מי שמוכר בחינם נעלם

חינם זו מילה מגונה!

חינם זה מושג שלא נכתב בשום דרך או צורה בתכנית עסקית או ברצון להקמת עסק כלשהו במגזר העסקי.
חינם זה מושג שמחסל טוטלית מודל עסקי גרידא.
ברגע שהמודל העסקי מכניס בתוכו את המילה "חינם" אזי "אין מודל עסקי"

מה זה חינם!

1. כאשר עלה לנו הרעיון של פתיחת "עסק" "מיזם" או כל דבר יצרני ושירותי אחר אזי אנו מייצרים את "המודל העסקי"

2. המודל העסקי חייב לתת תוצאה של רווח כספי בסיום תהליך הייצור, מתן השירות, המכירה והוא אמור בכיסוי ההוצאות (גולמיות-תפעוליות) להשאיר רווח לבעל העסק/מיזם.

3. לאור התחרות ה"מטורפת" הקיימת היום בעולם המסחר בארץ ובחו"ל יזמים אכן מבינים כי לעסק/מיזם שלהם חייב להיות מודל עסקי כאשר ההוצאות ידועות ושאיפה להכנסות כמה שיותר מרובות.

4. אבל, יזמים, אשר ברצונם להתקדם ולמכור את מרכולתם עושים את הטעות הראשונה בעסקיהם שבתחילת פעולת עיסוק או מכירת מוצר הם "מגניבים" את המילה "חינם" לטקטיקת המכירה שלהם.

5. לדוגמא נלך אל ענף השירותים שם נמצא כי יש (לדוגמה) עורכי דין אשר לא גובים עבור פגישת חוות דעת ראשונה עם לקוח, האם זה נכון לעורך הדין ויותר מזה האם זה נכון ללקוח?

6. כאשר עורך הדין נותן חוות דעת בחינם סביר להניח כי לא נתן את חוות הדעת המדויקת כאשר השיקול שלו רצונו ומטרתו להביא את הלקוח לעשות אצלו את העבודה, הוא פועל בכל מניפולציה אפשרית על מנת שהלקוח יעבוד אתו. הוא מביא את הלקוח ב"חינם" אבל את המכירה הוא מבצע מתוקף סמכותו כעורך דין, שהרי רצונו למכור,(בשביל זה הוא מחזיק בעסק) ובכדי למכור יש הרבה דרכים להגיע למטרה ולפעמים בערמה ובתחכום. (זה לא גורף, זה לא כולם, אבל זאת האנושות)

7. יזמים, אנשים, בעלי המקצועות החופשיים פותחים עסקים בכדי לקיים את המודל העסקי של העסק, ורק בור ועם הארץ יבין ש"הנה מצאתי מציעה יש מישהו שנותן לי בחינם"

8. אין דבר כזה בחינם, חינם זה תשלום כפול ומכופל על השירות או המוצר שאתה מבקש.

9. רוצה לתת דוגמה בעולם הצרכנות: לפני כל חג מכריזות חברות הבשמים כי הם מוכרים בקבוק בושם במחיר מלא ושניים בחינם! השקר הגס הזה כבר הוטמע אצל הצרכנים שהם יודעים שבמחיר המלא שמוצע להם הם קונים לאחר החג את כל אחד משלושת הבשמים במחיר של 1/3. הלקוח חושב שהוא קונה מציאה בחינם והספק יודע שהוא מחר ללקוח 3 בשמים במחיר רגיל כל השנה. זו מניפולציה בעובדת על הצרכן (שוב לא גורף)

המילה "חינם" היא מחוץ לתחום בעולם העסקים.

למכור "חינם" מרסק כל מודל עסקי קיים. עסקים וחברות נועדו להרוויח מעסקם וכל מי שפועל בטקטיקת המכירות שלו להבטיח חינם יודע כי בשלב הפגישה או יישום ההצעה אזי הוא מפעיל את כל המניפולציות האפשרויות על מנת להביא את הלקוח להוציא את כרטיס האשראי מכיסו ואז כבר הלקוח לא בטוח שבחר או רצה את נותן השירות או המוצר.

קראו: לאיזה מטרה כדאי לקחת הלוואה

קחו רגע את עצמכם כדוגמה: האם תסכימו לעבוד בחינם, בטוח שלא, אז למה לפעמים אתם חושבים שהאחר רוצה למכור את הידע שלו או בית המסחר את המוצר שלו בחינם.!

אז בכל זאת איך מגרים את הלקוח להגיע לרכוש.

א. בעסקי הצרכנות בשיטת הסופרמרקט אפשר לגרות לקוחות להגיע לרכוש כאשר יש מבצע "רכוש X מוצר ואת השני קבל ב"חינם"" כאן ההצעה היא לגיטימית כי בשיטת הסופרמרקט יש מחירים גבוהים או שמתמחרים גבוה מוצרים שלא בפיקוח ואז יש את המרווח להכניס מוצר אחד בחינם.

ב. ראו את רשתות האופטיקה המציעות לנו משקפיים במחיר מסוים ועוד 2 זוגות ב"חינם" למה? כי עלויות של משקפים הם אפסיות ולכן היבואן מציע מבצעים חמים בהם מוזכרות המילה "חינם"

עלינו לשים טוב טוב לב לכל אלה שמציעים לנו פגישות מקצועיות בחינם, מכירה בחינם, וכל מה שמדגיש את המילה ההזויה הזאת "חינם"

אנו כבני אדם יודעים שרכישה של שירות או מוצר לא יכולות להינתן חינם, למדנו כבר כי החינם הוא הדבר היקר ביותר ולכן עלינו להיות צרכנים חושבים ובעלי עסקים אשר חייבים למלא אחר המודל העסקי שלהם מודל שהמטרה הבסיסית שלו היא להתפרנס ולהכניס כסף כתוצאה מעבודה בשטח סטרילי ולא התאמצות להוציא בכל זאת כסף מהלקוח גם בדברי הפחדה סמויה או מניפולציה.

בהצלחה

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן