הגדלת מחזור המכירות בעסק שלך

אין עוררין כלל וכלל על מצב השוק בישראל ואפילו בעולם כולו בתחום המכירות. התחרות בכל ענפי הצריכה מרחיקה שחקים כאשר העולם נהיה גלובלי. האינטרנט הפך ל"סופרמרקט" הגדול בעולם, השמיים הפתוחים הביאו את הישראלים למסעות קניות בבתי המסחר בעולם כולו, וזה כזה דרמטי לסוחרים בישראל שניתן לייבא כל דבר מרצפות ועד תקרות של בניית בית ומה לא.

המזרח הפך לפתרון דרמטי עבור הצרכן הישראלי ורשתות אופנה לדוגמה הפכו לשם דבר בציבור הישראלי כאשר הספקים במזרח שולחים את המוצרים עד 4 ימים. נכון, לא הכול הוא דבש. יש ספקים שמפארים את המוצרים שלהם בתוכנת פוטושופ ואז כשזה מגיע לארץ הוא נזרק ישר לזבל אבל יש ספקים שמה שנראה בתמונה באתר שלהם הוא אמיתי ונכון ולא עבר ליטוש בתוכנה המדוברת.

אז איך אנו מגדילים את המכירות בעסק שלנו

יש ספקים החושבים כי יצליחו להגדיל את מחזור המכירות שלהם בהורדה של מחיר או בהכנת מבצעים לא נכונים. הורדה של מחיר מובילה לקריסת העסק, רבים לוקחים בתמחור רק את הרווח הגולמי תוך שהם מתעלמים מהרווח התפעולי וזאת רק בכדי להכניס מזומנים לקופת העסק. אבל זאת טעות איומה שרבים הספקים שעושים זאת.

מה זה מחזור מכירות ואיך לחשב מחזור מכירות

מחזור מכירות הוא סך כל הכספים הנכנסים אל העסק כתוצאה ממכירת פריטים או שירות אשר ניתן בו. גם כאן מחזור המכירות נקלט כתשלום כולל מע"מ ועל בית העסק יש לקחת בחשבון רק את סכום המכירה מינוס 17% שזה המע"מ.

איך מגדילים מחזור מכירות

בנושא זה אחלק את ההמלצות שלי ל-2 תחומים:

  1. תכנית עסקית
  2. אמצעים ושיטות להגדלת מחזור המכירות

תוכנית עסקית

אני מאמין שלפני שפתחתם את העסק שלכם עשיתם תכנית עסקית ולפי זה אתם עובדים, אך מאחר ואנו נמצאים במציאות משתנה השכם וערב ומה שהיה נכון לאתמול כבר לא נכון להיום ולכן אני ממליץ בחום רק לעשות STOP ולבנות את התוכנית העסקית העכשווית. יהיה לכם מאד קל לעשות את זה מאחר ולמעשה כל הנתונים כבר נמצאים במחשבים שלכם או אצל רואה החשבון שלכם.

אני יכול להבטיח לכם כי אתם תגלו תגליות שלא ידעתם מהן ואם אתם רוצים להיות עסק מסודר ויציב שלא פועל ללא מפה ברורה אז עשו שוב את התוכנית העסקית שלכם ומשם תגזרו את הנתונים החשובים:

  1. האם יש לכם רווח או (הפסד) חשבונאי
  2. האם החובות: הלוואות, הלוואות רכבים, או התחייבויות שלא מופיעות בדוח החשבונאי. מכוסות ברווח החשבונאי שמתקבל.

התוצאה הזאת מאד חשובה לכם והיה ואתם מרוויחים חשבונאית אך מפסידים תזרימית עליכם לסדר כך שההכנסות יכסו את כל ההוצאות שלכם.

למה התייחסתי לזה במאמר זה מכיוון שעל מנת להגדיל את מחזור המכירות של העסק שלכם אתם צריכים "קצת כסף" עסקים שחוסכים בכסף בתחום המכירות והשיווק שלהם הולכים צעד אחד קדימה ושניים אחורה.

 

אז איך אמליץ לכם להגדיל את מחזור המכירות שלכם?

  1. אחרי שביצעתם את המלצתי הקודמת אתם יודעים כמה כסף יש לכם לשיווק ופרסום. ראו גם עסקים שעובדים ומוכרים חייבים להוציא ממון לפרסום ושיווק להטמעה נוספת של העסק ולמען הישארותו באויר. תשאלו את עצמכם למה קוקה קולה מפרסמת בענק, הרי כולם מכירים את קוקה קולה, הם עושים זאת להטמיע עוד יותר את המותג שלהם ולהישאר באוויר. (ד.א. תחום המשקאות הקלים הפך לשוק קשה מאד בוא היצרנים נאלצים לתת בונוסים גדולים לקמעונאים.)
  2. על מנת להגדיל מכירות ולהישאר בשוק זמן רק צריך לעשות מספר מהלכים:
  3. שיפור חלון הראווה של העסק עם זה בחנות ואם זה במשרדים המקבלים לקוחות ואם זה באתר האינטרנט של העסק.
  4. עם מדובר על עסק מקומי, הווה אומר עסקים הנמצאים בשכונות מגורים (היום שהבניה לגובה רק מתעצמת יש לעסק המקומי הרבה מאד לקוחות פוטנציאלים ושווה מאד וקל מאד למתג את העסק עם זה במוצרים ועם זה במשרדים ונותני שירותים.
  5. שיפור הלוגו, הנראות, שיפור אתר האינטרנט (כן גם לעסקים שכונתיים) שיפור השירות באפשרות המשלוחים לבתי הלקוח (הנוהג הזה הוטמע בעולם כולו לאחר מגפת הקורונה) ובאחוזים גבוהים מאד, שיפור המענה הטלפוני, מציאה או החלפת עובדים אשר מתמחים המכירות. כל אלה ואחרים יביאו למיתוג העסק ולקשירת הלקוח אל בית העסק. "שירות" אמרנו? אז כן השירות הוא במקום הראשון.
  6. להפתיע את הלקוחות, גם שהם פיזית נוכחים אצלכם וגם עם הם פונים בטלפון תנו להם הצעה שאי אפשר לסרב לה ולאחר שתיתנו את ההצעה תמשיכו עם רצונו של הלקוח. (זכרו! לקוחות אוהבים הפתעות ויותר מזה הם זוכרים הפתעות יותר ממה שהם זוכרים שביקרו אצלכם"
  7. תהיו יצירתים, עשו מבצעים של אחד + אחד מבלי לרדת במחיר של המוצר הראשון או חלק מהשירות אצל אלה שמוכרים שירותים.

 

איך מביאים את כל זה ללקוח 

לשמחתנו הגדולה יש לנו היום את כלי השיווק החזק ביותר וזה הרשתות החברתיות, רשתות אלה מצוידים בפרטים של כל אחד מאיתנו אם אנחנו גבר או אישה או ילד, בני כמה אנחנו, מה אנו מחפשים או קונים במדיה, מקום מגורינו, לדוגמה אם אי פעם חיפשתי ספה לסלון המידע הזה נשמר אצלם ומי שמחפש ספה באזור השיווק שלכם ימצא את המודעה/הפרסום שלכם.

הכלי הזה הוא מדהים והוא מגדיל מכירות ענק ברגע שמטפלים בכל המעגל שהזכרתי כאן

 

בהצלחה

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    חןיצים עסקיים

    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    יזמות
    יזמות

    זה לא מספיק להיות יזם

    למה יזמים צריכים ייעוץ עסקי? מה זה אומר להיות יזם? להיות יזם זה לעשות את הקפיצה מלהיות בעל רעיון להפיח בו חיים. זה לזהות הזדמנויות,

    מכירות
    מכירות

    איך נצליח למכור בשוק רווי

    כיצד יצליחו אנשי מכירות בשוק רווי? בשוק רווי, מכירה הופכת למשימה מורכבת בשל מספר אתגרים. ראשית, מספרם הרב של המתחרים מקשה על כל מוצר או

    טרנספורמציה עסקית
    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית

    טרנספורמציה עסקית מדובר בתהליך קריטי עבור חברות השואפות להישאר תחרותיות ולהתאים את עצמן לתנאי שוק משתנים. היא כרוכה בביצוע שינויים מהותיים באופן שבו עסק פועל,

    תוכן עניינים

    ייעוץ עסקי - דורון עמית

    בעל עסק!

    פגישת ייעוץ ללא התחייבות עם דורון

    מלא\י את הפרטים ונחזור עוד היום





      דילוג לתוכן