איך בוחנים את העסק שלנו

איך אנו בוחנים את העסק שלנו?

מה עלינו לקחת בחשבון כאשר אנו רוצים לבחון את העסק שלנו מההיבטים השונים שלו.

אז נכון, בדרך כלל בעלי עסקים מבקשים את מאזן הבוחן שלהם לתקופה מסוימת ועל סמך מאזן זה הם קובעים את הנתונים של העסק שלהם.

 פעולה זאת אינה נכונה למחשבה.

בראש ובראשונה מאזן הבוחן שאנו מקבלים מרואה החשבון או מיועץ המס אינו משקף נכונה את תוצאות הרווח וההפסד שלנו בשני פרמטרים חשובים!

עם זה עסק שיש בו מלאי-אזי מאזן הבוחן לא משקף את ערך המלאי עם הוסף לו מלאי או נגרע ממנו מלאי.

 אני מרויח ולא רואה את הכסף-קראו

החזרי הלוואות לא נכללים במאזן הרווח וההפסד.

יכול להיות מצב שעסק מרוויח ע"פ נתוני מאזן הבוחן אבל לא מספיק בכדי לכסות גם את ההלוואות שמחזיר העסק.

במקרים כאלה מוטב שייעשה בדק ביית רציני בתחום ההוצאות של העסק וניסיון מסיבי של הקטנת ההוצאות השוטפות, הקטנת המלאי הנמצא בעסק ואי חידושו רק על פי תחזית מכירה של שלושה חודשים קודמים לו (בנטרול תקופת החופשים או החגים) כמו כן הוצאות קבועות חובה שייבדקו, ניסיון להעלות את המכירות בכול הדרכים העומדים לרשותנו, ואולי פריסה מחודשת של החזר ההלוואות.

עסקים חייבים שיהיו להם תאום תזרימי בין ההוצאות לבין ההכנסות, לפעמים נוצר מצב בעסקים ש"הגלגול" (הווה אומר קבלה של תקבולים בזמן קצר יותר של תשלום לספקים) יוצר אצלם עודף תזרימי מזויף אשר נותן את התחושה כי העסק מרוויח חשבונאי ותזרימי. וממצב מסוכן כזה צריך להיזהר.

אחד הפתרונות לכך הוא ניהול תזרים מזומנים או בתוכנה ייעודית לכך או בבניה של גיליון אקסל, תזרים המושתת על ארבעה חודשים קדימה כאשר ההוצאות נכתבות וידועות ואילו ההכנסות צריכות להיעשות על פי הערכה  (הערכה הניתנת לביצוע ע"פ סכומי המכירות בחצי שנה אחורה או כבר ע"י חשבוניות אשראי שהוצאו והתקבולים עליהם ידועים (פחות או יותר מראש).

כמי שנותן ייעוץ עסקי הפרמטרים האלה של:  הפסד או רווח במאזן הבוחן, דרך ותהליך תזרים המזומנים, הסתמכות על יותר או פחות מלאי, תשלומי הספקים, ותקבולי הלקוחות עושים לו בלבול רציני בלבול אשר מערפל חושים ויוצרים מצגי שווא ובלבול בהחלטות של בעלי העסקים.

לדוגמא: נתקלתי כבר בבעלי עסקים אשר רואים כי הם נמצאים בשולי המסגרת התחתונים, וכביכול עומדים לרשותם כול המסגרת הבנקאית וכתוצאה מכך הם מרשים לעצמם לשחרר רסן, לבצע קניות, או לשלם עבור אלמנטים לא מתוכננים מבלי לקחת בחשבון את המשך תזרים המזומנים.

חובה! על עסקים להיות עם תזרים מזומנים ל ארבעה חודשים קדימה כפי שציינתי ולו רק בכדי להיות מוגנים מפני הפתעות, ואם יש הפתעות תזרים המזומנים אז עדיף להתכונן להם.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    יזמות
    יזמות

    זה לא מספיק להיות יזם

    למה יזמים צריכים ייעוץ עסקי? מה זה אומר להיות יזם? להיות יזם זה לעשות את הקפיצה מלהיות בעל רעיון להפיח בו חיים. זה לזהות הזדמנויות,

    מכירות
    מכירות

    איך נצליח למכור בשוק רווי

    כיצד יצליחו אנשי מכירות בשוק רווי? בשוק רווי, מכירה הופכת למשימה מורכבת בשל מספר אתגרים. ראשית, מספרם הרב של המתחרים מקשה על כל מוצר או

    טרנספורמציה עסקית
    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית מדובר בתהליך קריטי עבור חברות השואפות להישאר תחרותיות ולהתאים את עצמן לתנאי שוק משתנים. היא כרוכה בביצוע שינויים מהותיים באופן שבו עסק פועל,

    תוכן עניינים

    ייעוץ עסקי - דורון עמית

    בעל עסק!

    פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם דורון

    מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





      דילוג לתוכן