למה אנחנו זקוקים לכרטיס אשראי בעסק

מישהו מכם קיבל טלפון מהבנק בימים האחרונים? (מרץ 2013)

יכול להיות שבמקרה נרשמתם בדלפק של שופרסל או מגה או המשביר שהציעו לכם כרטיס אשראי נושא את המותג אליו נכנסתם?

יכול להיות, שמישהו ייעודי מסניף הבנק שלכם התקשר והציע לכם להגדיל את מסגרת האשראי או במקביל לקבל עוד כרטיס אשראי מהבנק?

כול התשובות לכול השאלות ששאלתי אכן נכונות.

הבנקים היום מאד מוטרדים מהגידול הדרמטי בהיקף הנפקת כרטיסי האשראי החוץ בנקאים.

לא שלא תבינו לא נכון! חברות כרטיסי האשראי הם חברות השייכים לבנקים, אבל כאשר עוד מותג כזה או אחר מנפיק כרטיס מועדון בשיתוף אחד מחברות כרטיסי האשראי, גם חברות כרטיסי האשראי וגם הבנקים נאלצים להתחלק בנתח הבשר הטרי והרך ביחד עם בעלי המותג אליו שייך כרטיס האשראי. 

אם לא הבנתם אני אסביר: חברות כרטיסי האשראי הם חברות בבעלות הבנקים, עממה, שסניף הבנק שלכם מנפיק לכם כרטיס אשראי בנקאי אזי הוא גוזר קופון נכבד מסך העסקאות אשר אנחנו הצרכנים מבצעים, לעומת זאת כאשר אנחנו פונים ישירות אל חברות כרטיסי האשראי נחסכות העמלות שהבנקים גובים ואלה נשארים בידי חברות כרטיסי האשראי מה שנקרא "כרטיס אשראי חוץ בנקאי". 

עכשיו בא לעיר שחקן חדש והוא בדמות כול אותם מותגים אשר פיתחו את רעיון "חברי המועדון" ואז לדוגמא "שופרסל" מנפיקה כרטיס אשראי חוץ בנקאי של חברת ויזה כאל כאשר עמלת הרווח מתחלקת בין "שופרסל" לבין ויזה של כאל ( בשנת 2012 הרוויחה חברת "שופרסל" 29 מיליון רווח נקי רק מעמלות הסליקה של כרטיסי האשראי שהיא הנפיקה ביחד עם כאל) רווח זה היה שייך קודם במלואו לחברת כרטיסי האשראי ואם הוא היה מונפק באמצעות הבנק הקשור ל-ויזה כאל קרי בנק דיסקונט היו מתחלקים ברווח שני הגופים המטאורים האלה. 

אם נסתכל על קצב הגידול של הנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאים במהלך השנים האחרונות נגלה גידול של למעלה מ-36% ב-3 שנים. מה שאומר שגם הבנקים וגם חברות כרטיסי האשראי מפסידים לטובת אותם מותגים אשר לקוחותיהם אוחזים כרטיסי אשראי שהונפקו באמצעותם. 

לפיכך, הועידו היום הבנקים צוות ייעודי מיוחד היוצר קשר עם לקוחות הבנק ומציע להם הצעות מהצעות שונות רק בכדי שהלקוח ישתמש בכרטיס שהנפיק הבנק ולא בכרטיס שהונפק באחת מהרשתות. 

כרטיסי אשראי והשימוש בכרטיסי אשראי זו "הרעה החולה" של המשק העולמי, חברות כרטיסי האשראי למיניהם גוזרים קופונים של מיליארדי דולרים מדי שנה בעולם הגדול זאת כאשר הצרכן הישראלי והעולמי לא עומד בפיתוי הרב הגלום בגיהוץ כרטיס אשראי. 

שאלו כול משק ביית בישראל מה הרעה החולה של התכנון הפיננסי שלו יאמרו לכם כרטיסי האשראי, שאלו בעלי עסקים ומנכלים של חברות מה מאיים עליהם בתזרים המזומנים וגם הם יגידו לכם כרטיסי האשראי. לא מספיק וחברות כרטיסי האשראי כבר מנפיקים לנו הלוואות, פורסים לנו תשלומים, מפנקים אותנו במתנות, ונותנים לנו להרגיש עשירים אך בלי מזומנים. 

אני תקווה כי אכן עולם הטכנולוגיה יתפתח למקומות שאכן מיועדים לו והארנק הסלולרי ישמש אותנו יותר, כאשר המזומן ירד מחשבוננו ואז נרגיש את הקניה או הרכישה כאן ועכשיו, ועד אז אני מציע לבעלי עסקים בעיקר. גזרו את כרטיסי האשראי, והתחילו לשלם ב"מזומן" כאשר תשלמו "במזומן" תחשבו פעמיים אם להוציא את הכסף.  

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן