תוכן עניינים
אני מניח שרובינו יודעים מה היא אסטרטגיה- מבחינת העולם העסקי.
למעשה, עסקים שלא פועלים על פי אסטרטגיה בסיסית הם עסקים שמאד קשה לנהל אותם.
בישראל, למעלה מ- 75% מהעסקים הקטנים והבינוניים ("SMB") לא עובדים על סמך אסטרטגיה.
לאור כל זה, אני יכול להבין מדוע עסקים שוכחים את האסטרטגיה שלהם והתפצלו ל-1000 כיוונים שונים.
מה זה ייעוץ אסטרטגי?
ייעוץ אסטרטגי הוא תהליך מקצועי ומובנה שמטרתו לסייע לעסקים לקבל החלטות קריטיות ולהתוות תכנית פעולה ארוכת טווח. במסגרת ייעוץ אסטרטגי, מנתחים את מצבו הנוכחי של העסק, מזהים אתגרים והזדמנויות, ובונים תכנית אסטרטגית להשגת מטרות העסק. היועץ האסטרטגי משמש למעשה כיועץ צמוד, שמספק תובנות מניסיונו ומידע רחב על השוק, ומתווה יחד עם בעל העסק דרך פעולה שתשפר את מעמדו בשוק ותוביל לצמיחה רווחית.
תפקידו של יועץ אסטרטגי לעסקים
יועץ אסטרטגי משמש כיועץ מהימן למנהיגים עסקיים, ועוזר להם לנווט במורכבות התעשייה שלהם וליצור נתיב ברור להשגת יעדיהם ארוכי הטווח. תחומי האחריות העיקריים של יועץ אסטרטגי כוללים:
- הערכת המצב והביצועים הנוכחיים של החברה: פעולה זו, כרוכה בניתוח נתונים פיננסיים, מגמות שוק, מיצוב תחרותי ויכולות ארגוניות כדי לזהות תחומי חוזק וחולשה.
- זיהוי יעדים ארוכי טווח והזדמנויות לצמיחה: על בסיס ההערכה, היועץ מסייע לחברה להציב יעדים שאפתניים אך ריאליים התואמים את חזונה וייעודה.
- פיתוח אסטרטגיות מותאמות אישית להשגת יעדים אלו: היועץ בונה אסטרטגיות מותאמות, תוך התחשבות באתגרים ובהזדמנויות הייחודיים העומדים בפני החברה בענף שלה.
- סיוע ביישום ומעקב אחר ההתקדמות: היועץ עובד בשיתוף פעולה הדוק עם צוות ההנהגה של החברה כדי להבטיח שהאסטרטגיה מבוצעת ביעילות ומספק תמיכה שוטפת למעקב אחר התקדמות וביצוע התאמות לפי הצורך.
מהם המרכיבים המרכזיים בייעוץ אסטרטגי?
- פיתוח חזון ומשימה: ניסוח הצהרת חזון ברורה ומשכנעת המנחה את קבלת ההחלטות ומיישרת קו עם המאמצים הארגוניים.
- הגדרת יעדים: הגדרת יעדים ספציפיים, מדידים, ברי השגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן (SMART) עבור הארגון.
- גיבוש אסטרטגיה: פיתוח מפת דרכים להשגת היעד הרצוי, על ידי התוויית השלבים, המשאבים וצירי הזמן הדרושים.
- תכנון ביצוע: זיהוי הפעולות, התפקידים ותחומי האחריות הנדרשים ליישום יעיל של האסטרטגיה.
- ניטור והערכת ביצועים: מעקב אחר התקדמות מול יעדים והתאמת התוכנית לפי הצורך, כדי להבטיח שיפור מתמיד.
ייעוץ אסטרטגי הינו שונה מצורות אחרות של ייעוץ, כגון ייעוץ ניהולי או ייעוץ תפעולי, בכך שהוא מדגיש את הכיוון והצמיחה ארוכי הטווח של החברה במקום לטפל בבעיות מיידיות או לייעל את הפעילות היומיומית.
אז מה היא למעשה אסטרטגיה עסקית?
- שני חברים וחברה העלו רעיון עסקי וקיבלו החלטה להקים עסק.
- המיזם נגע בנושא של חיבור חקלאי למכירה ישירות לצרכן
- למעשה האסטרטגיה של היזמים היא "מכירה ישירה לצרכן B-B, וכל היוצא מאסטרטגיה זאת.
