בואו נעבור את נושא השיווק ונדבר על הנפש האנושית, זו אותה "נפש" שחושקת במוצרים, בחיים טובים, בחדשנות, בהרפתקאות, וויז'ואל, בטעם חדש, בסוג בילוי מיוחד! נפש אנושית בסופו של דבר, נפש אנושית שאף מוצר טכנולוגי או אינטרנטי יכול להחליף אותה עדייו!
ואיך זה מתקשר את עולם השיווק והמכירות, כאן תבינו!
מכירות, זו מכירה והענקת חוויה ללקוח לנפש האדם, מוכרי הלוטו והטוטו וכול מגוון ההימורים מוכרים "חלומות לאנשים" תשאלו איך אנשים בהמוניהם מצטופפים ליד דוכני הלוטו והטוטו שהרי הם בסך הכול קונים בסכום לא מבוטל "חתיכת" כרטיס מעוצב! אבל לא! הכרטיס המעוצב מוכר להם ומקנה להם חוויה וחלום ש"אולי יתגשם" אם הכרטיס יזכה!. וכך מתגלגל לו הדבר אל רוב עולם העסקים המוכרים מוצר או שירות ללקוחות.
מכירה היא סוג של מילוי תובנה ורצון אישי למשהו מושלם שיעשה לי טוב בחיי הפרטיים, ישיבה במספרה לנשים של 4שעות יוצרת את התחושה "אני רוצה להיות יפה וסקסית" וזה חלום שסלון התסרוקות מעניק ללקוחה, אותו דבר לגבי הבחור, להסתפר כול שבוע משמע להיות חתיך רוב הזמן, חלום של כול גבר.
הטבע האנושי הוא בחיפוש אחרי אלמנטים, מוצרים, דימויים, שיעשו לנפש שלא טוב! האדם הקדמון הלך ביערות וחיפש כול פעם מחדש צייד חדש שישביע את רעבונו, האדם המודרני אם שלל המותרות מחפש את הדברים, המוצרים, האווירה, הסביבה שתעשה לו טוב ותמלא את נפשו במאוויים, כך זה לגבי החיזורים בינו לבינה, בינו לבינו ובינה לבינה. אנשים מחפשים גירויים. יותר מזה כ-יועץ שיווק אני יכול להוביל אתכם לעובדה של החיפוש כול הזמן אחרי החדש, השונה, המיוחד, היותר טוב, היותר מעניין, ומזה סובלות מסעדות, בתי קפה, מועדונים, ועוד עסקים בתחום הזה כאשר הקהל נוהר לכול מקום חדש שנפתח וזאת תוך ציפייה, הנה יש כאן משהו חדש שיעשה לי טוב וכך הלאה והלאה.
כ-יועץ שיווק אני כול הזמן מחדש, מרגש, לעסקים להם אני מייעץ במוצרים או השירותים אותם הם מוכרים מהם הם מתפרנסים, עסק שלא חושב איך הוא מחדש מחר בבוקר ללקוחות שלו יוכל לשכוח מהם בתהליך של שלושה חודשים (לא לא בכול המקרים) עסק שלא מחדש ומרגש את הלקוחות שלו נחשב כעסק "מת" שימו לב לרשתות הגדולות, למותגים הגדולים, איך שהם מחדשים ומרגשים יום ביומו ואין דוגמא יותר טובה ממילקי של שטראוס או מחלב יוטבתה שמגיע אלינו כול חודשיים בגרסה מחודשת.
והתשובה מוכרת לי, יבואו בעלי עסקים או נותני שירותים וישאלו "מה כבר יש לי לחדש ולרגש אני בסך הכול מוכר מגבות, כלי עבודה, מוצרי מחשב, דלתות, תוכנה, אפליקציה, מגזין ועוד מיליון דוגמאות. ואני אומר להם יש לכם הרבה מה לחדש ולרגש, ורק עם תיצרו את עצמכם כול פעם מחדש תהיו למעלה בראש המצעד.