עסקים לא הולכים!
לא מצליחים לעמוד ביעד המכירות?
יש נסיגה של מכירות ובמקביל ההוצאות השוטפות מרקיעות!
מה עושים, מה עוד פעם רצים לבנק, עוד פעם מחפשים הלוואת גישור, ואם כבר אין מאיין לקחת הלוואות או גישור, מה אז עושים. האמת שמניסיון שלי בעסקים ועם עסקים תמיד מוציאים מקום "לגרד" ממנו כסף! זה לא בדיוק הפתרון! אבל היצר ההישרדותי של העסק עושה הכול על מנת להשאיר את העסק נושם ומפמפם.
כמי שנותן ייעוץ עסקי וכיועץ עסקי בפועל אני ער לחשיבה של מרבית העסקים כי בשלב השפל במכירות, שהעסק מתחנן למזומנים, אז עולים כול מיני רעיונות עם מבעלי העסק, עם מהצוות המוביל את העסק, אם מיועצים חיצוניים לעסק, כאשר המסקנה אומרת "בואו נעשה גם את זה" "בואו נכניס עוד מוצר למכירה" "הנה אנו מכניסים עוד מכונה לייצור והיא תביע עלינו את המזור" "בואו נשקיע X על מנת שנוכל לקבל Y בתוספת עוד חודש חודשיים" "אם לא נשקיע עכשיו לא יהיה לנו עוד שלושה ארבע חודשים" ואז אנו רואים עסקים שנכנסים לקדחתנות של קליטת פעילות נוספת, או הכנסת מוצר נוסף.
ובכן קוראי, זאת טעות ענקית. ברגע שהעסק שלכם מפסיד, ומדובר על עסקים שהפרוטה לא מצויה בכיסם, או שניצלו את כול מסגרות האשראי הבנקאיות או החוץ בנקאיות, כול קליטה חדשה של מוצר או שירות אשר "אמור" להכניס כסף "בעתיד" או ב"בלתי נודע" או אפילו עם נערכה לו תוכנת עסקית הכי מדוקדקת שאפשר אסור לעשותה במצב העכשווי.
בעלי עסקים חייבים להפנים כי כול פעולה או תזוזה שהם עושים בעסק כמוה כהוצאת כסף מהקופה (קופה שאין בה כסף) ולכן הפעילות מרחיקה את העסק ממעקה הביטחון שלו ומאפשרת לו ליפול עוד יותר חזק ממה שהיה קיים בהתחלה, עסק אשר אין לו מקורות מימון וכבר נמצא במשבר תזרימי שסך המכירות שלו אינם מכסות את הפעילות השוטפת שלו ובטח את החזר ההלוואות השוטף שלו אסור לו בתכלית האיסור להישען על זרי דפנה עתידיים, כי במצב זה העסק עוד יותר מתדרדר ויוצר פערים בין ההכנסה שלו להוצאה.
טעות אופטית היא החשיבה כי אם יתווסף במצב הזה שירות או מוצר נוסף אזי מכאן הפתרון לבעיות התזרים והרווח וההפסד, ההפך הוא הנכון, התזרים הוא זה שימשיך לפגוע בעסקים כאלה.
עסקים במצב כזה צריכים לעשות "עצירה" להתאים את ההכנסה להוצאה, לתת לזה מספר חודשים לאיזון ואז אולי אם התפנה כסף לעשות ולבצע את תהליך קליטת המוצר או השירות הנוסף.