ניהול זה להיות או לחדול

זה הכול עניין של ניהול.

לא משנה מה תחום העיסוק שלך, זה יכול להיות דוכן פלאפל וזאת יכולה להיות חברת סטאר טאפ, או חברה המחזיקה 400 עובדים, ניהול זאת מילת המפתח.

 עניין הניהול בעסקים שלנו (ולא משנה גודלם) הוא למעשה הקטליזטור שמוביל לכישלון או להצלחה. ניהול לא תקין, פלטפורמה עסקית לא מבוססת (לא דווקא בכסף) זה בראש ובראשונה מתכון לכישלון ואי הצלחה. לא זה לא רק אתם, גם שם בצמרת בחברות הציבוריות אם אין ניהול נכון אתם בדיוק יודעים מה קורה! רק שבעסקים שלנו, בחברות הלא ציבוריות אין לנו את הזמן, הכסף, האפשרות להתנהל לא נכון. וכוונתי לכול סוג של עסק כפי שהבהרתי בתחילת המאמר. 

עסקים המתנהלים נכון, בראש ובראשונה יודעים את מצב העסק שלהם, הם לא באים בשאלה "אני עובד, אני מרוויח, למה אני לא רואה את הכסף, לעזאזל" ומכאן התשובה היחידה שאני יכול לתת לעסקים אם השאלה הקריטית הזאת "ניהול" כי כול עסק שעושה מחזור מסוים צריכה שתהיה לו תובנה לגבי התנהלותו, תובנה אשר בבסיס תוביל אותו למודעות היכן הוא שוגה? איזה מהלכים הוא צריך לעשות על מנת בראש ובראשונה לראות היכן הטעויות של עסקו, איך ממשיכים, האם בתוך המחזור הקיים ניתן להגיע לאיזון תקציבי ומכאן לצאת ולהמשיך לחפש את השיווק, המכירות, הפרסום שיביא לו את הרווח הגבוה יותר לאחר ששילם את הוצאותיו. 

עסקים הם מערכת מורכבת של חשבונאות, התנהלות, תובנות, פיתוח עסקי, התרוממות שיווקית ומכרתית כאחד. היום במדינת ישראל מתנהלים מאות אלפים של עסקים ללא מטרה ברורה, מתוך אינרציה טבעית של חיי עסק, מחוסר הבנה בתחום השיווק הדורש להמציא את עצמו כול יום מחדש, מערבוב כספים פרטיים לכספי העסק דבר שיוצר בלבול וחוסר יציבות משווע להרבה מאד עסקים, מהתנהלות פזרנית ולא מבוקרת, כאשר בעלי עסקים ממשיכים ומתגלגלים רק בכדי לא לסגור עסק או חס וחלילה פגיעה באגו האישי. וזאת טעות איומה. לא בכדי נסגרים למעלה מ-5000 עסקים בחודש ועוד רבים וטובים אחרים אחריהם. 

חשוב לזכור! עסקים הם חפצי חיים, עסק משמה מענה לצרכים של אנשים, עסק ממלא משאלות לב של אנשים הרוצים לרכוש מוצרים, לא משנה כרגע מספרם או אחוז הקניות שהם מבצעים, אדם שהחליט על הקמת עסק, חשב הרבה זמן עד שהחליט להקימו, אם תזכרו: תחשבו כמה העסק גדל בפתיחה שלו, כמה הוא היה להצלחה בתקופת ההתחלה שלו, אך משם הוא איבד את דרכו. וזה נובע מניהול לא נכון, מהתנהלות לא נכונה, מהישענות על העבר ועל לקוחות שבויים, מערבוב הוצאות הבית ביחד עם הוצאות העסק, מתכנון פיננסי לא נכון, מפעילות חשבונאית של יועץ המס או רואה החשבון אשר רואה את מספרי העסק רק ברגע הגשת הדו"ח (ואז זה מאוחר) והכי חשוב מעצירה של מערכת שיווק ומכירות ופרסום שהעסקים לא דואגים כלל ועיקר להטמיע בעסקיהם בגלל המצוקות היום יומיות הקשורות בניהול ומנהיגות. 

יש כול כך הרבה סיבות שעסקים וחברות נמצאים בסיטואציה כזאת, וכול אחד מאותם עסקים יושב על כסאו ולא מרגיש אתו נוח, כי בפנים הוא מבין ש"משהו" לא בסדר, משהו לא דופק כשעון, משהו אומר לו שהוא הולך ומתדרדר מטה רק הוא לא יודע להצביע על הסיבה. יהיו כאלה שיגידו ויצהירו "השוק על הפנים, לאף אחד אין כסף, התחרות גדולה, כולם מתחרים במחיר, עזוב, יהיה טוב" וזאת הטעות הכי גדולה "השלמה אם מציאות לא נכונה". 

חלק מזה שהיום אני משמש כיועץ עסקי, לאחר עשרות שנים של עשייה, ניהול, בעלים, אחריות, כישלונות, הצלחות, וכול מה שאיש עסקים צריך לעבור בכדי להיות מקצוען בתחום, הוא בכדי להיות מוזמן אצל עסקים שאת מצבם תיארתי בכתבה הזאת, לראות את התחלואים, ליישר את הקווים, וליצור לעסק חיות ונשימות ארוכות. כי תזכרו. אם חס וחלילה עסקכם ייפול תמיד יהיה מישהו שימלא את החסר. כי בטבע לא נשאר ואקו"ם.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן