ניהול שיווק בסקטור העסקי

איך עושים שיווק, מה זה שיווק, רוצה לשווק, דורון עמית יועץ שיווק

כן, שיווק, זו מילת המפתח אשר בסופו של תהליך הוא למכור את המוצר או השירות אותה השיווק מוכר. האמת שהכלי המרכזי של השיווק שהוא כלי הפרסום הולך ונעלם… הולך ונעלם מאחר שהפרסום כול כך רווי ואפשר למצוא אותו בכול מקום, בטלוויזיה, במחשב, בסמארטפון, בעיתון, בשלטי חוצות, ברדיו ואפילו בחדרי הנוחיות של כול מקום ציבורי כזה או אחר. האמרה כי מרוב עצים לא רואים את היער יפה לעולם הפרסום שמרוב פרסום אנו נהיים אדישים להופעתו ועושים עליו X באינטרנט, עוברים דף בעיתון והולכים להתפנות בזמן פרסומות בטלוויזיה.

אז מה כן? איך בכול זאת משווקים? מה עושים בכדי לקדם את מהלך השיווק של כול עסק ועסק באשר הוא, הרי צריך להתקיים.

לחברות גדולות ולמותגים גדולים יש את היכולת ליצור לנו "שפה" פרסומית שהופכת להיות מוטמעת אצלנו וכאשר אנו רוצים לרכוש משהו נדע להגיד את שם המותג כמו לדוגמא חייל העומד להתגייס יאמר לך שהולכים ל"ריקושט" לקנות ציוד לצבא. זה כוחו של מותג, כך מותגים מתנהלים, כאשר הזכירות הבלתי נעזרת שלהם גבוהה (דהיינו שאומרים בית מרקחת חושבים "סופר-פארם"). אך מה יעשו שאר החברות שאין להם את הכוח הפרסומי להפוך למותג ארצי?

בנושאים האלה חלוקים הדעות, אני אומר שעסק מקומי צריך לדאוג ל"מתג" את עצמו באזור הקרוב אליו, וכאשר אני אומר ל"מתג" זה לעשות את כול פעולות המיתוג כפי שעושים אותם החברות הגדולות, ברגע שהעסק נמצא בעיר מסוימת, בהחלט יש את הכוח למתג וליהנות ממיתוג גבוהה שפרושו יותר מכירות (לא אכנס כאן לתהליך של מיתוג, ואיך באמת ממתגים, ומה צריך לעשות על מנת להיות "מותג" באזור) אבל ברור לי ברגע שעסק מקבל מיתוג ומתנהג כמו מותג אזי אחוז המכירות שלו הופך להיות גבוהה יותר מעסקים אחרים. כן, נכון, זה לא נוסחת פלא, בכול עיר שוכנים המותגים הגדולים המקשים על חייהם של העסקים היותר קטנים, אבל עדיין.

לעומת זאת יש את העסקים נותני השירותים למינם או חברות בתחומים עסקיים שונים אשר גם הם צרכנים של שיווק, אך לכול חברה או עסק יש את התמהיל שלה תמהיל אשר אותו צריך לחבר יחד עם האוכלוסייה הרוכשת.

שיווק מורכב ממספר אלמנטים המרכיבים את פאזל השיווק וחלק ניכר מהחלטות השיווק מקורם ב"מה מוכרים" שהרי להתאים תמהיל שיווק כולל זה לא נכון ומזה לא ייצא דבר. כאשר באים לתהליך של שיווק עושים ראשית כל מחקר צרכנים, הצורך של הצרכן, מה אני כמשווק נותן לצרכן או פותר לו בעיה מסוימת, איך אני אורז את המוצר "לא אריזה פיזית אלה אריזה מטאפורית" איך המוצר שלי יכול לרגש את הצרכן ויותר מכול איך הוא יכול לחדש לצרכן משהו שהוא לא יודע ויהווה הפתעה גמורה עבורו. יותר מזה, החשיבה צריכה להתרכז במוצר אחד מתוך תמהיל מוצרים על מנת ליצור ריכוזיות ועניין במוצר אחד ותוך כדי להחדיר מוצרים משלימים. ראו. שיווק זה תהליך פשוט, תהליך פשוט למקצוענים, למה הוא פשוט, כי אנו מוכרים ומשווקים ל"בני אדם" וכאשר אנו מדברים את אותה שפה ויש לנו כבני אדם צרכים ומאוויים דומים (שונים באופי אך זהים במהות) אזי קל מאד לנהל או לקבוע אסטרטגיה וטקטיקה של שיווק נכון.

כמו בכול גבר, שיווק מתאים למקצוענים, ומקצוענים הם אלה שעושים את השיווק וקובעים את תהליכי השיווק, ועליהם אנו צריכים לסמוך.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן