ממה מעבידים חוששים?
ממה בעלי עסקים מאד חוששים?
מה מצליח להקפיץ בעלי עסקים או מעבידים וגורם להם חוסר מנוחה, לפעמים כעס, ולפעמים גם סלידה!
ובכן ממה?
כאשר עובד נכנס לחדרו של המעסיק, או שולח לו מייל, או פוגש אותו בשטח העסק ואומר או כותב "אני רוצה לדבר אתך" אינסטינקטיבית מזדקרות האוזניים והשאלה הנשאלת "למה? מה אתה רוצה? ברוב המקרים יודע בעל העסק על מה רוצה לדבר אתו העובד, ולרגע הזה הוא לא רצה להגיע, והתוצאה היא כי העובד רוצה לדבר, כמובן, על המשכורת שלו! מבחינת המעסיק הדבר דומה ל"מישהו שבא להוציא ממנו עוד כסף" ומי אוהב שמוציאים ממנו יותר כסף?
וכאן מתחילה מערכת של כעסים, ניגוד אינטרסים, בעל העסק מתחיל שוב לעשות את החשבון הפנימי "בשביל מה אני צריך את העובד הזה" "אני יכול למצוא מישהו יותר בזול" והשיחה הקולחת בין שני הצדדים האלה לאחר שהם נפגשים (בדרך כלל בעל העסק רוצה את הפגישה מיד כי הוא לא אוהב להיות חסר בטחון או התחושה הפנימית כי יצטרך להוציא עוד כסף על העובד בעתיד מטרידה את מנוחתו. בעל עסק שיקרא את הכתוב כאן יגיד "מה פתאום אני חבר של העובד" "זה בסדר לעובד יש זכות לבוא לבקש" אבל בתוך תוכו הדם עולה לו לראש מכיוון שעובד שדורש העלאה במשכורת מסכן עבור בעל העסק את עסקו! זו ברמה הפסיכולוגית, ברמה של התנהגות של בני האנוש, ויותר מזה המילה "כסף" יוצא מטריפה את המוח וכסף נכנס משמחת לבב אנוש! הסתכלו על עצמכם בראי ותבינו על מה אני כותב.
כ יועץ עסקי או מי שנותן ייעוץ עסקי אני מבין לליבו של בעל העסק, גם ככה חייו קשים, גם כך הוא הפועל שמשתכר הכי נמוך בעסק, וגם ככה הוא אומר לעצמו כולם מרוויחים חוץ ממני, ויש צדק כזה ב-80% מהעסקים בישראל.
העובד הכי מנוצל בעסק שלך זה אתה!
אבל, כמעסיקים, כבעלי עסקים, אנו חייבים להבין את התנהגותו של העובד, מקום פרנסתו היחיד הוא מקום העבודה, וזכות יש לו להגיע אל בעל העסק ולבקש העלאה, שיפור תנאים, וכ"ד, לפעמים הוא בכלל מגיע לשיחה על מנת שיסבירו לו את אופן התלוש או פריטים הכתובים בו, שהוא לא מבין, או בכלל רצון לפדות ימי חופש וכ"ד. אבל אנו כבעלי עסקים יושבים דרוכים ומתפללים רק שלא יבקש עוד כסף! האמת שאין תרופה כנגד התנהלות העובד, יש דווקא כן לכבד את העובד בסוגיה הזאת ולהגיע אתו לפשרה על בקשותיו, פשרה לא חייבת להיות בעוד כסף, פשרה יכולה להיות בהרבה מובנים אשר בסופו של דבר לא יגדילו אם בכלל משמעותית את ההוצאה הכספית על העובד.
תהיו קשובים, על תפילו על העובד את חולשתו התקופתית של העסק, תפנימו כי אם אתם מרוויחים יותר הוא לא משתתף אתכם ברווחים ולכן את המשכורת ההוגנת בהתאם, תנו לעובד ה"טוב" הוא בסך הכול רוצה להתפרנס ומאחר והוא מתפרנס מכסכם אתם הכתובת שלו.
כך שאם עובד אומר לך אני מבקש פגישה, והשיחה קולחת לנושא השכר דברו על השכר הגיעו לפשרה ובמקביל ובאותה הזדמנות נסו להוציא עוד הטבה שהעובד יכול לתת במסגרת עבודתו.