מעבר חד כתער הוא המעבר מהשיווק של פעם לשיווק של היום.
עם פעם היו קובעים ייצור של מוצר ובונים לו תוכניות שיווקיות ותוך כדי כך מסעי פרסום על מנת להרגיל את הלקוח לרכוש את המוצר, אזי היום השיווק הנכון מתנהל ההפך, עושים מחקר על צרכי הלקוח, החששות שלו, הפחדים שלו, שברון הלב שלו, מה יעשה לו באמת טוב, מה ישרת את הרצונות שלו ולפי זה מוסיפים עוד מוצר בסל המוצרים ומשווקים לקהל היעד.
זאת היא גישה יפה ונפלאה בתחום הצרכנות העולמית הניתנת לעשייה ע"י מפעלים וחברות גדולות, חשבו לכם איך חברות גדולות מוציאות החוצה סוקרים/דיילים הנפגשים עם נשים אנשים במקומות המפגש שלהם, שומעות על הצרכים שלהם ולפי זה מייצרות מוצרים עבורם.
בעבר לפני שחשבנו על השיווק הנכון, היינו עושים קבוצות מיקוד, היינו יושבים שבועות על אריזות של מוצר, היינו מתכננים שם או סלוגן, היינו מעצבים את המוצר, ואילו היום אנו רק צריכים לשמוע מהסביבה מה רצוי ומה דרוש ואנחנו יודעים כיצד נמכור, איך נמכור, אלה פעולות נצטרך לעשות בשביל המכירה.
הגישה ללקוח היום היא כבר לא בסיסמאות, היא בהגשמת חלומות, מה עושה מוכר הפיס, מוכר חלומות, מהם הכנסות הפיס רק ברבעון הראשון של 2013 עלו ב-3 מיליארד שקל, מה שאומר שאנשים משלמים כסף בשביל להגשים חלום, ואנחנו אנשי השיווק, האנשים העומדים מאחורי המוצרים צריכים להגשים חלום לאנשים, אם זה בדמות מוצרים, אם זה בדמות שירותים, ככול שנוכל להגשים את החלום ללקוח כך נמכור לו יותר. למה אנשים הולכים לסרטים? ובתקופה האחרונה נרשמה עליה מטאורית בביקור בבתי הקולנוע, הרי אנשים יודעים שסרטים זה לא במציאות, הם אולי משקפים קצת את המציאות אך זו לא המציאות, אנשים הולכים לסרטים בכדי לחלום את החלומות והשאיפות של השחקנים המשחקים בסרטים, מדוע נשים מתחברות לכול הרומנסות הספרדיות המוקרנות בטלוויזיה, כי יש שם הזדהות, יש שם חלום, יש שם אנשים יפים, טובים, רעים כול חלום שאליו מתחבר בן האנוש.
אותו דבר השיווק של היום, השיווק של היום מדבר על אנשים ולא על המוצר, על האנשים ולא על החברה או היצרן, אנשים והצורך של האנשים, ומה קושר את האנשים, הרגש, תשומת הלב. ראו את הקמפיין האחרון של קוקה קולה, אנשים התחברו לשמות הבקבוקים, ליטפו אותם, שמרו אותם, הראו לילדים, המותג קוקה קולה חיבר בן המשקה לרגש לשם.
הרבה מאד סדנאות ופגישות נצטרך להעביר בכדי להעניק ללקוחות את מה שהם רוצים, זה כבר לא הלקוח תמיד צודק, זה כבר הרבה מעבר לכך.