איך נצליח להפריד את ה"אגו" רצון השליטה, וכול המאוויים הפנימים אשר טבועים בנו ומפריעים לנו לנהל עסקים וחברות בדרך נכונה!
אין לי מספר לתת כמה מחקרים נעשו וסטטיסטיקות התפרסמו בכול מה שקשור להתנהלות נכונה עובד מעסיק, מנהל מועסק, וכ"ד. אין גבול למחקרים החשובים שנעשו ע"י טובי הפסיכולוגים בעולם בכול מה שקשור לעובד, למעסיק, ולמנהל! אלפי מחקרים חידדו לנו את התובנה כי בסך הכול הכללי אנו עובדים במערכת יחסים עם "אנשים" הן כעובדים, הן כספקים, והן כלקוחות. אנשים זה החומר האנושי אתו עסקים מתחברים, עובדים, מתנהלים, ומנהלים עסקים.
גם מנהל הבנק שלנו, או מנהלת מחלקת הלקוחות העסקיים שלנו בבנק היא/הוא בן אדם עם רצונות, כעסים, אהבות, יכולות, יצרים, וכ"ד. ולכן לעולם, אבל לעולם לא תוכל להיות הפרדה בין הטבעיים האישיים של כול אדם ואדם לבין המתכתיות הנדרשת בקבלת החלטות עסקיות (ורק לצורך המאמר המדבר על העולם העסקי לא הוסיף את רוב הסקטורים בהם נפגשים אנשים עם אנשים)
אז מדוע אנשים מתנהגים כמכונות.
מדוע תרבות העסקים היא להיות אנטי תזה מוחלטת לאופן האנושי או למבנה גופו של האדם ולמוחו המסתורי. מדוע אנחנו נוהגים עם עובדים כ"בוסים" ל"מועסקים" "פקידים" ומדוע אנו לא יכולים לבוא את המועסק או מי שאנו אתו בקשרי עבודה כשווה בין שווים. (אפילו היום בצבא ההגנה לישראל הולכת ונתפשת השיטה כי התנהלות עם חומר אנושי צריכה להיות בקודים של בני אדם, של יצורים אנושיים,) קל וחומר במערכות העסקים או ביחסי מנהל מועסק יחסים אנושיים אלה חייבים שיהיו מחודדים ויתאמו לרוח התקופה.
מה הקשר בין ייעוץ עסקי לאסטרטגיה
כן, אנחנו יצורים חיים מסדרת בני האנוש אשר בנויים מחומרים אנושיים, טבעיים הישרדותיים, פחד, שמחה, דברים שעושים לנו טוב, דברים שעושים לנו רע אבל עם יכולות אדירות להוציא מעצמנו כול כך הרבה, אותו הרבה שבזכותו עומדת האנושות כולה על הרגליים. הניסיונות המניפולטיביים לייצר או להלביש על בני האדם דברים שהם לא! לא יועילו לאף מערכת עסקית או יצרנית. לא! אנו לא חייבים להיות בעלי תואר בפסיכולוגיה בכדי לדעת איך להתנהל עם אנשים, אבל בארגונים גדולים בארץ ובעולם בהחלט חלק מהמשרות בגופים אלה הם גם בוגרי הפקולטה בפסיכולוגיה והתנהגות האדם וזאת על מנת לגשר על פערים בין הגלוי והמצוי לבין מה שמסתתר מאחורי האדם הלוא הוא בן האנוש.
להוריד את המאמר הזה ליום יום אז הכוונה היא שמנהל, או בעל עסק או מנכ"ל חייב להתנהל עם אלה שהוא מעסיק אותם ברמה שוויונית של הבנה "מהו גוף האדם" "כיצד הוא בנוי" "למה הוא מגיב יותר טוב" "ולמה הוא מגיב פחות טוב" אם יידע מנהל מערכת יחסים אנושיים המבוססים ספרות ומחקרים, יבין איך פועל מוח האדם, ישים לב ויתחשב בדקויות שבאופיו של העובד אזי יוכל להוציא ממנו הרבה יותר לרווחת החברה והעסק.
הימים של פעם נגמרו, נסגרו, האדם היום הרבה יותר פתוח הרבה יותר מבין ובגישה נכונה ניתן לגשת אליו תוך הבנת מניעיו האבולוציוניים, שהרי בנאדם הוא כמו פלסטלינה כך הוא נולד ועוצב כפי שעוצב ולכן ההבחנות האלה חשובות מאד למנהלים כישרוניים היודעים להתאפק ולגלות את הגמישות למען החברה או העסק אותו הוא מנהל.
הכותב הוא יועץ אסטרטגי בתחום מערכות עסקיות