האם נרשה לעצמנו להיות שפני ניסיון?
לא נראה לי שאחרי הסיפור של המכונית החשמלית, נסכים להיות שפני ניסיון!
לא, זה עדיין לא הסוף של המכונית החשמלית שאזרחי מדינת ישראל הירוקים ואלה שרצו לחסוך בדלק הולכים לאכול אותה! אני לא מאמין שחברת רנו הצרפתית תסכים שהמותג שלה כך יפגע, שהרי לפי ההסכם שיש לרוכשי המכונית החשמלית ה"מצבר" לא נכלל בעסקה והוא שייך לחברה, חברה אשר ימונה לה כונס נכסים ותיאורטית יכולה לקחת את כול המצברים מכול המכוניות ולמכור אותם חזרה לרוכשי המכוניות, או לכול המרבה במחיר, מה שמסכן את בעלי המכוניות. מסובך? לטעמי קצת כן, איך אפשר לרכוש רכב כאשר החלק העיקרי שלו לא שייך לבעל הרכב? קצת מוזר, אבל אולי זה כך בעולם המכוניות החשמליות.
באותו עניין, כמי שנותן ייעוץ עסקי, אני תמיד נותן פתח לדברים חדשים, אבל מאחר וחוסר היציבות הכלכלית נותן אותות בכול סקטור וכיוון, וכבר אי אפשר לדעת. מתי, היכן, כמה ולמה. לא הייתי ממליץ לאזרחים או לבעלי עסקים לקחת סיכונים עם שינויים גדולים (מכונית חשמלית היא דבר חדשני ש-בטח אף אחד ממי שרכש את המכונית לא ציפה כי ימצא את עצמו בתוך הרכב שלו בלי חשמל, שירות או מצבר) בסדר, נכון, המכונית כמדומני גם יכולה לנוע עם דלק, אבל הרי זה לא הכוון.
גם במכוניות הנעות ע"י גז לא הייתה הצלחה כזאת גדולה, אנשים רכשו או הוסיפו יכולת של הנעה בגז אבל המשיכו למלא דלק ולנסוע על דלק, מה שאומר שחדשנות בענף הרכב. לא עלינו, אנו מעדיפים לנסוע עם המוכר והבטוח. והאמת שזה נכון.
כ-יועץ שיווק אני מנחה את הלקוחות שלנו בתובנה כי לקוח מתחבר אל הרגיל ואל המוכר, קשה לא מאד להתחבר אל הבלתי מוכר או הזר, זו לפי דעתי גם הסיבה (וכנראה בצדק) שהבהלה ל"זהב" קרי המכונית החשמלית או זאת הנוסעת על גז לא הייתה כזאת מציאה. אנשים פשוט רגילים לרגיל והמשיכו לרכוש את הרגיל. זה צריך ללמד אותנו משהו בשיווק,
לפעמים, זה נראה, כי אנשי עסקים גדולים, ומשפחת עופר הם "אנשי עסקים גדולים" לא תמיד חושבים נכון ביחס לפרויקטים גרנדיוזיים שהם מריצים ,אולי בגלל שיש כסף ואפילו כסף ציבורי אז מור להשתולל ברעיונות "טובים" "נהדרים" אך לא ישימים.
יעשו טןה לעצמם ולציבור המושקע בחברותיהם כי יתנו מחשבה אחת אחורה ויחשבו על בני האדם שצריכים להשתמש עם ההמצאות, השאיפות והרעיונות שלהם ויעשו את החיבור, ולא ילכו גבוהה גבוהה הרחק מהעם מהאנושות הצרכנית ויפליגו עם רעיונותיהם הממומנים בכספים ציבוריים.
לחזור למכונית החשמלית, ליבי ליבי עם אלה שרכשו את המכוניות בתקווה כי המותג רנו לא יאכזב אותם.