ייעוץ עסקי או יועץ עסקי זה תפקיד לא שגרתי.
וכאשר אני מתכוון לא שגרתי אני מתכוון לאופי הפעילות שהוא צריך לייצר עבוד העסק החברה או הארגון צריך להיות שונה בתכלית השינוי מאלמנטים סטנדרטיים המאפיינים גישה מונוטונית, אחידה, לא קופצת החוצה ובטח לא מלאה פתרונות, רעיונות, דמיון, וניהול שונה בחשיבה אחרת של העסק.
להיות יועץ עסקי זה לחשוב שונה מכל חשיבה קונבנציונלית וסדורה בתחום העסק, ניהולו, ניווט הכספים שבו, תיעול הכספים לאן? ותמהיל השיווק, הדרך השיווקית ובעקבותיה המכירות והפרסום!
לא! מונוטוניות ושגרה זאת לא הדרך שלי "אני לא אכתוב שלט מעל העסק": "ירדן חנות לנעליים", אלא אני יכוון את כיתוב השלט ל: "כאן מוכרים נעליים שתוכלי להשוויץ איתם" בכלל, כל המסדרונות המקיפים את הניהול העכשווי המודרני לא נלמד במוסדות ההשכלה לתואר כזה או אחר, המציאות העסקית, האקלים העסקי, הוא זה שמכתיב ליועץ עסקי מקצועי את התוואי להמשך קיומו של העסק.
כמי שנותן ייעוץ עסקי, המשנה שלי היא להמציא עול יום את העסק מחדש, המשנה שלי אומרת "בואו נהפוך את העסק לדבר מעניין שיסקרן ויעניין עוד יותר את הלקוחות הקיימים וגם הלקוחות הפוטנציאלים" אני לא יכול להסתפק בכלים פשוטים ומשעממים, בכדי לסקרן את הלקוח, לגעת בלקוח, אני אדאג לעשות זאת בדרכים "אחרות" "שונות" פחות שגרתיות, מכיוון שאני לא מאמין בעסק שעומד וצועד במקום.
בעניין זה:
גברת שבתאי יוצאת לקניות בשוק מחנה יהודה
גם בעסקים חדשים, במיזמים חדשים הראייה שלי תהיה שונה מראייה סטנדרטית של פתיחה או הקמה של X מוצר או שירות, אני ישתמש בכול הכלים העומדים לרשותי על מנת להכניס את הכסף לעסק לא ע"י בניית תכניות עסקיות לבנקים לקבלת מימון (גם זה יהיה) אבל אני כן אבסס את העסק או המיזם בכניסה של כספים כתוצאה ממכירה, ובצמצום ההוצאה על מנת להרחיב את הפער בין עלות למחיר המכירה.
כן, אני יודע, אני זן שונה בייעוץ עסקי או בהובלה של עסקים חברות וארגונים, אבל הדרך שלי מביאה את ההצלחה ואת הנכון לעסקים, לשמחתי יש את האנשים שהבינו ששגרה, מונוטוניות, חזרה על פרמטרים קבועים, ניתוח יום יומי של התוצאות העסקיות שלהם לא זה מה שיביא את העסק החברה או הארגון למיצוי והצלחה, לא זה שיכניס את ה-אקסטרה הכנסה לבעלי העסקים ויגרום לרווחתם ורווחת משפחותיהם.
לא, אני לא מתפשר בטוב, אני נעצר במצוינות, אני מבין שקיומם של עסקים רבים מוטל ביכולת שלהם לנהל את העסק בדרך שונה ולפעול בתוך העסק או החברה בדרך חדשה ולא שגרתית היא הערובה להישרדות ולהצלחה.
אל תתפשרו על הרגיל, עסקים דורשים שינוי, התחרות חונקת, הלקוח הישראלי הרבה יותר מפונק כי הוא יודע שהוא ה"מלך" זה לא משחק בגולות, זה משחק בחיים של אנשים, בעלי עסקים ומנהלי חברות, זה משחק של חיים זה משחק של התרסקות.