מה קורה עם קבוצת המשביר לצרכן
מה אנו צריכים ללמוד מההתנהלות של הקבוצה
האם כך צריכה להתנהל קבוצה ציבורית
ראו כמה אש משכה קבוצת המשביר לצרכן החדש בתקופה האחרונה.
זה התחיל ב"בום" של רכישת עסק כושל ומשיכתו כלפי מעלה, זה המשיך במהלך ניהולי ושיווקי מבריק של בניית מועדון לקוחות עם הטבות אמתיות לחברי המועדון ומשם נכנסה הקבוצה להשקעות נוספות (לא קשורות) תוך שהיא מגייסת כספים מהציבור בסכומים גבוהים לפעילות השקעותיה השוטפות.
אחרי כול זה לאן הגיעה הקבוצה?
יחס הון עצמי של 11.9% (כאשר היא מחויבת לבעלי אגרות החוב שלה ליחס הון של 18%)
הון עצמי של פחות מ-28 מיליון שקל
התחייבות שוטפת של למעלה ממיליארד שקל
קופת מזומנים עם 51 מיליון שקל בלבד
עמידה בפני פשיטת רגל לאופיס דיפו שבבעלותה תוך מחיקת ההשקעה כולה מספרי החברה
ועוד תחילת השקעה במיזם החדש של רשת הסופרמרקטים.
אז לאן הכוון?
האם זה עוד סיפור מנופח שסיכת מחט תפוצץ את הניפוח בהשארת חללים רבים.
היכן כאן החשיבה העסקית?
למה צריך להמשיך ולהשקיע מתוך כוונה להיכנס לתחרות של מחירים דבר שבטח לא מבטיח החזר השקעה או רווחים צפויים שיכולים לעזור לחברות הקבוצה. או אולי החיפוש אחרי שקי מזומנים שתניב כביכול המיזם החדש לקופת הקבוצה כולה תוך שהיא משאירה הפסד תפעולי לחובת הקבוצה. האם הרצון כאן לשרוד ולאחז בעשבי תהום הבור הוא המניע למהלך.
לכול הפחות את יריית הפתיחה של המיזם הקמעונאי החדש עשתה המשביר נכון שהעמידה למטרה את קבוצת רמי לוי הנחשב כספק זול בציבור וכתוצאה מההשוואה והכרזת המלחמה הציבור יבין שמדובר כאן על מותג שמוכר בזול.
בסך הכול זה משחק בכסף גדול, אבל לא של הקבוצה, של המשקיעים והציבור.
חושבים שטעויות עסקיות יכולות להפיל אותכם
חייבים ביעוץ לעסק שלכם
התקשרו עם דורון עמית
054-8087706