- היזמים בנו תכנית עסקית מפורטת על סמך האסטרטגיה שקבעו.
- כעת, הם קיבלו החלטה כפועל יוצא מבניית התוכנית העסקית ויצאו לדרך. כאשר אנחנו זוכרים שהאסטרטגיה שלהם למכור מהחקלאי ללקוח היא הכותרת של המיזם.
- מתחילים לעבוד על סמך התוכנית העסקית הברורה שבנו וכך פעלו למעלה מחצי שנה.
- המיזם התחיל לרקום עור וגידים והיזמים פעלו בדיוק כפי שקבעו באסטרטגיה שלהם שמשם גלשה לתוכנית העסקית.
- לאחר 6 חודשים, נוכחו לדעת שיש להם אופציה למכור גם כלי מטבח כמו סכינים, אביזרים שונים, וכל מה שקשור למטבח הישראלי, בראשם אמרו "אם אנחנו כבר מגיעים ללקוח עצמו למה שלא נמכור לו גם כלי מטבח" ועוד עכשיו בשנת הקורונה שכולם מבשלים?".
- כבר בנקודה זאת, האסטרטגיה מתחילה לזלוג.
- מהרגע הזה האסטרטגיה, הטקטיקה, המימון, הלוגיסטיקה וכמובן התוכנית העסקי- שברו כיוון.
- היזמים נאלצו להשקיע חלק מהכנסתם ב-6 חודשים שעבדו ועוד לרדת לכיסם הפרטי ולהעמיס על המנגנון של המיזם עלויות נוספות.
- עלויות שהמקור שלהם בכספים והניווט שלהם ע"פ האסטרטגיה שהוציאו ובלוגיסטיקה להוסיף עוד הוצאות הנגרעות מהתוכנית העסקית הברורה.
התוצאה של מהלכי היזמים שהיו כל כך מסודרים ונכונים בבניית המיזם התחיל לדשדש, היזמים נאלצו לקחת כסף מהמיזם ומכיסם וכדי לקנות מלאי של מוצרים, הקימו אתר אינטרנט רק עבור הסקטור החדש, והתחילו עם המיזם השני.
מה הם למעשה עשו?
ריסקו את האסטרטגיה שלהם שלפיה נבנתה תוכנית עסקית המראה עלות השקעה, עלות תפעול, רווח גולמי, מכירות (בתחילת המיזם דקדקו בכל פרט ובדקו כל מחיר מה שאפשר ליועץ העסקי לבנות תכנית עסקית מדוקדקת בסטייה של 10-20%, הזרימו כספים למיזם, לקחו כספים מכיסם, שכרו עובדים, כאשר הכול היה מתוקצב כולל הלוואה שלקחו לצורך המיזם והנה פתאום באמצע הדרך, ראו מה זה טוב מהמיזם הקיים וקיבלו החלטה שרירותית להעמיס על המיזם הבסיסי עוד מיזם זולל מזומנים.
אסטרטגיה אמפירית
מה שהציוויליזציה העסקית עברה ב-5 העשורים האחרונים, ככל הנראה לא עברו במשך מאות אלפי שנים על אוכ' העולם. הטורנדו שעולם העסקי עבר בחמשת העשורים האחרונים עם קריסות של קונצרנים גדולים תעשיות ענק עסקי ענק וגם שאר כלל העסקים נאלצו לחדש כל בוקר מחדש את הטקטיקה שלהם שנבנתה גם היא על סמך אסטרטגיה מובנית.
לדוגמא, שימו לב לאן הלכה שופרסל, מצרכנייה לאימפריה ענקית שמוכרת הכול, שמלווה כסף והופכת להיות משרד נסיעות ומספיק שאתה נכנס לאחד הסניפים למעשה אתה יכול לקנות שם הכול, "נדמה לי שבתים הם עדיין בדגש עדיין לא מוכרים מה שאני יודע" ואני יכול לציין כאן עוד הרבה דוגמאות למשל שבתחילת דרכה אופיס דיפו מכרה מזון ללקוחותיה והמשיכה עם טלוויזיות וכ"ד. אני לא מכיר את חשבון הבנק של שופרסל אבל הם יכולים לשנות אסטרטגיה בהינף של הנפקה או קופתה לא כמו האפשרות שיש לעסקים קטנים ובינוניים.
