איך נציל את העסק שלנו

למה העסקים שלנו בקשיים/איך נציל אותו

אחוז גבוה מהעסקים בישראל נמצאים בחרדה מתמדת לגבי המשך פעילותם העסקית להווה ולעתיד. אין אני מתכוון רק לאותם 600 אלף עסקים קטנים ובינוניים דברי מכוונים גם לעסקים גדולים כדוגמת "יורוקום" שמי היה מאמין שחברה רבת שנים זאת עם פעילות עסקית מוצלחת תגיע למצב של חדלות פירעון.

אני יכול לגלות לכם שכמעט כל עסק חמישי הפונה אלי עם בקשה ל"הציל" את עסקו מהדרדרות מתפלא לשמוע שהוא לא יחיד במצבו הוא כאשר העסק שלו מלא בחובות ואין הוא מצליח לעמוד בתשלומים ובאחזקת העסק למרות שמבחינה חשבונאית (הכנסות-הוצאות) העסק מרוויח וכבר בטלפון אני נשאל אם יש סיכוי לעסק.

ניהול ניהול ושוב ניהול

כבר לפני עשור היו חייבים בעלי ומנהלי עסקים להתאים את העסקים שלהם לתקופה שתבוא אחרי, בעלי עסקים לא תארו לעצמם שהפריצה הגלובלית תתרחש במהירות כזאת מהירות אשר דרשה שינויי אסטרטגיה דרמטיים בעסקים. במקום חשיבה ויצירתיות לגבי העתיד החליפו עסקים מכירות בהלוואות מה שיצר להם גיבנת אשראי בבנקים, בחברות כרטיסי אשראי, בהלוואות חוץ בנקאיות ובהלוואות בערבות המדינה.

מאחר ועסקים המשיכו בדרכיהם כפי שהכירו אותם שנים ולא עשו דבר בנושא האסטרטגיה, הטקטיקה, הגדלת רצפת המכירה הם המשיכו וצברו הפסדים אשר היום מכבידים עליהם מאד בתפעול השוטף של העסק עד כדי סיכון ממשי לקיומו של העסק. לצערי עולה מהסקרים שערכנו כי לבעלי העסקים היה יותר נוח להישאר באזור הנוחות שלהם מאשר להכווין את העסק לקראת העתיד, הרבה מאד אני נתקל בעסקים המפסידים כסף אבל משלמים מיסים והתחייבויות כאילו שהם מרוויחים כסף. והדבר מאד תמוהה ומה מתגלה כך כתבתי במאמרים קודמים כי רואה החשבון הוא הפיגורה הקדושה בעיניהם ומה שהוא ממליץ או קובע לא כל כך תואם את יכולות העסק.(לא גורף) בפרט שרואה החשבון לא מנהל את העסק אין לו את המגע היום יומי של פעילות העסק, פקידתו רואה את הניירת של העסק פעם בחודש והוא עובר על העסק במאזן פעם בשנה. מה שיוצר חוסר קורלציה  בין העסק להנהלת החשבונות  החיצונית שלו.

קראו עוד האם פשיטת רגל זו אופציה

הסתכלות ממבט על 

בעלי עסקים אשר הם גם בעלי המקצוע בעסקיהם יותר מתפעלים את העסק מאשר מנהלים או מכווינים אותו, אני מגיע לעסקים לדוגמה ורואה חשבונות פרסום שלא היו מביישים מותגים ארציים לשאלתי למה? הרי העסק לא יכול להרשות לעצמו לשלם כאלה סכומים (תעזבו שזה מיותר) התשובה היא "הציעו לי אמרו שזה מציאה ממש ומאחר ואין לי זמן להתעסק עם זה חתמתי" ומכאן הבעיה של ניהול עצמאי של בעל העסק שעושה הכול בעסקו במקום שייקח לו ייעוץ עסקי שיתמוך את העסק שלו.

אין דבר כזה עסק לא טוב

אין הגדרה כזאת "עסק לא טוב" עסק שמכניס כסף ויש לו מחזור מסוים הוא עסק טוב כל עוד יודעים לנהל אותו באקלים העכשווי, יש קשיים, המסחר נהיה יותר קשה, התחרות מטורפת, אבל אם מנהלים נכון את העסק בצורה מסחרית נכונה אין סיבה לכישלון.

אני דווקא מוצא שהמצב היום  בקיום עסקים הוא הרבה יותר נוח עקב כלים טכנולוגיים, פיננסיים, שיווקיים ואחרים מאשר היה פעם. זה הכול עניין של ניהול נכון ומציאת פתרונות יצירתיים בדיוק כמו הגדולים היציבים.

עשו חושבים!

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן