האם אנו זוכרים את הצרכנים בני הדור השלישי
כאשר אנו מקימים עסק הפונה ישירות לגיל השלישי תוך כדי הבנה ששוק זה הולך וגדל משנה לשנה עת תוחלת החיים הולכת וגדלה. פעם הגיל השלישי היה בשערי גיל ה-60 ואילו היום הגיל השלישי הוא בשערי גיל 70 75 ואף יותר.
אוכלוסייה זאת גודלת ואייתה הצריכה הכללית של מוצרים ושירותים לשוק מתפתח זה. אנשים הנמצאים בשנתונים האלה הם אולי מבוגרים בגיל אבל מאד צעירים ברוח ובנשמה, הצרכים שלהם לא שונים מהצרכים של בני הדור ואפילו יותר.
עיקר ההתרכזות והצריכה של גילאי הדור השלישי הם:
עיקר ההתרכזות והצריכה של גילאי הדור השלישי הם:
- מוצרי תזונה בריאים.
- מוצרי פארם
3 קוסמטיקה
- אופנה לגיל השלישי ובעיקר נעליים בריאות ומקלות.
- בידור
- מחשבים, סמארטפונים וגא גט מסתבר כי השימוש באינטרנט בקרב גילאי הדור השלישי נמצא ביחס ישיר לשאר הגילאים המשתמשים באינטרנט לצרכים שונים.
- תיירות ונסיעות לחו"ל
- אביזרים רפואיים.
לגילאי הדור השלישי בקבוצה היותר גבוהה מתווסף שוק ענק של מוצרים היגייניים.
מעטים הם העסקים או החברות המבדלים את עצמם לשוק זה, כן יש עסקים אשר מוכרים את מרכולתם לשוק זה אך מעטים העסקים והחברות המבדלים את עצמם לשוק כל כך גדול מסך תושבי ואזרחי ישראל.
אנו יודעים שהיום קשה מאד לבדל מוצרים, שירותים, ואם כבר מבדלים עסקים כאלה הרי שחוט דק מאד עובר באמת בין הבידול של מוצר אחד למוצר שני, בגלל ריבוי העסקים אזי כבר קשה להבדיל בין הבידול של עסק למשנהו.
במאמר מוסגר אוכל לציין שלא רק השוק הגדול הזה לא מקבל בידול בעסקים אלא גם השוק הסקטוריאלי כמו ערבים, חרדים, חובשי הכיפות הסרוגות, (למרות שלשוק סקטוריאלי זה יש את העסקים הייעודיים לאוכלוסייה הצרכנית)
אנו מדינה קטנה, מסביבנו ים ואויבים, עסקים חייבים להתפתח ולכן הם יכולים לכוון את עצמם גם לסקטורים אחרים באוכלוסייה, אני מוצא את הגידול של האוכלוסייה הנובע מהגיל השלישי כהזדמנות אדירה לבדל עסקים למגזר ולמצוא מוצרים חדשים עבורו או לפתח סטרטאפ ב-HIGH TEC וב-LEWTEC רק עבור מגזר זה.
קראו: האם כדאי להשקיע בקידום אתר אורגני
רעיונות למכירה של מוצרים ושירותים לגיל השלישי
כפי שכבר ציינתי קודם הגיל השלישי רוכש בדיוק כמו שאר המגזרים בישראל בדגש על:
א. מוצרי היגיינה
ב. מוצרי פארם
ג. מוצרי בריאות
ד. מוצרי בריאות אלטרנטיביים
ה. טיפולים ברפואה האלטרנטיבית
ו מכשירים רפואיים המקלים על תופעות ההזדקנות.
ז. תחליפי תזונה אלטרנטיביים כולל תרופות טבעיות
בכדי למכור לאוכלוסייה השלישית חייבים להתנהל בדרך זאת.
- לבדל את העסק בכוון של מוצרים לגיל השלישי, אך לקרוא לעסק בחכמה (ולא מוצרים לגיל השלישי מכיוון שאנשים לא רוצים להיות מקוטלגים למגזר אחד)
- לזכור שלקוחות בגיל זה הם "לקוחות נאמנים)
- הכסף הפנוי להשקעה בעצמך אצל הדור השלישי הוא גבוהה יותר מאשר אצל שאר האוכלוסייה.
- 4. אם פונים לשוק זה כדאי ליצור כבר בהתחלה כרטיס חבר מועדון על מנת להציע כל הזמן מבצעים, מוצרים חדשים, וזאת בגלל נאמנותם של הגיל הזה לספק או לשירות שמוצע.
- להתייחס ללקוחות אלה כלקוחות צעירים כי הם עמלים בשנות גילם השלישי להיות צלולים, צעירים בנפשם, להיות "קוליים" וחדשנים.
לסיכום והמלצות
באקלים צרכני כל כך מתוח וקשה יש מקום לפתיחת עסקים ייעודיים לגיל השלישי (מבלי להזכיר שזה לגיל השלישי) זה אפשרי קופירייטר טוב ייתן לכם את השם הראוי ולפנות כאסטרטגיה לאוכלוסייה זאת, תחילה בסביבת העסק בו אתם נמצאים או בו תפתחו את עסקכם ולאחר מכן הרחבה פרסומית דיגיטלית לשאר האוכלוסייה
ולאלה השוקדים על פיתוח מוצרים בעיקר ב-LEWTEC אני ממליץ לבחון מוצרים בני קיימא ופשוט לפתח אותם למוצרים חדשניים ולהיכנס לשוק העסקי לגילאי הדור השלישי.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי והכוונה לעסקים אני רואה פוטנציאל רחב בפתיחת עסקים למגזר זה