיך ולהפעיל את העסק או החברה אותה הוא מנהל.

 בכלל הרבה מאד עסקים ובעלי עסקים מעדיפים "להתגלגל" מאשר לעשות "סטופ" "לעצור" לבחון את ההתנהלות שלהם, לבחון את הרווח וההפסד שלהם, להעמיק יותר בהוצאות, למצוא פתרונות יצירתיים, לנסות דברים שלא הכירו. שהרי כול החיים זה "בית ספר אחד גדול" ולצערי, חלק מבעלי החברות או בעלי העסקים עושים את הטעות "הגדולה" של להמשיך בכול מחיר, לא להיעזר ע"י יועץ עסקי או מי שמלווה ונותן ייעוץ עסקי בכדי להביא את העסק או החברה ליציבות והמשכיות.

 כול זה מביא למוסר תשלומים ירוד כלפי ספקים, מביא בעלי עסקים להמציא סיבות ל-"למה", להתחמק משיחות, ולנסות ולהתפתל בכול דרך אפשרי איך למשוך את התשלום לספק. לכול אלה יש פתרונות אחרים, פתרונות שמאפשרים לעבוד ללא ה"לחץ" שיוצרים הספקים בדרישתם המוצדקת לקבלת כספם. כי תחשבו!  כאשר אתם מתחמקים מספקים, או מוסרים להם שיקים רק בכדי "לסתום אבן על גולל" ללא מחשבה וללא בטחון כי תעמדו בתשלום השיק, אתם רק מגלגלים את הבעיה קדימה. ומה ישתנה אז שזה לא קורה היום.    

אני קורא מאמרים של יועצים עסקיים או אסטרטגים למינם שמדברים על התופעה אך לא נותנים כלים מעשיים להתמודד מולה, שהרי אין כאן משהו יזום שבעלי עסקים לא מעוניינים לשלם לספקים. זה לא בדיוק המצב. יש כאן התנהלות לא נכונה ביסוד וכול טבלה או סכמה המוכתבת מראש לא יכולה להועיל בפועל על תשלום מדויק לספקים.

 כ יועץ עסקי זה נכון, אנו נמצאים בתקופה של רדיפת ספקים אחרי תשלום של עסקים ורדיפה של עסקים בעבור תשלום של לקוחות, היכולת לממן לקוחות היא בלתי אפשרית בתקופת מחנק האשראי, הריביות הגבוהות על מסגרות עודפות, ובכלל ההוצאות הנדרשות מעסקים.

 כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי ומתמחה בתחום אני מסתכל על ניירת של עסקים ומבין כבר בהסתכלות ראשונה כי עסקים לא מתנהלים נכון, הם בכלל לא שמים לב למה שמסתתר מאחורי מאזנים, ובפרט מאזנים חודשיים או תקופתיים.

 המקור של העסק הוא ניהול והתנהלות.

בעלי עסקים או מנהלי חברות למרות שחלק מהם מעסיקים סמנכ"ל כספים (שלרוב הוא כלכלן או רואה חשבון) עדיין נדרשים לייעוץ עסקי וליווי עסקי למען יצלחו את התקופה הקשה העוברת על עולם העסקים

 הכותב הנו מומחה בתחום פיתוח עסקים, יציאה ממשברים.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן