- טיפים לניהול צוות עובדים!
- איך להתמודד בצורה נכונה עם עובד בעייתי ואיך לנהל אותם נכון?
- איך לנהל עובדים מהבית?
- איך להיות מנהל מוערך על עובדיך?
שנת 2023 היא שנת העובדים. (ניצנים של שינוי זה התחלנו לראות קצת לפני תקופת הקורונה אבל מתקופת הקורונה השתנו "דרמטית" רוב העובדים במשק והגלגל התהפך. "העובדים הם אלה שקובעים את התנאים, את השכר, את ימי העבודה והמעבידים איבדו את היכולת לקבוע תנאים, שכר, וכ"ד.
אם לא אצל המעביד הזה אז מהר מאד יקבל את העובד לעבודה אצל מעביד אחר וזה קורה בכל המקצועות בהם נדרשים עובדים. נכון, יש עובדים ללא מקצוע מוגדר והם כן ניתנים לעבודה בלי ויכוחים או העמדת תנאים אבל יש הרבה מקצועות ותחומים שהעובדים הם אלה שקובעים את התנאים.
ועדיין לא כתבתי את העובדים שהפכו לעבוד ה"מיקור חוץ" ויצאו ממעגל העובדים השכירים.
טיפים לניהול צוות עובדים
- הטלת סמכויות בישיבה או עמידה מול העובד ולא במייל או במסר כתוב (נכון הרבה יותר קל לשלוח מייל או הודעה בוואטסאפ אבל ניתן לשלוח את המייל ואם זה מסימה מורכבת להזמין את העובד למשרד המנהל או שהמנהל ייגש לעובד.
- לעולם על תראה יחס מיוחד לעובד מסוים. זכור יחס כזה לעובד מסוים יסב לשאר העובדים הרגשה לא טובה ותחילת רכילות בין העובדים (דבר לא מומלץ בעליל)
- תזכור! אם הגעת מהבית ואתה נכנס "עם פנים כועסות) לעובדים יהיה יום שחור וידברו על זה עם זה ליד השולחן או ליד המכונה או עובדי החברה מחוץ לעסק.
- נסה לפני הכניסה למשרד לנשום אויר ולהיכנס עם פנים מחייכות (בגישה הזאת התפוקה באותו יום תהיה מעולה.
- זכור כמו שהציבור מסתכל לכוון ראש הממשלה כך עובדיך מסתכלים עליך ועל כל מוצא פיך לטוב ולרע.
איך להתמודד עם עובד בעייתי ואיך לנהל אותו נכון
עובד בעייתי עדיף שלא יהיה בעסק/בחברה לא מומלץ לחלוטין להעסיק עובד בעייתי כי אם הוא עובד בעייתי אז הוא "מרעיל" את כל צוות העובדים. לכן הצעתי היא להיפרד מעובד כזה. אבל עם העסק במצוקה והעובד חיוני ולא נמצא לו מחליף זה הזמן לקרוא לו לשיחה לשאול מה הבעיה שלו ולפי אופי הבעיה ניתן לפתור אותה או בהגדלת שכר, שיפור תנאים, או כל פתרון אחר שעובד זה מעלה. במקביל לעשות מאמצים לגייס עובד חדש מבלי שהעובד הבעיתי יידע.
אני בכוונה כותב את האופציות האלה להשארת העובד אבל לא לאורך זמן עובד בעייתי ימשיך להיות בעייתי גם אחרי שאולי תפתור את הבעיה ל"הרגע"
איך לנהל עובדים מהבית
בעקרון אני לא ממליץ להעסיק עובדים מהבית, אני מבין את רצון העובדים לעבוד מהבית אבל הסיסטמה הזאת שנולדה בתקופת הקורונה רע למעסיק. הרי לעסק קיים משרד או מפעל או בית מלאכה והוא משלם הון עתק על שכירות, ארנונה וכל השאר ואין שום סיבה לעובד לעבוד מהבית.
יותר מזה עובד שעובד מהבית אין לו את חווית היצירה ביחד עם שאר העובדים בעסק, אנחנו בני אדם והתקשורת בין בני האדם חשובה ועל מנת לקבל תפוקה מלאה מהעובד הוא חייב לעבוד ממקום עבודתו.
בוא לא נהייה פתיים. עובד שעובד מהבית עושה חצי עבודה, זה היום שהוא הולך עם הילדים למוסדות החינוך וגם מחזיר אותם משם, הוא מבשל ארוחת צהרים הוא אם הילדים וכל השאר וזה גרוע למעביד.
תוכלו לחלוק עלי ולציין שזה בונוס לעובד, זה רק יום או יומיים בשבוע, שיש לכם מעקב על העובד לפי העבודה שהוא ביצע או מסימה שהוטלה עליו ואני אומר לא גורף כמובן שעובד צריך לעבוד מהמשרד. הוא יותר יעיל כאשר הוא עובד עם חבריו לעבודה.
איך להיות מנהל מועדף על עובדיך
- זכור! כפי שציינתי קודם. אתה המנהל?, אתה המנכ"ל?. אתה מנהל מחלקה? זכור העובדים שמגיעים בבוקר "מסתכלים ובודקים איך אתה היום" ולפי פרצופך הם יתפקדו או לא יתפקדו ביום העבודה.
- לעולם על תדבר עם עובד שיחה המיועדת לו בפני עובדים אחרים, רוצה לדבר איתו גש לשולחנו גש ליד המכונה שהוא עובד או תקרא לו למשרד.
- לעולם על תצעק על עובד ליד שאר העובדים. זה מסוכן ולא יאה.
- אם אתה יכול להגיד לעובדיך בוקר טוב בתחילת יום העבודה זה יהיה נפלא ואף רצוי. מעשה כזה יגביר את התפוקה של העובד.
- מחמאות, מילים טובות, הערכה על פרויקט או עבודה שנעשתה תהיה מבורכת אם תקרא לעובד למשרדך ותמסור לו את מילות ההערכה. לעולם על תעשה זאת מול עובדים אחרים (הרי בשביל זה יש לך משרד)
- אנחנו נמצאים בתקופה של טלטלה ולעובדים יש הרבה בעיות קיומיות ברמה האישית, ולכן אני מאד ממליץ לקרוא לעובדים למשרדך (כל אחד בנפרד) ולהתעניין מה קורה איתו ואם משפחתו. זה יהיה מעשה אצילי מבחינתך כי ברגע שהעובד יודע שיש לו מנהל מתעניין גם בבעיותיו האישיות עוד פעם התפוקה של העובד יגדל.