בואו ואלחש לכם מה הוא יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, ייעוץ ארגוני, יועץ שיווק ומלווה עסקי.
סיפור! שני בחורים צעירים עלו על רעיון "לדעתי רעיון מבריק" והחליטו לקדם אותו לקראת חלום של עשיית EXIT בבוא היום למרות שלא מדובר במיזם טכנולוגי, במוצר הייטק, או במוצר שקרן הון סיכון תשקיע בהם.
מה לעשות שיש כאן פטנט, וברגע שיוציאו את העבודה הנדרשת בכדי שהפטנט יתקיים החליטו הצעירים ללכת לרשם הפטנטים לרשום פטנט, וראה הפלא ופלא רשם את הפטנט והעמיד אותו על סטטוס של PRNDING. (פטנט בהמתנה לרישום סופי) לאחר שראו כי הפטנט נרשם על פי רצונם הבינו הצעירים כי יש להם משהו טוב ביד והחליטו לשבת עם עורך דין אשר ינסח להם מסמך שכול מי שבא במגע עם "הסוד" חלים עליו איסורים כאלה ואחרים לדבר או להעתיק את הרעיון או הפטנט, גם כאן שמחו הצעירים שהצליחו "מבחינתם" לגבות את הפטנט שלהם, אבל זה לא הספיק להם, כי הם עדיין פחדו כי יגנבו להם את הפטנט, ולכן המשיכו לדשדש בינם לבין עצמם, לגלות טפח ולהסתיר טפחיים, אבל בכול מקרה ביקשו להתייעץ איתי מה עושים: אין לי את המקום ואת הזמן לתאר כמה מדורי תחקיר עברתי עד שנפגשנו וגם שנפגשנו נפשי יצאה וזאת לאחר שתייה של שתי כוסות קפה, אחד סודה ושלוש כוסות מים.
לאחר שסוף סוף יצא "הסוד הגדול" התפעלתי ומיד הבנתי את הדרך שהחברה האלה צריכים ללכת בו על מנת לממש את החלום שלהם לעשות EXIT ולא במוצר טכנולוגי או באפליקציה. והסברתי כי העשייה מצריכה טיפול מדוקדק בכול התחומים מ-אריזת המוצר, ניהול המיזם, השיווק, הפרסום, המכירה, האבטחה וכול האלמנטים הנדרשים להגיע במהירות האפשרית (עד למתחרה שיקום ויעשה אותו דבר רק שונה) למטרה אשר לטובתה השקיעו הרבה כסף.
ואז, אחרי שפרסתי את המשנה הנכונה, הבנתי כי החברה חשבו על שיווק המוצר בדרך של "שוק" הם לא הבינו או לא חיברו בין מה שיש להם ביד ועבורו השקיעו כסף רב (עלות רישום פטנט הינו יקר מאד) לבין הדרך שבא הם חייבים לפעול בתחום המוצר ושיווקו. המחשבה שחברה מקצועית בתחום הייעוץ יכלה לתת להם שינתה להם את כול החשיבה והעצימה עוד יותר את הציפיה מהפטנט שאותו שמרו כמו על בבת עינם
ועכשיו תשאלו מדוע אני מעייף אתכם בסיפור הארוך הזה.
כי כאן טמון העיקר. מדוע לשכור חברת ייעוץ או יועץ ומלווה מקצועי אם יכולת מתן מעטפת מושלמת הן ברעיון, בשיחה, בייעוץ, בתחום הניהול והכלכלה, בתחום בניית הפרויקט מ-א ועד ת הן מבחינת רמת הייעוץ והליווי והן מבחינת אספקת הכלים בפועל, עיצוב, פרסום, מדיה, צינורות שיווק, כלי שיווק, וכול מה שמביא מיזם מתחיל או מיזם קיים לשגשוג.
אין עסקים רעים, יש עסקים שלא מנוהלים נכון, שא נהנים מהכלים האמיתיים שיש היום בשוק להעצים עסקים, וזה רק המומחים יכולים לעשות.