בסך הכול אנו רוצים למכור!
אבל מה יעשו בעלי עסקים קטנים, שאין להם איש מכירות, שאין להם את הזמן להתעסק במכירות, יותר מאשר לחלק מגנטים או פליירים בתיבות הדואר או על הדלתות של הלקוחות הפוטנציאלים.
בעלי עסקים במקצועות החופשיים באמת קשה להם עד מאד לקבל עבודות או לפרסם את דבר השירותים שהם מעניקים למגוון רחב של לקוחות, עם צבעי או משפץ עומד על הפיגום ביחד עם העובדים שלו מתי בדיוק הוא יהיה פנוי לעשות שיווק לעסקים קטנים, אז מה הוא עושה במקרים כאלה, נתפש כפראייר ע"י חברות אשר יש להם אתרים מאתרים שונים, המבטיחים לבעלי העסקים כי יהיו במקומות הראשונים, פרסום כאן, פרסום באתר כזה, פרסום באתר אחר ובסך הכול הכללי ברגע שאיש המקצוע הלוא הוא בעל העסק שולף את כרטיס האשראי שלו, השעון מתחיל לתקתק אבל לא בטוח שלבעל העסק יש יותר פניות או מכירות כתוצאה מהפרסומים שהוא שם.
כ יועץ עסקי או מי שעוסק ב ייעוץ עסקי בעלי מקצועות חופשיים בדרך כלל מקבלים את הלקוחות שלהם כתוצאה מפה לאוזן, אני מדבר על חשמלאים, נגרים, אינסטלטורים, צבעים, משפצים, ועוד הרבה מאד מקצועות חופשיים המסתובבים בשוק. הכלים השיווקיים העומדים לרשותם, לדעתי, יכול לבוא כפי שכבר הזכרתי מפה לאוזן או במנועי החיפוש למינם.
יותר מזה, עם שיפוצניק רוצה להוציא פרסום על מנת לקבל עבודה, המלצתי כי יכין מגנטים + פליירים ויחלק אותם באזור ממוקד! במשך 6 חודשים כול חודש שיחלק באותו אזור, שלא יתפתה לעבור לאזורים אחרים על מנת להרחיב את הפרסום חבל על הזמן חבל על הכסף.
והשאלה החשובה ביותר מה מפרסמים! צבעי שיפרסם "צבעי מומחה 20 שנה במקצוע " שלא ייצפה כלל וכלל כי לקוחות התקשרו אליו! את מי זה מעניין עם הצבעי 20 שנה במקצוע! אבל עם הצבעי יפרסם" צביעת הדירה בצבעים חיים, נושמים, לאווירה טובה בבית" כולל "אנחנו נצבע ונחזיר את הבית נקי יותר משקיבלנו אותו" ונתבל את זה במילים! לאחר הצביעה אנו נעשה פוליש לדירה…(ועכשיו יבואו הצבעים ויגידו לי איך ניתן את כול זה במחיר שאנו גובים, ואני אומר "מי אמר לכם לתת מחיר זול? אנשים יודעים לכבד מקצועיות ושקט נפשי וגם לשלם על זה.)
בידול ומיתוג גם לצבעי אפשר ליצור, העניין הוא הפעלת הדמיון והיכולת לתת משהו יותר מבלי ל"התקמצן" בכדי לתת ללקוח יותר.