ייעוץ עסקי לעורכי דין
האם עורכי דין יכולים להיעזר בייעוץ עסקי? גם אם הם ממש טובים במה שהם עושים והם נודעים בתבל? זו שאלה טובה, ובכתבה זו נבדוק בקצרה אם ולמה ייעוץ עסקי יכול לתמוך עסקיהם של עורכי דין שרוצים לגעת ברבים.
מהי השפעתך על העולם?
הדרך להצלחה משופעת אתגרי למידה, הסמכות, הכשרות והצלחות (כמו גם כישלונות) שונות ומשונות. אין ספק, כל מלאכה דורשת מבעליה לפתח את עצמם למידת הרחבה ביותר של יכולתם. והרבה מאיתנו למדנו להיות הטובים ביותר בנישה שלנו. זאת על מנת להרחיב את המיומנות שלנו, את המסוגלות, ולתת את כל כולנו לכל מקרה וקייס שאנחנו עוסקים בו. אנחנו הופכים למשהו אל מותי, משהו מעל האישיות שלנו, כשאנחנו באמת מתמסרים לעשייה ולעיסוק. ואילו, עץ שנופל ביער ואף אחד לא שמע אותו – האם באמת נפל? עורך דין שמביא משהו מיוחד לשולחן הדיונים, אך אף אחד לא יודע עליו – האם באמת עוסק בדין? האם באמת נותן ערך לכל מי שיכל לעזור לו?
האם העסק שלך קיבל את מירב תשומת הלב?
יכול להיות שכן, ויכול להיות שלא – התשובה טמונה איתך. אם מרגיש לך שיש כל כך הרבה יותר אנשים שביכולתך להגיע אליהם, אך טרם עשית זאת, יכול להיות שיש מספר דברים שעליך לשפר בעסק שלך. יועץ עסקי נאמן יכול לעזור לך להסתכל על העסק שלך, ולהבין איך להגדיל אותו. אתה יכול לשאול, מדוע בכלל להיעזר ביועץ עסקי – הרי אתה עורך דין מיומן ומפותח, וכפי שאמרו חכמנו: "if you build it, they will come". כלומר, אם תהא עורך דין טוב מספיק, אנשים יבואו. ובכן, זה בהחלט עבד לבודהה (כנראה), כי לבודהה לא היה יועץ עסקי, ולא הייתה לו מחלקת שיווק. אך בודהה היה רק אחד. לא היו המון כמותו שהסתובבו בעולם.
כך שברגע שהתלמידים הפוטנציאליים זיהו את הבודהה, הם בהחלט הסכימו להקשיב. בימים אלו, אנשים לא יודעים להתבטא כמו הבודהה. בעיקר, כי הם לא יודעים להביא את הניחוח האמיתי שלהם למחלקת השיווק שלהם. הם לא יודעים (לפחות חלקם, לפחות חלק מהזמן) לייצר שיווק אותנטי. שבאמת מושך אנשים, מחזיק את הגוון האותנטי שלהם, ומדבר אותם לעולם. הרבה מעורכי הדין נשמעים כמו כולם. "רקורד מוכח של הצלחות", "מעל ל-X שנות ניסיון", "מומחיות בתחום כזה וכזה", וכן הלאה. אמנם, יש חשיבות בהגדשת כוכבי הזהב של המקצוע, כמו המדבקות ששמים לילדים על החולצה, אם הם עשו עבודה טובה. אנחנו לא פוסלים את זה.
מה יכול לבדל אותך בנישה המקצועית שלך?
אלא שאם אנחנו באמת רוצים לדבר לקהל הלקוחות שלנו כמו שצריך, אנחנו צריכים לתת למשהו מעצמנו להיחשף, להאיר ולהיות מתוקשר. באם אנחנו חושבים שכדי להצליח אנחנו צריכים להישמע כמו כולם, זה הופך להיות מרוץ לגלובאלי. אנשים שאומרים כמה שיותר מילים גדולות, מבלי להגיד שום דבר. אך, כפי שזה עלול להישמע לך – כל העסק הזה יכול להיות מורכב. זה לא כזה קשה להעתיק את המסרים השיווקיים והקמפיינים של עורכי דין אחרים בתחום שלך. אך זה כן דורש ממך לגדול, ולבטא את מי ומה שאתה כדרך מחלקת השיווק של העסק שלך. אלא שאין לך מחלקת שיווק, אלא אם כן יש לך משרד גדול מספיק. וגם אם יש לך, זה לא אומר שהיא עושה עבודה מתאימה לפרסום שמך ברבים.
והסיבה היא, שאתה עורך דין מופלא. אתה קסם של דבר. הגעת עד לכאן, בנית את עצמך – אתה לא אמור להיות איש השיווק של עצמך. אלא אם כן אתה באמת רוצה, זה כיף לך ומרגיש לך נכון. הנקודה היא, שאתה לא אמור לבנות שני אזורי מומחיות: עריכת דין וקידום עסקי. אתה יכול להאציל את אחד הכובעים הללו למישהו שהוא אולי לא ברמה שלך בתחום עריכת הדין, אך הוא כן מחזיק בהצלחות מוכחות בתחום העסקי. מישהו שיכול לעזור לך להבין מה לשנות, מה לייעל, מה לפתח, מה לבנות, מה להגיד. כך שתוכל להמשיך להיות עורך דין מוצלח, אך עם עסק יעיל יותר.
לסיכומו של דבר,
ו הסיבה שאנו ממליצים על ייעוץ עסקי לעורכי דין, שרוצים להמשיך להיות עורכי דין, ועדיין לפתח את העסק שלהם. אין צורך ללמוד פיתוח עסקי, מעבר לרמה שזה באמת קוסם ומעניין לך. את כל הדברים שלא מעניין אותך לעשות, ומרגיש לך שאין טעם לעשות אותך, ביכולתך להאציל ליועץ העסקי שלך. שהוא יבין את זה עבורך, וישקף לך היכן אתה נמצא, מה הן האפשרויות שהוא ממליץ עליהן בהמשך בניית העסק שלך וכל טובין אחר שנראה לו לנכון לשים על השולחן בעניין הפיתוח העסקי שלך.