המלצותיי
- מאז ש-Waze נכנס לעולמינו, אנו משננים את המשפט "מחשב מסלול מחדש,
- הווה אומר שאנו בתקופה של היום חייבים לחשב מסלול מחדש לאסטרטגיה הבסיסית שלנו שלצערי נעלמה בהרבה מאד עסקים עוד קודם, עבודה מהיד לפה.
- כל מי שבונה היום תוכנית עסקית אם זה לעסק חדש או לעסק קיים, אם זה עסק גדול או אסק קטן חובה עלינו לבנות אסטרטגיה חדשה אבל הפעם בגישה אמפירית.
- אסטרטגיה בדרך כלל לא משנים, טקטיקה כן אבל לא את הבסיס של העסק.
- אסטרטגיה צריכה להיות מלווה בתוכנית עסקית, בקביעת תקציב, כאשר עושים לה בדק ביית כל חצי שנה.
- רציתם להכניס לעסק קטגוריה נוספת או לתת שירות חדש? ראשית גשו לתוכנית העסקית, ראו אם יש בכוח העסק שלכם להעמיס את ההשקעה וההוצאות על העסק הקיים.
- ובכלל בגלל חוסר היציבות במשק, באקלים העסקי, בשינויים היום יומיים, חובה לעבוד עם 2 הכלים הנקראים אסטרטגיה ושמירת האסטרטגיה שהיא זאת שהולידה את התוכנית העסקית והתקציב.
השילוב של יועץ ארגוני אסטרטגי ועסקי
תחום הייעוץ העסקי הולך ומקבל תפנית האומרת שלא מספיק היום להעניק ייעוץ עסקי לעסקים וחברות, אלא לשלב את שלושת התחומים של: ייעוץ עסקי, ייעוץ ארגוני וייעוץ אסטרטגי בחבילה אחת.
בעשורים האחרונים, השתנו החיים העסקיים מקצה לקצה אני בטח לא מחדש לכם כי קטגוריות שלמות נעלמות מהנוף העסקי, הגלובליזציה אוכלת נתחי שוק כבדים מעסקים וחברות קימות, השמיים הפתוחים, הטכנולוגיה, המזרח מכרסמים במקצועות שונים) כמו לדוגמא, ענף הכרסום והמתכת עובר משבר כאשר במקום לייצר מוצרים לתעשייה הוקמו משרדי מהנדסים אשר מתכננים את המודל עבור המפעלים ושולחים לייצור למזרח הרחוק או ליבשת החדשה שנפתחה "אירופה המזרחית") ועוד רבים סקטורים אחרים.
ההתפתחות הזאת שבאה עלינו במכה ללא הכנה מוקדמת הותירה חללים רבים במגזרי המשק השונים אשר לא התכוננו לזה, וכאשר זה הגיע לא האמינו שזה יגיע למצב כזה (בדיוק כמו אותם אנשים אשר הייתה להם הזדמנות לרכוש מגרשים בפרוטות אך לא האמינו שכעבור 40 שנה הפרוטות יהפכו למיליארדים) כי הרי אנו יודעים ש לחיות באזור הנוחות זה הרבה יותר קל ואנשים חוששים משינויים בעיקר הגוורדיה הקודמת של אנשי העסקים ומנהלי החברות.
מה שקרה בעשורים האחרונים זה מטורף ורק חברות גדולות עם יועצים משם ומכאן יכלו היו לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהם לשנות קונספציה ולחשוב הרבה מעבר לדמיון כפי שמתגלה לנו היום בתעשייה העולמית ובכלל במגוון העסקים המתקיימים היום.
אם נסתכל בעבר ובהווה נמצא עסקים שפעם היו משגשגים והיום או שהם "מלאים בחובות והתחייבויות" כי את ההפסדים הם מימנו מהלוואות והתחייבויות (ראו כמה הלוואות בערבות מדינה נלקחו בשנים האחרונות) ולא לפיתוח העסק אלא למימון המכירות שירדו פלאים.
למעשה, מה שאני מנסה להעביר במאמר זה, היא העובדה שייעוץ עסקי גרידא כבר לא מספיק על מנת להוציא חברות ממשבר, להמשיך פעילות של חברה ולהכווין אותה לכוון הצלחה כאשר אני רוצה לרתום את המשאב היקר והחשוב ביותר במערכת והם העובדים. לשלושת אלמנטים אלה אנו קוראים ייעוץ עסקי בשילוב אסטרטגיה מחודשת או כתוספת ומשאבי האנוש מבחינת הארגון של החברה. המטרה ליצור תחפושת חדשה לחברה קיימת או לייצר תחפושת מתאימה ונכונה לחברה עסק או ארגון חדש.
