זהו, סגרנו הכול ועכשיו אנו מוכנים להתחיל לקבל לקוחות!
הגינו את רעיון העסק, הכנו תוכנית עסקית, פתחנו עוסק מורשה או חברה, קיבלנו אשראי מהבנק, גייסנו מתווך לשכירת מיקום הפעילות, השקענו בשיפוצים, התקשרנו עם ספקים, עטפנו את המוצרים/השירותים למכירה, הדפסנו עלונים, קבענו את יום הפתיחה, עשינו חנוכת ביית, קיבלנו עציצים ושוקולדה טעימה, והנה הגיע היום שלמחרת ואנו עם עסק פתוח. לאחר שנים חודשים של רעיון ומספר חודשים של עבודה על פתיחת המיזם, הנה אנחנו פתאום לבד בתוך העסק שלנו מחכים ללקוח הראשון שיכנס וירכוש את המוצרים או את השירותים!
ואנו יושבים בעסק, מסתכלים בדלת והדלת מסתכלת עלינו, מביטים על הטלפון והטלפון מסתכל אלינו, בוהים שוב באתר האינטרנט המושקע שיצרנו יחד עם בונה האתרים, והלקוחות לא מתקשרים, הלקוחות אפילו לא מצלצלים! מדוע? הרי בתוכנית העסקית שעשינו ראינו כי הרבה מאד לקוחות מעוניינים במוצרים או בשירותים שאנו מציעים, איך זה שהם לא עמדו בפתח וחיכו שנפתח את הדלת.
כמי שנותן ייעוץ עסקי ומשמש יועץ ומלווה עסקי, אני בכלל לא מתפלא כי זה המצב! שילא כול עסק המוכר מוצרים או הנותן שירותים ברגע שאתה פותח אותו מתנפלים הלקוחות, רק בכדי לרכוש או לצרוך את השירותים!
השאלות המתבקשות הם: האם עשית פרסום?
האם קדמתה את אתר האינטרנט היפה שבנתה?
האם פרסמת בעיתון/בעלון/וחלקתה במקומות הרלוונטיים?
ואם עשית? האם העברתה מסר נכון? האם חשבת נכון, או אולי עשית מגנטים וחלקתה על דלתות השכונה.
כמי שנותן ייעוץ עסקי, אני חייב לספר לך כי מה שהתאים פעם לשיטות שיווק לא כול כך מתאימות היום. זה לא מספיק להצהיר "נפתחה חנות בגדים למטה במתחם" זה חשוב להצהיר "מדוע נפתחה חנות בגדים למטה בשכונה" זה חשוב לכוון ללקוח לצרכים שלו ולא כרזה המודיע "היי" אנחנו כאן, לא כול עסק הוא "מקדונלנד" לא כול עסק הוא "סופרפארם" היום יותר מתמיד צריך לשדר לצרכן "מדוע אני כאן" מה יעשה טוב לצרכן הפוטנציאלי שהעסק שלי פתוח ונמצא כאן מתחת לאף שלו או מחובר אליו בעולם האינטרנט. היום הקביעה והנכון הוא "למה אני כאן" ולא "אני כאן"
וכמי שמקפיד גם על ייעוץ עסקי, ויועץ שיווק יד הדמיון הוא כגודל הרקיע השביעי, בכדי להיות מעניינים ללקוח אנו צריכים ליצור את ה"למה" ה"למה" זה מה שמעניין את הלקוח הפוטנציאלי, ה"למה" החנות את השירות נמצאים כאן ובכלל למה הם נמצאים! ובכדי להצליח ולדאוג כי לעסק שנפתח יכנסו הלקוחות צריך לעשות עבודה שיווקית חכמה ומתוחכמת, ולא רק להודיע במגנטים ובפליירים "אנחנו כאן"