האם קניות בחו"ל טוב לעסקים שלנו

כאשר דואר ישראל מפרסם כי כמות החבילות הנכנסות מחו"ל עלתה בצורה דרמטית ברבעונים האחרונים אני כבר יודע כי המסחר בעסקים בישראל במצב של ירידה, ובכלל אם אני מוסיף את הנסיעות לחו"ל בחודשי הקיץ, המעבר בחנויות הפטורות ממכס בנמלי התעופה, והשופינג שבני ישראל אוהבים לעשות בחו"ל אני כבר מבין ש לעסקים בישראל "לא טוב" מחזור המכירות שלהם יורד.

רק עכשיו התבשרנו כי רשת גולף הפסידה ברבעונים האחרונים סכומים לא מבוטלים, אבל עיקר דאגתי היא לא לרשתות אופנה וכ"ד אלה לעסקים המנהלים מסחר בתחומים הנוגעים למשקי הבית ואשר הרכישות בעסקם הולך ויורד.

השוק הגלובלי זה שנמצא באתרי האינטרנט, זה שמכניס לארץ מוצרים מחו"ל ומהמזרח והנתון של כמות החבילות העולה וגודלת ברשות הדואר זה עוד מבלי שהזכרנו את שאר חברות המשגור הפועלות בארץ וגם אצלם כמות החבילות רק הולכת וגודלת מעמידה בשאלה קשה את מה שיכול לקרות עם ספקים ועסקים בישראל אשר מייבאים מוצרים ולמעשה נהפכים לאולם תצוגה של המוצרים כאשר בפועל הקונה הישראלי רוכש את אותו מוצר באחד ממאות האתרים המוכרים את אותו מוצר בדיוק כפי שראו בחנות.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי ועבר את כל מדורי ההתפתחות העסקית והמסחרית בעשורים האחרונים אני רואה שואה גדולה מאד בעוד עשר שנים בכל תחום הקמעונאות במדינת ישראל, זה נכון שאנשים כחלק מבילוי אוהבים להסתובב בקניונים ובחנויות אבל למעשה את הקניות שלהם בפועל הם בכלל לא מבצעים בשוק המקומי אלה מייבאים עד הבית מחו"ל.

קראו האם קורסים אינסטנט באמת יכולים לתרום לעסק שלנו

הרחיקה לכת מאד אחת מתחנות הטלוויזיה בארץ אשר חברה יחד עם חברה במזרח וחברת כרטיסי אשראי בישראל ומעמידה לכל רוכש באתר המשווק בסין הלוואה של אלפי שקלים בכדי לרכוש את המוצרים.

אם נסתכל בנתוני הייצור בישראל נראה עד כמה קטגוריה שלמה של יצרנים בישראל נמחקים כשלא היו.

לצערי כל נושא הגלובליזציה של המסחר יכול להיות שמתאים למדינות אחרות אבל בהחלט לא מתאים למדינת ישראל אשר חצי מתקציבה הולך למערכת הביטחון, למדינה אין גבולות סחר יבשתיים כמו בארצות אחרות וסוחריה "תקועים" עם אותה אוכלוסייה קטנה שלא מכירה עדיין את נושא ייבוא המוצרים מחו"ל, דבר אשר ילך ויקטן.

אז מה עושים?

איך יוצרים ללקוח הישראלי חווית קניה ורצון לרכוש את מוצריו כאן בישראל? והאם בכלל נוכל לעצור את המגמה הדרמטית של רכישות מוצרים באתרי אינטרנט בחו"ל ובתי מסחר בחו"ל? האמת שאני לא יודע, אני רק יכול לנסות לפתח ביחד עם כל עסק ועסק איך מקטינים את התופעה בכלים פרסומיים שיווקיים, בהצעות מעודדות קניה, כל זאת על מנת לשכנע את הלקוח הישראלי לרכוש את מוצריו בארץ (אני רוצה להדגיש במאמר מוסגר שהתופעה היא לא קטנה זה לא שרוכשים רק מנורה, מכנס, חולצה, בגד ים, כלי מטבח. זה רכישות של חומרי בניין לבניית בתים ובתי מלון, זה ריהוט מ-א ועד ת לדירות ולמוסדות, זה כל דבר שרק ניתן לחשוב עליו) כך שממדי הבעיה לסוחרים ובעלי העסקים בישראל היא הרבה יותר גבוהה.

אני מאמין שניתן להקטין את התופעה.

אני מאמין שבתקיפת גרילה של אזורים אזורים אפשר יהיה להקטין את התופעה ולנווט אותה לרכישת המוצרים כאן בישראל.

אני גם יודע שאם עסקים לא יתעשתו ויתנו מחשבה לתופעה עסקם יכול להיעלם.

אם מצאתם טעות במאמר אנא כתבו לנו

 

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    יזמות
    יזמות

    זה לא מספיק להיות יזם

    למה יזמים צריכים ייעוץ עסקי? מה זה אומר להיות יזם? להיות יזם זה לעשות את הקפיצה מלהיות בעל רעיון להפיח בו חיים. זה לזהות הזדמנויות,

    מכירות
    מכירות

    איך נצליח למכור בשוק רווי

    כיצד יצליחו אנשי מכירות בשוק רווי? בשוק רווי, מכירה הופכת למשימה מורכבת בשל מספר אתגרים. ראשית, מספרם הרב של המתחרים מקשה על כל מוצר או

    טרנספורמציה עסקית
    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית מדובר בתהליך קריטי עבור חברות השואפות להישאר תחרותיות ולהתאים את עצמן לתנאי שוק משתנים. היא כרוכה בביצוע שינויים מהותיים באופן שבו עסק פועל,

    תוכן עניינים

    ייעוץ עסקי - דורון עמית

    בעל עסק!

    פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם דורון

    מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





      דילוג לתוכן