האם שינוי אסטרטגיה מחוייב המציאות

אסטרטגיה מילה חזקה שאליה אני רוצה להתייחס במאמר זה.

למעשה אסטרטגיה היא קביעת המדיניות של עסק, חברה, ארגון, וכ"ד.

אסטרטגיה נקבעת ביזמות ונשמרת לאורך שנים.

חברות ותיקות חיו שנים עם אסטרטגיה קבועה, קדמו אותה, פתחו אותה, והלכו במסלול הקבוע של האסטרטגיה שנקבעה מראש, אך מה קרה במהלך העשורים האחרונים, החלה מפולת של האסטרטגיות הישנות והקבועות ופתאום חברות נאלצו לשנות את האסטרטגיה שלהם, דוגמה טובה לך היא חברת "קוקה קולה" אשר התמקדה באסטרטגיה של החדרת המשקה הכול כך נמכר "קוקה קולה" ונאלצה לשנות אסטרטגיה זאת בשני העשורים האחרונים אשר החלה להיכנס ולשווק מוצרים נוספים סינרגטיים כמו מים מינרלים, שתיה חריפה, בירות, ושאר מוצרים לאוכלוסייה פוטנציאלית רחבה יותר.

למה חברות חייבות לשנות את האסטרטגיה שלהם לפעמים אפילו יותר מפעם אחת?

הדבר נובע מהשינויים הדרמטיים שקורים לנו בעשורים האחרונים עת נפתח השוק הגלובלי, אסיה, תחרות על מחיר, החובה למלא את הכסף החסר ממכירות מועטות, קריסת קטגוריות שלמות, אוטומציה, תקשורת, טכנולוגיה. כל אלה השפיעו השפעה אדירה על חברות בארץ ובעולם דבר אשר הצריך לבוא ולשנות את האסטרטגיה של החברות וגם של העסקים הקטנים. (לא מעט חברות נמנים בין 40 אלף העסקים שנסגרו בשנת 2016 בגלל התובנה שהם לא השכילו לשנות את האסטרטגיה שלהם וחשבו א) שהתקופה תחלוף ב)לא רצו לצאת מחיי הנוחות שלהם ג) לא הפנימו כי שינוי אסטרטגיה מחייב מחשבה מעמיקה שלא ניתנת להיעשות ע"י עובדי או מנהלי החברה מאחר והם נעולים בקונספציה שהורגלו אליה ולא יכלו לקבל תכתיב, או המלצה מיועצים חיצוניים.

מה מחייב התהליך של שינוי אסטרטגיה

מבחינה מקצועית שינוי אסטרטגיה מחויב בכל חברה או עסק, השינוי מתבצע לאחר חקר שוק מקדים מעמיק, והוא אמור לזחול אל כל מחלקות החברה מהמימון, דרך הלוגיסטיקה והשיווק על מנת לתעל את הקיים ולהפוך אותו בתהליך מבוקר למצב העכשווי. זכרו חברות ועסקים שלא עשו זאת והמשיכו באותה אסטרטגיה בזבזו כספים ולמעשה הובילו את החברה כפי שהולכים בהליכון בחדר הכושר, "פריילוף".

חברה חפצת חיים חייבת להיות קשובה לשוק, לא יעזרו כל דוחות האקסל, וכל התחזיות, ורוב התאוריות, הקונספציות, המודלים שלמדנו באקדמיה כל עוד השוק צועד קדימה ומשתנה חדשות לבקרים והמודלים הכלכליים כבר לא נותנים את הביטחון שהיה לנו "אז"

עד שהאקדמיה תמצא לנו מודלים חדשים עדיין נצטרך להיות עם יד על הדופק לגבי כל פעולה שנצטרך לעשות אחרי קביעת האסטרטגיה ובאיזה טקטיקה להשתמש. את זה ורק את זה יכתיב לנו ה"שוק"

עוד באתר יועץ עסקי זה לא רק הצלחה

ובכן מה חברות צריכות לעשות

אין זה סוד שהעולם העסקי הפך להיות קשה מנשוא, רק בהסתכלות ממעוף הציפור על מדינת ישראל אנו יודעים על למעלה משמונה מיליון אזרחים עם למעלה מ1.5 מיליון בתי אב הכוללים את כל המגזרים כאשר העסקים מתמלאים בעוד בתי קפה, עוד עסקים, שכפול של עסקים מבלי שנזכיר את העולם הגלובלי רכישות באינטרנט, רכישות בחו"ל (יותר ישראלים נוסעים לחו"ל) מה שמשנה דרמטית כל עסק או חברה הן בתחום המסחר והן בתחום השירותים.

רק במחזור האחרון של לשכת עורכי הדין נכנסו לתחום עוד 55% מקרב אלה שסיימו את הלימודים וההתמחות כאשר 45% נכשלו אבל חלקם הגדול ייגש לבחינות חוזרות, וזה רק קמצוץ מקטגוריה אחת.

תקראו לזה ייעוץ עסקי או ליווי עסקי או יועץ אסטרטגיה הכול מחובר בשרשרת ברזל חזקה על מנת לתמוך וליישם שינו אסטרטגי בחברה או בעסק.

התהליך הוא איתי, מהפכות קורסות מהר מאד, עסקים וחברות בישראל במצב השוק הקיים "ששום דבר לא בטוח" לא יכולים לבצע מהלכים דרמטיים בפרק זמן קצר ולכן יועץ אסטרטגי מחויב ללוות את התהליך.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן