שאלות נפוצות

ייעוץ עסקי הוא תהליך של מתן ייעוץ על ידי יועץ עסקי לעסקים. יועץ עסקי יכול לעזור לעסקים במגוון תחומים, כולל:

  • פיתוח אסטרטגיה עסקית
  • ניהול פיננסי
  • שיווק
  • מכירות
  • משאבי אנוש
  • ייצור
  • תפעול
  • משפטי
  • פיסקלי
  • רגולציה
  • ועוד

ייעוץ עסקי יכול להיות מועיל לעסקים בכל הגדלים ובכל שלבי ההתפתחות. עסקים קטנים יכולים להשתמש בייעוץ עסקי כדי לקבל את ההנחיה והתמיכה הדרושות להם כדי להצליח. עסקים גדולים יכולים להשתמש בייעוץ עסקי כדי לשפר את ביצועים שלהם ולהישאר בחזית התחרות.

יועץ עסקי, המכונה לעיתים גם יועץ ניהול או פשוט יועץ, מציע ייעוץ והכוונה לעסקים וארגונים. הם משתמשים בכישורים העסקיים שלהם כדי להציע ייעוץ אודות כיצד חברה יכולה למקסם את האסטרטגיה שלה, להגדיל רווחים ולפתור בעיות. בעיקרו של דבר, יועץ עסקי משתמש במיומנויות, מומחיות וניסיון מעשי שלו, לשפר את הפעילות הכוללת של החברה/עסק.

שכירת יועץ יכולה לעזור לעסקים לשפר ביצועים ולבצע שינויים הדרושים כדי להצליח. יועצים עסקיים עשויים לגבות תשלום לפי פרויקט או שעה, או לחלופין לגבות תשלום "גלובלי" עבור השירות שלהם, תלוי בכמה העסק נעזר בהם. פגישת ייעוץ לעסק קטן ובינוני עשויה לעלות כמה מאות שקלים, בעוד שעבור עסק גדול ייעוץ שעתי יכול לעלות גם אלף שקלים ויותר.

כאמור, שירותיו של יועץ עסקי מתומחרים כתלות בעד כמה העסק נעזר בשירותיו וכן במי הוא הלקוח. המחיר עבור עסק קטן נמוך יותר מעבור עסק גדול, שכן עסק גדול מערב לוגיסטיקה מורכבת ולכן ידרוש ייעוץ יותר מורכב. ככלל, ניתן לומר ששעת ייעוץ נעה בין כמה מאות לאלפי שקלים, בעוד שייעוץ גלובלי הינו ממש כמו לחבור לספק חדש לעסק שלכם, המספק ייעוץ כשירות קבוע. להלן פירוט אפשרי לתמחור של פגישת ייעוץ עסקי:

שעת ייעוץ לעסק קטן עד בינוני= 400-700 ש"ח

שעת ייעוץ לעסק גדול=500-1000 ש"ח

**למידע נוסף בנושא מחירו של ייעוץ עסקי

הדבר משתנה בין עסק לעסק. ככלל, יכול להיות שתוכלו להגיע לבד לפתרונות שהיועץ יציע לכם, אך הדבר ידרוש זמן. יש להבין אם אתם מתעדפים זמן על פני כסף או להיפך. כדאי לרכוש יועץ עסקי בעת בעיה שאתם לא מוצאים לה פתרון, או כאשר חסרה לכם המומחיות הספציפית בצורך של העסק שלכם. למשל, אולי אתם מנהלים מעולים, אך אינכם יודעים איך להרחיב את העסק באופן יעיל. היועץ יוכל לעזור לכם בזה.

כל יועץ שתשכרו צריך לספק מידע מדויק בנתונים הניתנים לכימות. יועץ טוב מספק נקודות מבט חדשות שיעזרו לכם לשפר את פעילויות קבלת ההחלטות שלכם, אבל הוא או היא לא מהווים תחליף עבורכם. חפשו אחר יועץ שמבין בתחום העיסוק של העסק שלכם. בנוסף, חשוב שהיועץ יהיה נגיש עבורכם ושתרגישו בנוח לפנות אליו בכל שאלה.

יעוץ עסקי הוא הפרקטיקה של מתן ייעוץ מומחה לעסקים על מנת לעזור להם לשפר את ביצועיהם או לפתור בעיות ספציפיות.

ישנם סוגים רבים של שירותי ייעוץ עסקי, כולל ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ תפעולי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ שיווקי וייעוץ IT.

ליועצים עסקיים יש בדרך כלל תואר בעסקים, ניהול או תחום קשור, כמו גם מספר שנות ניסיון בעבודה בתחומי ההתמחות שלהם.

עסקים יכולים להפיק תועלת משכירת יועץ על ידי השגת גישה לידע, מומחיות וניסיון מיוחדים שיכולים לעזור להם להשיג את מטרותיהם בצורה יעילה ויעילה יותר.

תהליך העבודה עם יועץ עסקי כולל בדרך כלל ייעוץ ראשוני להערכת צרכי הלקוח, ולאחר מכן פיתוח תוכנית או פתרון מותאם אישית ויישום ותמיכה שוטפים.

יועצים עשויים לגבות לפי שעה, לפי הפרויקט או לפי דמי ריטיינר, בהתאם לאופי והיקף העבודה הכרוכה בכך.

אתגרים נפוצים שעסקים מחפשים עבורם שירותי ייעוץ כוללים שיפור היעילות התפעולית, פיתוח אסטרטגיות צמיחה, אופטימיזציה של ביצועים פיננסיים וניווט בנושאי ציות לרגולציה.

יועצים חיצוניים יכולים להביא נקודות מבט חדשות, ידע ומומחיות מיוחדים ותובנות אובייקטיביות שעשויות להיות קשות להשגה עם הצוות הפנימי.

יועצים עסקיים מצליחים הם בדרך כלל אנשי תקשורת בעלי ידע, ניסיון, הסתגלות, אנליטיים ויעילים.

עסקים יכולים להפיק את המרב ממעורבות הייעוץ שלהם על ידי הגדרה ברורה של המטרות והציפיות שלהם, מתן תקשורת פתוחה ושקופה עם היועץ והשתתפות פעילה בתהליך.

כמה סיכונים הקשורים לעבודה עם יועצים לא מספיק מקצועיים/אתיים/ישרים, כוללים תוצרים לא ברורים, חוסר שקיפות או אחריות וניגודי עניינים אפשריים.

עסקים יכולים להעריך את הצלחת התקשרויות הייעוץ שלהם על ידי מדידת התוצאות שהושגו מול המטרות והיעדים הראשוניים, כמו גם שידול משוב מבעלי עניין.

המגמות הנוכחיות בתעשיית הייעוץ כוללות דגש מוגבר על טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות, ביקוש הולך וגובר לייעוץ בנושא קיימות ושימוש רב יותר בניתוח נתונים ובינה מלאכותית.

עסקים יכולים לבחור את היועץ המתאים לצרכיהם על ידי ביצוע מחקר מעמיק, הערכת כישוריו וניסיונו של היועץ וביצוע סקירה מפורטת של התוכנית או הפתרון המוצעים להם.

יועצים עסקיים חייבים להיות מודעים לנושאים כגון סודיות, ניגודי אינטרסים וההשפעה הפוטנציאלית של המלצותיהם על מחזיקי עניין.

האתגרים המרכזיים העומדים בפני תחום הייעוץ, כוללים: תחרות מוגברת, ביקוש הולך וגובר למומחיות מיוחדת, והצורך להסתגל לטכנולוגיה ולשיטות עסקיות מתפתחות.

עסקים יכולים להבטיח שההתקשרויות הייעוץ שלהם יהיו חסכוניות על ידי משא ומתן על תמחור הוגן, ניהול קפדני של היקף הפרויקט ולוחות זמנים, ושמירה על תקשורת פתוחה עם היועץ לאורך ההתקשרות.

