האם עסקים קטנים צריכים להוריד מחיר

תזכרו אסור להוריד מחירים!

הדבר הנוח ביותר בעסקים הוא להוריד מחירים.

אמרת מחיר ללקוח והלקוח מיד הוריד אותך במחיר, או שהוא מוכיח שיש מחיר יותר זול, או שהוא אומר לך "לא מוריד לא קונה" ומה שאני אומר "שלא יקנה" ולמה.

לצערי ישנם עסקים שלא עובדים בצורה מסודרת: אין להם תמחיר, הם לא עושים את היחס הנכון בין עלות גולמית לעלות תפעולית (מי שלא מבין את המושג שיעשה בגוגל) הם לא בונים תמחיר אשר יכול לעזור להם לקבוע מחיר מכירה + הנחה מקסימלית ואז שהם מורידים מחיר הם אפילו לא יודעים כמה הם מפסידים ואפילו יש כאלה שאומרים אני אמכור לך בלי חשבונית וכך המחיר יהיה נמוך וזאת טעות בסיסית איומה של סוחרים או בעלי עסקים – יועץ עסקי.

אני לא חי בגן עדן שכולו טוב ומבין את המשמעות שלקוח לא רוצה לצאת "פראייר" ולשלם מחיר יותר גבוהה ממה שיכול היה למצוא בשוק, אבל אני חושב שלכל מוצר או חנות או רשת יש את הייחודיות שלה ויש לה את היתרונות והמיתוג שלו הוא רק צריך לסדר את העסק שלו מבחינה חשבונאית ובקרה ואז הוא יגלה שיש בידו הרבה כלי משחק שאיתם יוכל להוזיל ללקוח את המחיר או להגביר מכירה בעזרת מוצרים משניים ששווים הרבה יותר מאותו 100 או 200 שקל הנחה (או כל סכום אחר)

חשוב שנטמיע חזק בראשנו עסק שהוא לא מסודר לא יכול לחלק הנחות והורדת מחירים

עסק שהוא מסודר יכול לתת הנחות ללקוחות ולא רק בכסף.

יותר מזה עסקים מסודרים יכולים להגדיל מכירות אם העסק שלהם מסודר מהבחינות שהזכרתי ומהנראות של החנות העסק עצמו מה שייתן תחושה ללקוח ש"כאן" כדאי לא לרכוש זה נראה רציני.

לקוחות כבר למדו היום את כל השתיקים של המוכרים ושל הסוחרים בחנויות הרחוב או אצל נותני שירותים למינם, והם יודעים שכאן אפשר להוריד מחיר בנקל, (ראו את הרשתות הגדולות: נכנסתם שם פעם אמרו לכם מחיר וביקשתם הנחה וקיבלתם במקום) לא!!! השיטות ברשתות הגדולות הם גם השיטות שכל סוחר או חנות או נותן שירותים יכול לעשות:

לאחר שהעסק יסודר מבחינה חשבונאית, תמחור נכון, נראות החנות, צוות המוכרים הוספת מוצרים סינרגטיים לרצפת המכירה אזי יהיה ניתן למכור ללקוח במחיר המכירה ולאפשר לו הנחות בדוקות שיינתנו לו או במקום, או בשובר קנייה לפעם השנייה, או במוצר אחר ושווה במחיר מצוין מה שיהיה שווה פי אלף מאותה הנחה בכסף וגם בדרך זאת להגדיל את המכירה ללקוח, בפריסה של תשלומים, גם בשיקים (היום יש לנו אפשרות לבטח שיקים ולקבל עליהם מזומן).

קראו: על איזה יועץ עסקי הייתם מהמרים 

חברי! העולם זז רחוק רחוק קדימה ואתם אם חפצי חיים ועסקים אתם אז חייבים להתקדם אעם הזמן ולעשות שינוי מהותי בראש ובעסק.

זכרו! שיטת ההנחות ושיטת השחור כבר לא קיימות בעולמינו זה ומי שיעשה את השינוי יראה שיצמח ויגדל. ויש שיטות מקצועיות לזה.

כמומחה בתחום העסקים בישראל ממליץ לכם בחום ללכת אם הזרם.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן