ייעוץ עסקי…יותר ויותר עסקים מתמחרים את המוצרים שלהם בדרך לא נכונה…השיקולים שנלקחים למחיר המוצר או השירות מושפעים אצל עסקים אלה ממחיר השוק ומחשיבה כי המוצר עלה לי ( לדוגמא 10₪ ) ואני מוכר אותו ב- 16 ₪ אזי אני מרוויח 60%. הרי ברור הוא כי חישוב זה הינו מוטעה מיסודו כי למעשה הרווח של העסק מתחלק ל-2 חלקים 1. הרווח הגולמי שהוא ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הקנייה והחלק ה-2 הינו הרווח לאחר כול ההוצאות הנלוות למכיר הקניה (שכר דירה, הוצאות כלליות, הוצאות שיווק, משכורות וכ"ד) בענף השירותים בו המוצר הוא השירות הניתן ע"י בני אנוש מחושב הרווח הגולמי גם כמשכורות…חישוב לא נכון של ההוצאות הנקראות "תקורות" למעשה שוחקות את הרווח "המדומה" של העסק והופך אותו לעסק הפסדי….כי אם ניקח את אותם 6 שקלים שציינו קודם שהוא ההפרש בין קנייה למכירה יכול להיות כי נמצא כי כול ההוצאות סביב אותה רווחיות מדומה הינה הפסד. שאנחנו באים לתמחר מחיר של מוצר אנו חייבים לקחת בחשבון את כול העלויות סביב (גם את מחיר הסוכר שאנו שותים בו את הקפה) ואז להגיע לתמחור נכון של המוצר…תזכרו תמחור לא נכון מוביל לרווח חשבונאי שלישי שמוביל תזרים מזומנים שלילי שמוביל לחריגות במסגרות העו"ש ולקריסה בסופו של דבר..דורון עמית ייעוץ עסקי
מה זה B2B? מדריך מקיף לעסקים שמעוניינים להצליח
תוכן עניינים בעולם העסקי ישנן לא מעט אסטרטגיות, מודלים וסוגי לקוחות. אחד המונחים המרכזיים שבהם הוא B2B.אם אתם בעלי עסקים, יזמים, או אנשי מקצוע בתחום