ברשת מכשירי הכתיבה מוכרים לחמנייה ועוגייה.
ברשת המרכולים מוכרים מייבשים,
ברשתות הביגוד מוכרים קוסמטיקה, הנעלה, ואבזור.
ברשות עשה בעצמך מוכרים סלולרי.
ועכשיו ברשת הסופר פארם ימכרו ביטוחים.
ברשת הרהיטים מוכרים כלי ביית.
וכך מתערבבים להם מוצרים לא שייכים לפי המסחר של פעם למוצרים משתייכים למסחר של היום בו הכול מותר, הכול פתוח, הכול סביל.
מה שאומר שקטגוריות הולכת ונמחקת מהעולם. מה שאומר שבעוד מספר שנים תכנס למרכול ותמצא שם הכול! "דווקא התחרז לי" אבל זה לא מצחיק, כי עדיין, יש סוחרים ברחובות העיר, יש מרכולים ברחובות העיר, המסחר בכדי שיתקיים חייב להיות בכול מקום, והסכנה לעסקים קטנים ובינוניים הולכת ומתקרבת בצעדי ענק עת המרכול מכניס לרצפת המכירה שלו יותר מוצרים, מוזיל את עלות המוצר, ומצליח להתחרות יפה מאד מול רשתות או עסקים סקטוריאליים הפזורים ברחבי המדינה.
אז איך מתמודדים עם התופעה?
מכיוון האינטרס של המרכול, הרי שהוא עושה את הדבר הנכון, מזון כולם רוכשים, והמרכולים כולם מלאים, כוח המכירה של המרכולים הוא גבוהה, וכול מוצר או סקטור של מוצר שיצטרף לרצפת המכירה רק יאפשר לבעלי המרכול להתחרות במחיר זול מול כול אלה המוכרים מוצרים ייעודיים אשר המרכול מוכר גם אותם.
מחר, נוכל למצוא במרכול מכונות כביסה, מקררים, טלוויזיות מחשבים הנושאים את שם ה"מרכול" בדיוק כפי שזה קורה היום במרכולי הענק בארצות הברית. ואז הרווח יהיה כולו של המרכול כי הוא זה שמציע את הכול מכול לצרכן השבוי שבא למבצעי העוף והשמן, העגבנייה והמלפפון, ורוכש על הדרך עוד טלוויזיה לחדר הילדים או המגורים.
אז מבחינת רעיון עסקי, מיצוי לקוחות, הדבר הוא גאוני, ויכול להיות שזו הסיבה שעוד ועוד שחקנים חדשים נכנסים אל עולם המרכולים וביניהם המשביר לצרכן עם חברי מועדון 365 שרואים את הפוטנציאל האדיר הגלום בפתיחת מרכול, והפצצת הלקוח בשאר המוצרים שהוא צורך ביום יום.
כ-יועץ עסקי אני רואה את המודל הזה קורם עור וגידים ביום יום עת נפתחים כפי שציינתי עוד מותגי מרכולים וביותר ערים וישובים, ותמיד אני לוקח דוגמא את העיר באר שבע שם הפצצת מרכזי הקניות והמרכולים היא בכלל לא ביחס ישיר למספר התושבים בעיר ומחוצה לה. היום נודע כי קבוצה נוספת מתכוונת להרחיב את שטח המסחר שלה בעוד אטרקציות ופעלולים כול זה על מנת ל"גנוב" עוד לקוחות מהמתחרים…
עשו עמדי חסד, לפני שאתם פותחים עסק, תנו צלצול ונדבר!