מבקש אני להקנות לכול אותם אנשי מכירות המסתובבים בין לקוחות, המבקשים למכור את המוצר שלהם או השירות שלהם, ולהגיע למשרדם מכירה בטוחה שרק תעלה את האדרנלין של איש המכירות ותמקם את מצב רוחו מעלה מעלה בספרות הגבוהות ביותר בעול המכירות, יש המשווים הצלחה במכירה לאורגזמה מלאה, פרויד טען כי אנשי מכירות טובים הם אנשים "פאליים" מיניות מוגברת אשר מעמיקה ומגבירה את ההנאה מהמכירה.
זכור לי כי כאשר הייתי חוזר בטיסה מארץ רחוקה עם הזמנות ביד כול פחד הגבהים שלי והסלידה ממטוסים הייתה נעלמת לי רק מהמחשבה שאני חוזר עם מכירה בתיק ולאורך כול הטיסה הייתי שוב מוציא את ההזמנה החתומה ומתבונן בה כאילו שראיית תמונת שלושת ילדי צוחקים לי מעבר לתמונה.
אז איך מצליחים להגיע למכירה בשוק כול כך הפכפך, שהמחיר שולט, שהתחרות מכרסמת כול חלקת רווח טוב, שהעמלות נשחקות כתוצאה מהמחיר והלקוח בשלו אומר "תל לי לבדוק ואחזור אליך" ואז אתה צריך להסביר למנכ"ל או למנהל השיווק כי לא הצלחתה לעשות מכירה בגלל א ו-ב ו-ג ו-ד וכאלה. כמי שנותן ייעוץ עסקי או משמש כיועץ עסקי או מדריך כיצד למכור אני טוען כי בטקטיקה נכונה אפשר לסגור מכירה ביעילות רבה יותר (נכון היום כבר לא מדברים על סגירה של מכירה אלא על פתיחת מכירה) אבל עדיין המטרה הבסיסית נשארה ואנו רוצים לסמן ב-V את המכירה הנוכחית ולהמשיך לעבר המכירה הבאה.
הטיפ והעצה הגדולים ביותר שאני יכול להעניק לכם חברי אנשי המכירות באשר הם היא להפעיל את מערכת ההקשבה שלכם למערכת מדברת. אתם מחויבים להקשיב ללקוח אבל בד בבד לענות לו במענה לא דיבורי אלא במענה תנועתי, אמצו את כול השרירים בפנים שלכם, לכו אחרי דיבורו של הלקוח בתנועות העניים ובהנעת שרירי הפנים ותנו את התחושה שכולכם מתוחים וקשובים לדיבורו/נאומו של הלקוח, אם גם תוכלו להתפתל עם גופכם מול הלקוח על פי המוזיקה שדבריו משמיעים אזי חיזקתם את כפתור השמע לדבריו של הלקוח! במידה ותפעלו כך יידע הלקוח כי אתם מחוברים אליו ומקשיבים למילותיו דבר אשר יוצר אמון אדיר בין בני אדם!
יועץ עסקי חייב להכיר את השיווק במנועי החיפוש
אנו צריכים לזכור שהאדם כמו החיה מתקשרת בשפת הגוף, זו השפה אותה מכיר המוח ההישרדותי שלנו, וזאת היא השפה הויזואלית והמיידית המקשרת בין בני אדם, אחר כך בא החיבור של היידע, הקשר עם החבר הזה או החבר הזה ואולי אם בין משפחה קרוב. הקשר הראשוני בדיוק כמו אצל חיות נעשה בתנועות הגוף ובשרירי הפנים, ואם תדעו לעשות זאת ולהפעיל הקשבה מדברת אזי כבשתם טבעית את ליבו של הלקוח והוא ערוך להקשיב לכם מה יש לכם להציע לו.