תפיסות שגויות נפוצות לגבי יועצים עסקיים כוללות שהם רלוונטיים רק עבור תאגידים גדולים, שהם יקרים מדי ושהם

עסקים יכולים להבטיח שהם מיישמים את ההמלצות שסופקו על ידי היועצים שלהם על ידי פיתוח תוכנית יישום ברורה, הקצאת תפקידים ואחריות ברורים ומתן תמיכה שוטפת ואחריות כדי להבטיח הצלחה.

אני שומע על הרבה מאד עסקים וחברות אשר גייסו לעצמם יועץ עסקי או חברה שנותנת ייעוץ עסקי ולמרות זאת העסק או החברה מתרסקים.

למעשה, מקרים כאלה בכלל לא צריכים לקרות מאחר ואת החברה או העסק מלווה (אבל מלווה לא לוחש לאוזני בעל העסק מה לעשות) אזי הדברים צריכים להסתדר אין ברמת הכספים, הניהול, האסטרטגיה, המכירות וכיו"ב. (נכון שזה מאד חשוב באיזה שלב בו נמצא העסק מגיע היועץ)

לפני שאגע בפתרון חשוב לי להדגיש כי יועץ עסקי חייב ללוות את העסק ולא לייעץ לו. (לשמוע עצות אפשר מחברים שמנהלים עסקים, חברים אישיים, אמא, אבא, אח. החבר של ההוא או רואה חשבון שמכירים) אבל ייעוץ עסקי חייב לבוא בליווי צמוד של היועץ עם העסק.

אני שומע הרבה שבעלי עסקים נפגשים במשרדים של היועצים, שומעים קורסים של היועצים, היועץ מגיע לעסק פעם בשבוע או שבועיים ואפשר גם לשאול אותו שאלות בטלפון. אז שלא! ייעוץ עסקי זה חלק אינטגרלי מהעסק בזמן פעילות היועץ ואת זה הרבה בעלי עסקים לא מבינים. הם מחפשים מחיר זול אבל לא כלי שיכול ביחד איתם לייצב את העסק הקיים, להקים עסק חדש, ולקדם עסקים בהתפתחות עסקית.

דבר נוסף אך חשוב מאין כמותו והוא עוד אחד מהגורמים של קריסת עסקים למרות שיש לעסק יועץ עסקי לוחש והוא ההתנהלות של בעל העסק. יוצא שלמרות שיש יועץ בעסק והוא לוקח על עצמו את אחד המושכות של העסק עדיין בעל העסק או בעל החברה נוהג ומתנהל כפי שנהג עד כה ואז נוצר מצב שלמעשה לא מאפשר ליועץ לעשוק במקצועיותו ובמטרות אשר הציב לו בעל העסק. (התנהלות כזאת מצד אחד יכולה להזניק את העסק ומהצד השני עד כמה שזה ישמע מוזר העסק יכול לקרוס מאחר ובעל העסק ממשיך להתנהל כבשלו)

נכון, גם ראש ממשלת ישראל נעזר בהרבה מאד יועצים ולבסוף הוא זה שמקבל את ההחלטות אבל סביר להניח כי ראש הממשלה מקבל את ההמלצות/החלטות של יועציו וככה מתנהלת מדינה או גוף מסחרי גדול המחזיק יועצים לכל תחום. עסק או חברה לא יכולים להעסיק מספר יועצים ולכן הוא חייב להתאחד עם יועץ מקצועי אחד.

חד וחלק ללא כל סייג עסקים אשר שוכרים יועצים עסקיים חייבים ללכת יד ביד ביחד עם היועץ ולפעול על פי דרכיו. ומדוע היועץ חייב להיות מקצועי בראש ובראשונה ובעל ניסיון אדיר בעולם העסקים על כל פעמיו מאחר והוא צריך להביא את העסק/חברה ליעדים שהוצבו תחילה.