היכן אנו נתקלים בקשיים?
כאשר מדובר בחברה גדולה או ארגון גדול וההוראה יורדת ממועצת המנהלים או ממנכ"ל החברה אזי העשייה והבניה היא יותר נוחה מאחר והעובדים והמערכת מקבלת תכתיבים מלמעלה ומאותו רגע זאת עבודה של צוות הייעוץ ואנשי החברה הנהלה עובדים וכל מי שמשרת את החברה.
כאשר מדובר על חברה פרטית בינונית או קטנה כאן ההתמודדויות העיקריות הם עם בעל החברה, או שותפי החברה, או חברה משפחתית אשר רגילים לסוג התנהלות מסוים שהם מאמינים בו וקשה מאד להזיז אותם מדרך זאת ואז יוצא מצב שהייעוץ והליווי יוצר תוצאה של "פשרות" "נעשה ככה אבל לא עשה כך" מה שאומר שהמושלם הופך להיות חצי וגם הצלחת המהלך היא בסימן שאלה?
לדוגמא, בעלים של עסק מאמין בקליטת עובדים חדשים על פי דרכו, הוא רגיל לעשות זאת כבר עשרות בשנים, במסגרת שינוי ארגוני תפקיד זה עובר לפיגורה אחרת, כאן נכנס בעל החברה לחרדה ולא מסכים למהלך מאחר והוא מבחינתו "חש באינטואיציה את העובד" מה שהוא לא חושב שפרופיל העובד האולטימטיבי השתנה ומה שהיה נכון לפעם כבר לא נכון להיום" וזאת למרות שקבלת ההחלטה אם לקבל את העובד או לא נתונה בידו. עדיין נושא זה הוא עקב אכילס בהטמעת שינוי ארגוני בעסק או בחברה וזה לא הכול.
כאלה ועוד אחרים הם חלק מהמאמצים שלנו בשינוי בתוככי החברה כאשר אנשים לא פתוחים לקבל מהלכים לא בגלל שהם לא רוצים אלא בגלל שהם חוששים שאם זה לא ילך בדרכם אז זה לא יילך.
התובנה הזאת היא תובנה הרסנית וכול מקורותיה אמוציונאלית וללא חשיבה עסקית אינטרסנטית לחברה.
אני לא מצביע שצריך להתנהג עם עובדים בשיטות האמריקאיות בו ביום שהעובד מפוטר החפצים שלו כבר נמצאים בארגז אני טוען שבשינוי ארגוני יש את הצורך להתאים את האדם למטרות של העסק ושלא יביא לעסק את מה שהביא קודמו אלא ההפך ייצא מחוץ לקופסה על מנת לשדרג את העסק או החברה.
איך מודדים את ההשפעה של ייעוץ אסטרטגי לעסקים?
כדי להעריך את ההצלחה של התקשרויות ייעוץ אסטרטגי, חיוני לקבוע מדדי ביצוע מרכזיים (KPIs) התואמים את היעדים ארוכי הטווח של החברה. מחווני KPI אלה צריכים להיות כמותיים (למשל, גידול בהכנסות, נתח שוק, חיסכון בעלויות) ואיכותיים (למשל, שביעות רצון לקוחות, מעורבות עובדים, מוניטין מותג) כדי לספק מבט מקיף על התקדמות הארגון.
הערכה מתמדת וחידוד אסטרטגיות, הינם קריטיים להבטחת צמיחה מתמשכת והסתגלות לסביבות עסקיות מתפתחות. על ידי ניטור הדוק של הביצועים מול מחווני KPI וחיפוש משוב קבוע מבעלי עניין, חברות יכולות לזהות תחומים לשיפור ולקבל החלטות מונחות נתונים כדי למטב את הגישה האסטרטגית שלהן.
מדוע אתם מוכרחים ייעוץ אסטרטגי לעסק שלכם/ן?
יישום אסטרטגיה ספציפית לתעשייה
תעשיות שונות דורשות גישות שונות ליישום אסטרטגיה. על ידי הבנת הניואנסים של כל מגזר, יועץ אסטרטגי יכול לפתח טקטיקות מותאמות אישית שסביר להניח שיניבו הצלחה.
