מה יותר קל לנו!
להאזין להרצאה באינטרנט או לקרוא כתבה באתרי האינטרנט.
לא משנה באיזה תחום אנו נמצאים, רשת האינטרנט מספקת לנו מיידע אדיר עבור כול שאלה או קושיה שאנו רוצים ללמוד ממנה. והשאלה הנשאלת היא האם צפייה בסרטון עדיפה על קריאת מאמר או פוסט כזה או אחר.
אם נלך על פי סטטיסטיקה שהתפרסמה לפני שלושה חודשים בארצות הברית עולה כי 63% מעדיפים לקרוא כתבות או פוסטים המעניינים אותם, ואילו רק 37% משתמשים בסרטונים או מופעי וידאו המלמדים ומדריכים.
כמי שנותן ייעוץ עסקי ומעורה בתחום השיווק האינטרנטי, הסטטיסטיקות ביחס לשימוש האינטרנטי וכאחד אשר מכיר את המדיניות של בוני האתרים הממליצים בחום רב שלא לערב מוזיקה או מלל מדובר באתר האינטרנט, גם כאן הסטטיסטיקה הראתה שלמעלה מ-80% מכבים מיד את השמע, או מזיזים את היד מהעכבר הנוגע בהפעלת השמע. יותר גרוע מזה הם התוצאות העולות המדברות כי ברגע שגולש נחשף לאתר עם שמע מידי הוא אוטומטי עובר לאתר שאחריו.
מדוע זה קורא.
הרי צליל ושמע הוא אחד מהחושים הפעילים אצלנו.
מסתבר שיש לזה הרבה השלכות או התנהגויות טבעיות של בני האנוש.
כאשר אנחנו מכינים את עצמנו לקראת שמע כמו "הדלקת הרדיו במכונית" "הכנסת הדיסק לקורא הדיסקים שברכב" "הלבשת אוזניות ה-I-PHONE בכדי לשמוע מוזיקה, או אפילו פתיחה והדלקה של טלוויזיה, האוזניים שלנו מכוונות לקבל את השמע. אבל כאשר אנו עולים על אתר למען קבלת אינפורמציה, רצון להיחשף למוצר, מטרה לקרוא או ללמוד על נושא מסוים, אנו לא מתכוננים לקראת פרץ של שמע הן באופן אישי, הן בדרך זו שאנו נמצאים במקום עם עוד אנשים ולא רוצים כי ישמעו את מה שאנו מתעניינים, או שאנו נמצאים בבית בסביבה שקטה ופתאום מתפרץ לו השמע ללא כול התראה מוקדמת מצב אשר אפילו יוצר בהלה לא קטנה אצל הגולש.
אם ניקח את הנתונים היבשים כי אנשים מעדיפים לקרוא מידע ולא להאזין למידע באינטרנט נבין גם את ההיגיון שעומד מאחורי זה שאדם הרוצה לרכוש מידע או ללמוד דבר מה ירצה לעשות זאת ביחידות עם מסך המחשב (לא אני לא מתכוון לאלה שמוכנים לקבל את השמע כמו אתרי המוזיקה, אתרי הסרטים וכ"ד) הכוונה שלי שהאפקטיביות לקרוא את המאמר ואפילו לעשות לו קופי פייסט כציטוט לצרכים אישיים של הגולש הרבה יותר נוחה ומקובלת.
למילה הכתובה כוח רב, וקריאה של מאמר מחייבת הבנה, העברה של מאמר דרך סרטון או קטע וידאו לא זכה עד היום להערכה ולשימוש רב ההפך.