בעלי עסקים חוששים במידת מה להעסיק יועצים כי הם פוחדים מלקיחת הבכורה בעסק/חברה אך זו טעות בסיסית והרסנית לעסקים מאחר ונכון הוא שבעל העסק מכיר את עסקו הכי טוב שאפשר אבל זה כבר לא מספיק היום לנהל עסקים.

חשבו על זה!

מאחר והתחום העסקי, היזמות, הסיכון, העסקת מאות עובדים, המורדות העליות, הניהול, היצירה, הדמיון, המיתוג והבידול, והסביבה העסקית לא זרה לי כלל וכלל, אני יכול להבין את התנהלותם של בעלי עסקים או מנהלי חברות אשר בתוך תוכם היו רוצים להיעזר ביועץ ומלווה חיצוני, אך מכיוון שהזמן דוחק, ועשייה רודפת עשייה, ובעיה רודפת בעיה, והמשימה לכבות שריפה הרבה יותר בוערת וחשובה, אין את הזמן הפנוי לתת את הדעת כמה תרומה של יועץ ומלווה חיצוני יכולה לפתור  בעיות, התלבטויות, מסקנות שגויות, ניהול לא נכון, ניהול חשבונות ומיסוי תואם, חשיבה אמוציונאלית, ניהול עובדים, שיווק, מכירות, ופרסום.

עובדה אחת ברורה, יועץ עסקי או יועץ שיווקי שהוא גם מלווה את העסק, הינו הצעד החשוב ביותר שיכול לעשות יזם חדש, יזם שפותח עסק חדש, בעל עסק בקשיים, או עסק ללא קשיים, כזה שעובד מרוויח אך לא רואה את כספו, חברה או עסק שרוצה להתפתח, למתוח מותג, לשווק אחרת, למכור יותר ובכלל לרענן את ניהול העסק על כול היבטיו.

יש הרואים ביועץ עסקי או מלווה עסקי "טפיל" נכון שממקום מושבי אני יהדוף את החשיבה הזאת מאחר והייתי שם, במקום של בעל העסק והחברה, ואני מכיר את ההרגשה ואת המטרייה שאתה יושב שם על כיסא המנהלים הנוח. יותר מזה בראייה לאחור כאשר אני מסתכל על תפקידו של יועץ אמיתי, (לא כזה שבא לתת ייעוץ וללכת הביתה או ללקוח הבא וזהו!) אני רואה בו כמקור הכנסה ולא הוצאה. מניסיון של ייעוץ וליווי עסקים לאחר היותי בעל עסקים וחברות אני תמיד מגלה מקומות "חבויים" בהם ניתן לשאוב כספים ולהגביר את ההכנסות משיווק ומכירות.

עסקים, חייבים חברים, חברים לא מהצבא, מהאוניברסיטה, ממכון הכושר, מהמילואים, מהשכנים, מהמשפחה או החברים. אלה חברים אישיים של בעלי העסקים או מנהלי החברות, החברים אותם צריכים העסקים עצמם הם יועצים ומלווים עסקיים שהחברות שלהם עם העסק בלבד ולא מישהו מאנשיו או בעליו, יועץ שיראה אינטרס אחד והוא הישרדותו ושגשוגו של העסק או החברה.

אותו דבר לגבי עסקים חדשים, יזמים חדשים עם מיזמים חדשים שרוצים לקצר תהליכים, כאלה שמבקשים את העזרה והביטחון לחלומם מבני משפחה, חברים, והכי גרוע מיועצי מס ורואי חשבון, אלה לצערי לא הטמיעו שיועצי מס מנהלי חשבונות ורואי חשבון מבינים בניהול חשבונות ותחכומי מס לא מעבר לזה, אלה עדיין לא הטמיעו שכלכלן כזה או אחר מתמחה במספרים ובניתוחים על מצבים קיימים, והרי לעסק חדש עוד אין מספרים!

שחושבים על יועץ עסקי, צריך לחשוב על מאזן, מבין, מקצועי, שיש לו תרומה מוחשית לעסק שלך…

ייעוץ עסקי - דורון עמית

בעל עסק!

פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם דורון

מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





    דילוג לתוכן