העסק מחייב אותנו להיות זהירים ועם יד על הדופק.
תופעה שכיחה בעסקים היא "חתמתי שכחתי" "נרשמתי שכחתי" "התחייבתי שכחתי" ובכדי שאוכל להבהיר את כוונתי אתן דוגמא!
בזמנו מנוי לעיתון ערב בישראל היה עולה עלות X (שבזמנה היה מחיר מבצע) בינתיים ברבות השנים העיתון הגיע כול יום הביתה אבל אתו ביחד הזדחל לו המחיר וברבות השנים מחיר המנוי החודשי כבר היה גבוהה פי שניים ממחיר המבצע החדש של העיתון. בעלי עסקים בכלל לא חשבו להתקשר לעיתון, להודיע שהוא מפסיק את המנוי, ואז היו מציעים לו את מחיר המבצע החדש "רק על תעזוב" (יש כאלה שעשו זאת אבל כוונתי היא הכלל שהרי מה זה עוד 100 שקלים)
וזאת הייתה הדוגמא!
אבל זה מקרה קטן! חשוב! בכול זאת הבדל של בערך 1000 ₪ בשנה!
הגיע הזמן להסתכל על כול המקרים והאפשרויות.
מה ניתן לבדוק בכדי לא להיות "פראיירים"
קחו לדוגמא את ריביות ועמלות הבנקים, האם מישהו יודע כי מסגרת האשראי שלו מפורקת לכמה חלקים, מסגרת ראשונה בעלות אחת, מסגרת שניה בעלות שניה, (כך התגברו הבנקים על הגזרה שאין חריגה ממסגרת) שהרי הבנקים "לא יכולים להרוויח פחות" ולפעמים נמצא גם מסגרת שלישית ורביעית בעלויות ריבית גבוהות. האם ידעתם זאת או הבנתם כי המסגרת שניתנה לכם היא בריבית קבועה אחת! בדקו את זה!
מי שמנהל בעצמו קמפיין פרסומי במנוע החיפוש, האם הרישום ומספר הכרטיס זה הפעולה האחרונה שעשו ומאז מחכה לגאולה? אני הייתי מציע לו להיכנס כול יומיים לפאנל הניהול של הקמפיין ולראות מה קורה שם! אתם מאד תופתעו! אתם פתאום תגלו שקפצו עוד מילות מפתח שבטעות לחצתם כי קיבלתם המלצה להכניס אותם, אך מילות מפתח אלה לא משרתות כלל ועיקר את העיסוק שלכם, הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, והאזור בו אתם מוכרים את מרכולתכם.
מכאן נעבור לכול אותם מועדונים שחתמתם עליהם, עם עוד כרטיס אשראי שיפאר את הארנק שלכם, ובכלל האם אתם בודקים את החיובים של כול כרטיסי האשראי שלכם?
אותו דבר לכול אותם בעלי עסקים החותמים הוראות קבע לבזק, לתקשורת, לאינטרנט, לחברת החשמל, גם שם פתאום תגלו שהמחירים משום מה לא דומים למה שאתם זוכרים! כמובן שהתופעות אינם גורפות אך הם קימות.
וכך גם אם חיובי הדלק, וכול חיוב אחר שחתמתם או התחייבתם דורש מעקב וריענון לכול הפחות פעם בשנה.
אין אני מרמז על גניבה או זדון או בכוונה, אבל אני לא יכול להתעלם מתופעת "המצליח" המככבת בהתנהלות העסקית שלנו, וכמו שאתם כבעלי עסקים מתנהלים בין הטיפות כאשר באמתחתכם נמצאת אותה כוכבת בשם "שיטת המצליח" כך זה קורה גם בעסקים או חברות אחרות…ללא כוונה!
היו אחראים להוצאות שלכם, גם הקטנות, כול מה שיוכל להקטין את העלויות שלכם ולשפר את הוצאות שלכם כול זאת בכדי להיות יותר אטרקטיביים ללקוחות שלכם.
וזאת לא כול הרשימה.