הלקוח תמיד צודק האומנם?

האם הלקוח צודק?

מה זה למעשה "הלקוח תמיד צודק"

למה בכלל המציאו את האמרה הזאת?

יש הגיון בכול נושא, אין הגיון בהחלטה הקטגורית כי "הלקוח תמיד צודק"

 מבחינתי כאשר הלקוח לא צודק אז הוא לא צודק, ובטח החלטה קטגורית שכזאת לא יכולה להיות "קטגורית"!

למעשה האמרה כי הלקוח תמיד צודק נובעת מתוך החשיבה כי צריך לפייס את הלקוח, צריך להרחיק אמוציות וכבוד ולאפשר ללקוח להגיד את דברו, לרכוש וללכת. ואילו אני טוען כי יש גם לשים גבולות בין מערכת בין לקוח לספק.

למעשה, העסקים בישראל אימצו "בצדק" את הגישה האמריקאית של "הלקוח הוא מלך" והגישה אכן נכונה בפרספקטיבה מסוימת, כי בארצות הברית, הגישה והחינוך הם שונים מאשר בישראל, אמריקה כמדינה גדולה עובדת על פי קריטריונים מוסדרים מראש, עם חשיבה והתנהגות ממוסגרת על פי קודים חברתיים הייחודיים לחברה האמריקאית ואין כול קשר בין קודים שלהם להתנהלות שלנו כאן.

החיים בישראל לא דומים לחיים בארצות הברית (למרות שחלק מאתנו היה רוצה זאת) אנחנו הרבה יותר חמי מזג, מזרח תיכוניים, סחבקים, חברים, ולכן קשה עלינו עד מאד לחקות את ההתנהגות הצרכנית והקמעונית של האמריקאים.

אצלנו כאן בישראל, גם הלקוחות וגם הספקים הם בעלי אופי דומה! ולכן קשה מאד לרצות את הלקוח, ולרצות את הספק! זוכרים איך התנפלנו על סניפי החברות הסלולריות שקמו בישראל ופינקו אותנו בקפה, תה, שתיה קרה, ויחס המאפשר "להוציא את כול העצבים על הנציג" ולאיים עליו "אני יעבור לחברה המתחרה" (כאילו שזה אכפת לו) אבל זאת ההכשרה שהמוכרנים קיבלו לבעלי המניות בחברות הסלולריות היה מאד כדאי לספוג את "הקללות" מהלקוחות ולצחוק כול הדרך אל הבנק.

בחזרה לנושא של "הלקוח תמיד צודק" אז גם שכאן אני לא מקבל את הגישה כפי שכבר הצבעתי, ולקוח שצועק, מקלל, מתנהג לא ע"פ קודים חברתיים נורמטיביים, הוא לא לקוח…ואין צורך להתחנן בפניו כי יישאר להיות לקוח, כי לקוח כזה הורס עוד לקוחות הנמצאים באותו מקום וחוסר הנעימות מהתנהגות הלקוח ה"צודק" כביכול רק משפיע לרעה על המותג, החנות או נותן השירות.

יותר מזה, לקוח שמזלזל בספק שלו, מכול בחינה אפשרית, קובע פגישה ולא מגיע, רוכש בחנות ומחזיר כול יומיים, מושך סחורה ובתנאי האשראי לא עומד, לקוח שמתחמן, לקוח שמחזיר סחורה במקום לשלם עבורה ביום התשלום, לקוח שתשלומיו חוזרים, לקוח שמושך תשלומים ומספר סיפורים, ועוד רבים המקרים בהם צריך לקבל החלטה שעם לקוחות כאלה לא מתעסקים, יחסי לקוח ספק עובדים לשני הצדדים, ולכן לא צריך להיות כנועים.

קראו עוד על טיפים בשיווק

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן