לבנות מותג מחויב

במערבולת הספקים הסחורות וההיצע הגדוש המוצע לצרכן הישראלי מכול עבר, כאשר רק דבר אחד עומד לטובת אלה ששורדים וממשיכים למכור הלוא הוא המיתוג והבידול, ניסיתי ללקט מספר תובנות ממגוון העסקים הקיימים היום בישראל למען זה שישמשו לנו בסיס לחשיבה "מותגית" .

כמי שנותן ייעוץ עסקי ומודע לחשיבות המותג ככוח מכירה בלתי נלאה, וככזה שכול הזמן נשאל ע"י לקוחות, ספקים, יצרנים, חנויות ונותני שירותים כאלה ואחרים "כיצד ניתן להרים מותג" "כיצד משמרים מותג" "מה יוצר מותג" הרי לא כול העסקים הם "קוקה קולה" משקה שישתו אותו עוד שנים רבות זה מצד אחד, אבל מה קורה עם המותג ארוך השנים מדטרויט גנרל מוטורס שהתרסק לכולם בפנים. אז התשובה שלי כ יועץ עסקי כי גם "מותג" חזק ברגע שאין לו ביקוש, שהרגולציה גמרה אותו, שהטכנולוגיה ריסקה אותו יכול לקרוס ולאבד את המותגיות שלו, החדשה הטובה כי מותג טוב יודע לחדש ולרגש לקוחות כול פעם מחדש ולכך אני יכול להצביע על הדוגמאות הבולטות בשוק הישראלי קרי הקמפיינים כול פעם של חברות הסלולר וחברות הכבלים המצליחות כול פעם לרגש לחדש ולהיות אותה הגברת בשינוי האדרת.

בכדי לנהל מותג חייבים בראש ובראשונה לטפל בארגון הפנימי של החברה, למותג צריך שתהיה שפה משלו, למותג צריך שתהיה נראות משלו, למותג צריך להיות משפט מחץ המגדיר את עיסוקו, למותג צריך להיות לבוש אחיד ומיוחד (לא החלוקים הבלויים של המותג שופרסל וכן לחלוקים הנקיים של מגה) לעובדי המותג צריכה שתהיה הגדרות פעולה, הגדרות מענה, אחידות במענה, אחידות במחיר, ומדפים מסודרים באותו סדר בכול סניף של המותג. "מותג מבחינתי יכול להיות גם חנות אחת, נותן שירותים אחד, וזה לא חייב להיות אוסף של חנויות או משרדים פזורים ברחבי הארץ. מותג בסיכומו של דבר צריך להיות גוש אחד בדיוק כמו התלבושות, התסרוקות, כובעי היים של המתעמלות האומנותיות במימי הבריכה.

כ יועץ עסקי מותג צריך לערוך את חשבון הנפש ולשאול את עצמו מה הסיבה האמתית והמשמעותית בקיומו של הארגון "מותג" מותג חייב שיצהיר מי הוא ומה הוא רוצה להיות, מותג חייב להגיד מה הוא עושה ומה הוא לא עושה, בליל של שירותים או מוצרים לא ניתן לבידול או למיתוג אלה עם מחליטים שלמותג קוראים "הכול ב-1$." מותג חייב לשמור על רצף מסרים אחיד אם שינויים קוסמטיים או כאלה שמעבירים מבצעים או מוצרים/שירותים. מותג אסור שינסה לשנות בכול מחיר אבל בהחלט מותר כי יעשה מתיחת מותג לדוגמא "פוקס" "פוקס הום" ואחרים.

חהרים מותג זה התמחות, התמחות כמו כול התמחות נדרשת בעולם העסקים והמסחר, להרים מותג מצליח זו אומנות אשר חייבת בתוכה חומרי גלם ובני אנוש טובים.  

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    יזמות
    יזמות

    זה לא מספיק להיות יזם

    למה יזמים צריכים ייעוץ עסקי? מה זה אומר להיות יזם? להיות יזם זה לעשות את הקפיצה מלהיות בעל רעיון להפיח בו חיים. זה לזהות הזדמנויות,

    מכירות
    מכירות

    איך נצליח למכור בשוק רווי

    כיצד יצליחו אנשי מכירות בשוק רווי? בשוק רווי, מכירה הופכת למשימה מורכבת בשל מספר אתגרים. ראשית, מספרם הרב של המתחרים מקשה על כל מוצר או

    טרנספורמציה עסקית
    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית מדובר בתהליך קריטי עבור חברות השואפות להישאר תחרותיות ולהתאים את עצמן לתנאי שוק משתנים. היא כרוכה בביצוע שינויים מהותיים באופן שבו עסק פועל,

    תוכן עניינים

    ייעוץ עסקי - דורון עמית

    בעל עסק!

    פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם דורון

    מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





      דילוג לתוכן