מספר דרכים לעידוד עסקים קטנים
כאשר מדברים על עסקים קטנים, ללא ספק אחת המשמעויות היא לדעת כיצד ניתן לשמר את יכולת המסחר והשירותים של כל עסק באשר הוא. לא פשוט להיות עסק קטן בתוך שוק גלובאלי ועל אחת כמה וכמה כאשר בשוק המקומי יש לא מעט מתחרים על אותם מקומות בליבם וארנקם של הצרכנים. ובכל זאת, צריך לדעת כיצד ניתן לעודד עסקים קטנים להמשיך ולפעול, לפתוח ולהקים עוד עסקים חדשים ויש מספר דרכים טובות שפועלות לעידודם.
אחת הדרכים היא לפנות לטובת גיוס משאבים פיננסיים מקרנות ייעודיות. יש לא מעט קרנות שכאלה, בין אם מדובר על קרנות פרטיות ובין אם מדובר על קרנות ממשלתיות. המטרה היא לתת לכל עסק את האפשרות לקום ולהתפתח כראות עיניו של הבעלים, בהתאם לתכנית עסקית מוגדרת וידועה.
דרך נוספת לעידוד היא שיווק ופרסום כל עסק באשר הוא וגם כמובן הקריאה לצריכה נבונה בעיקר מהעסקים הקטנים. אנו יודעים כי לעסקים הגדולים יש קהל לקוחות ומחזורי מכירות טובים, אולם אלה הקטנים יותר יכולים לסבול לאורך זמן, שכן ההוצאות שלהם גדלות עם הזמן וההכנסות קטנות משום שהנהירה הצרכנית היא דווקא לכיוון הרשתות הגדולות והתאגידים המרשימים. לכן, יש גם את העידוד הערכי שמביא את הצרכנים לידי הבנה כי עידוד העסקים הקטנים בהחלט יכול לנבוע מהמקום של הערך המוסף, של החיבור למשמעות החברתית.
היום העולם מסתייע באופן כמעט מוחלט בשירותיו של האינטרנט. אנו יכולים למצוא את כל המידע שאנו צריכים ברשת. האפשרות לעודד באופן וירטואלי קיים ועם הזמן גם יותר ויותר מושרש. היכולת של הגולשים ושל הרשת להכיל פרסומים, מזכרים וקול קורא לטובת עסק מסוים, חדש או קיים, מקבלת חיזוקים כל הזמן, שכן האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט מצליחים להגיע לאנשים רבים מכל פרסום אחר, מהלך שיווקי ומכירות בדרכים הקונבנציונאליות. אם בעבר צורת הפרסום היעילה ביותר הייתה העברת שמועות מפה לאוזן, כיום הרשתות החברתיות מהוות את הפה והאוזן של העידן המודרני.
העידוד יכול לבוא בדרכים רבות וכל מה שצריך זה רצון.