ניהול פשוט של עסקים גדולים
כדי לדעת לנהל עסק קטן או גדול, הדבר הראשון במעלה הוא הסדר הארגוני שמוגדר מראש. בעסקים קטנים את מרבית התפקידים מבצע הבעלים עצמו, אולם אם רוצים שעסק גדול ימשיך להצליח ואף לגדול עוד יותר, מה שצריך לעשות זה ליצור מבנה היררכי מאוד מסודר שיחלק את האחריות הרבה על פני בעלי תפקידים מקצועיים. לרוב מדובר על 6 בעלי תפקיד, כאשר כל אחד מהם יודע בדיוק מהי מסגרת העבודה ומהן ההגדרות המדויקות לעבודתו. הראשון הוא מנהל משאבי האנוש. תפקידו להיות אחראי על האנשים באשר הם בתוך העסק. כל הדברים הטובים והרעים שקשורים לעובדים, הכל עובר דרכו, החל משלב הגיוס והקליטה ועד לשלב סיום ההעסקה (יזומה או מבחירה).
מנהל נוסף הוא זה האמון על הכספים. מאזני ההכנסות וההוצאות הם מה שיכול להמשיך ולתת לעסק לצמוח, להתמודד כראוי בתוך השוק החופשי והאחראי על כך חייב לדעת לאן כל פרוטה הולכת ומאין היא באה. מנהל השיווק והמכירות הוא זה שמוציא את מכלול השירותים והמוצרים החוצה, אל הלקוחות הפוטנציאליים ואל אלה הקיימים. הוא איש הקשר עם מנוע הצמיחה החשוב ביותר של העסק. הוא מגדיר את המסרים החשובים של השיווק, את המדיה הנכונה לפרסום וכמובן את אפיקי המכירות בארץ ומעבר לים. מנהל חשוב נוסף הוא מנהל מחקר ופיתוח. הוא עסוק אך ורק במבט קדימה, אל העתיד והחלומות של העסק. תפקידו הוא להביא את הדבר הבא שיוכל להעלות את קרנו של העסק בעיני האחרים.
לעומתו, מנהל התפעול חייב להיות ריאלי ותפקידו הוא להכיר את המוצרים ואת תהליכי הייצור מתחילתם ועד לסופם. הוא אחראי על המפעל, על הרכישות של חומרי הגלם והאספקה החוצה. לבסוף, האדם שאמון על כל המערכת הוא המנכ"ל. תפקידו הוא לוודא שכל בעלי התפקידים שמתחתיו יעבדו בהרמוניה ותהליך קבלת ההחלטות יהיה מתוזמן עד כמה שניתן. הוא תמיד חושב במונחים אסטרטגיים ועל שיתופי הפעולה הפוטנציאליים בשווקים נוספים. המנכ"ל הוא החשוב מכל שכן הוא מאגד את כל בעלי התפקידים תחת מטריה ארגונית אחת.