לא, על תאמינו כי הלקוחות שלכם הולכים למתחרים.
על תאמינו כי למתחרים שלכם יותר קל מכם!
על תאמינו כי המתחרים שלכם לא סובלים בדיוק כמותכם!
לא על תאמינו שהדשא אצל השני יותר ירוק!
כאשר יורד גשם הוא יורד על כולם, כאשר יש יובש הוא יבש אצל כולם!
דרך החשיבה כאשר מחליטים להעסיק יועץ עסקי או יועץ שיווק צריכה להגיע ממקום אחר!
כמי שנותן ייעוץ עסקי ומתבל אותו בליווי עסקי זה ברור שהחברה או העסק מקבלים יתרון על פני האחרים, אבל העוקץ הוא לא בעשיית הדברים או האלמנטים ש"לא" נעשו בתחום העסק "טלמרקטינג" "פרסום בגוגל" "פרסום יותר מסיבי בגוגל" "חלוקת פליירים" "ואולי פרסום בעיתון או הרדיו המקומי" לא! זה כולם יכולים לעשות, אין אנו צריכים יועץ שיווק אשר יידע לעשות את הדברים עבורנו או להדריך אותנו כיצד עושים זאת, יותר מזה יכול להיות שהעסק או החברה בכלל לא יכולים להרשות לעצמו להשקיע ממון ולא משנה כרגע הסכום הנדרש עבור פעילויות אלה.
מי מאתנו לא מכירים את דרכי השיווק הבנליים, הרגילים, הכלים המיושנים העומדים לרשותנו ובכלל היום כאשר אנו מוצפים במסרים של כאלה הרוצים למכור לנו פרסומים מפרסומים שונים ובמדיות כאלה ואחרות מוכרות או פחות מוכרות מה יבדל אותנו משאר העסקים או המתחרים שלנו!
איך מוכרים ודווקא בעסקים הקטנים
ומכאן מגיע הנעץ, מכאן מגיע העניין, מכאן מגיעים לנקודה שהיא צורכת חשיבה עמוקה ומעמיקה אבל כמו תמיד היא זאת שיוצרת את הבז, לא הכלים הם החשובים בשיווק ומכירות שהרי הם בסך הכול כלים שכולם משתמשים בהם, כולם מכירים אותם, אין כאן מקום להמציא את הגלגל מחדש, אין כאן איזו דרך סתרים שרק אדם אחד בעולם יודע אותה ואין בילתה.
כ יועץ שיווק שיווק ומכירות הוא הרעיון שעומד מאחורי המוצר, דמיון, רעיון, חשיבה יצירתית, עיצוב, שם, חדשנות, מפתיע, לא רגיל, מיוחד, כזה שיהיה נחשק בידי הרוכשים אותו, כזה שהרבה מאד אנשים ידברו עליו, זה הבסיס העומד מאחורי מוצר נמכר או שירות מוצלח. היום החשיבה היא לא ב-איך אנו משווקים או מוכרים ללקוח, החשיבה היא ברעיון איך אנו נכנסים ישירות למוחו של הלקוח ולרצון שלו להיות חלק מאלה שיש להם את המוצר! ואין דוגמא יותר טובה מזה הוא מכשיר ה-I-PHONE הנחשק (נכון אנו לא הולכים למכור IPHONE) אבל הרעיון הוא אותו רעיון.
לכן, על תאמינו כי אתם מפסידים לקוחות לטובת המתחרה, חשבו איך אנו הופכים את המוצר שלנו לכזה שהלקוח ירצה לרכוש דווקא מאתנו ולא מהמתחרה ובזה שורש העניין.
הכותב הוא דורון עמית מומחה יצירתי לשיווק ומכירה