עסקים מבוססי ייצור
עבור חברות ממוקדות ייצור, ייעוץ אסטרטגי סובב לעתים קרובות סביב ייעול התפעול ושיפור הפרודוקטיביות והיעילות. זה עשוי לכלול אופטימיזציה של תהליכים, יוזמות להפחתת עלויות, שיפורים בניהול שרשרת האספקה, או אימוץ טכנולוגיות חדשות ואוטומציה.
עסקים מבוססי מוצר
בארגונים ממוקדי מוצר, ייעוץ אסטרטגי מתמקד בדרך כלל בטיפוח חדשנות ובהנעת דרישת הלקוחות באמצעות אסטרטגיות שיווק ומיתוג יעילות. זה יכול לכלול פיתוח ובידול מוצרים, פילוח שוק, אסטרטגיות תמחור או קמפיינים לקידום מכירות.
עסקים מבוססי שירות
עבור חברות מוכוונות שירות, הדגש העיקרי של ייעוץ אסטרטגי טמון במתן חוויות לקוח יוצאות דופן ושיפור איכות השירות. טקטיקות עשויות לכלול הדרכה ופיתוח עובדים, סטנדרטיזציה של תהליכים, לולאות משוב של לקוחות או שיפורי שירות התומכים בטכנולוגיה.
ייעוץ אסטרטגי לעסק מהבית
ייעוץ אסטרטגי עסק מהבית נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות לאורך זמן. היעזרות לשם כך בגורם מנוסה ובעל תוצאות מוכחות, יכול להביא להחזר השקעה חיובי במהירות רבה. המציאות העסקית של ימינו מחייבת גישה יצירתית ומותאמת אישית בכל הנוגע לשיווק ולאסטרטגיה של העסק הקטן הפועל מהבית. המציאות השיווקית והדיגיטלית של אספקטים עסקיים רבים בשיווק ובפרסום העסקי, מאפשר לנהל מהבית עסקים קטנים, באופן אפקטיבי כאשר אלו משתמשים בכלים המתאימים לניהול העסק. ייעוץ אסטרטגי עסק מהבית יכול לסייע לעסק הביתי להתפתח ולשגשג במציאות השיווקית המורכבת ולעזור לבעל כל עסק, למצוא את הקול הייחודי שלו לשיווק העסק.
טווח קצר וטווח ארוך
בטווח הקצר ייעוץ אסטרטגי עסק מהבית יוצר מסגרת עבודה מסודרת הכוללת תמיכה, ליווי וחשיבה משותפת סביב הפעילות העסקית. במהלך הייעוץ מזהים הוצאות מיותרות וטעויות ניהוליות, במטרה למקד את בעלי העסק במנגנוני פעולה שהוכחו כיעילים לשיפור ההתנהלות העסקית. בנוסף, ייעוץ אסטרטגי עסק מהבית מאפשר, להכניס שיפורים בתהליכי העבודה בעסק, ליזום פעולות שיווקיות המותאמות בהתאם למטרות שיוגדרו במהלך הייעוץ. בטווח הארוך ניתן יהיה לראות את התוצאות המשמעותיות יותר של ייעוץ אסטרטגי עסק מהבית בעלייה ברווחיות העסקית לאורך זמן, והחזר מהיר של ההשקעה. כמעט לכל עסק קטן הפועל מהבית, יש מה להרוויח מתהליך של ייעוץ אסטרטגי עסק מהבית וליווי עסקי. מי שמרגיש שהוא לא ממצה את הפוטנציאל הניהולי שלו במסגרת העסק, יכול לעבוד על מיומנויות אלו עם ייעוץ אסטרטגי עסקים מהבית למנהלים. ליוויי אסטרטגי לעסקים קטנים מתאים לכל בעל עסק קטן, שרוצה לעשות שינוי משמעותי, באופן הניהול העסקי ולשפר את מצב העסק בטווח הקצר והארוך.
במידה ובניתם עסק תוך כדי תנועה ואתם לקראת התרחבות וגדילה או שהנכם מעוניינים לשפר את הביצועים השיווקיים והעסקיים, כדאי לכם לפנות לשירותי ייעוץ אסטרטגי עסק מהבית של דורון עמית. כיום הוא מלווה ומייעץ לעסקים בצמיחה ובעברו היה פעיל בעולם העסקים בתור יזם ובעל חברות. חברת הייעוץ העסקי שבהנהלת דורון עמית מספקת מעטפת ייעוץ אסטרטגי עסקים מהבית כוללנית, עבור עסקים וחברות בכל הגדלים וממגוון של תחומים. דורון גאה ללוות אותם לשיפור התוצאות העסקיות ולניהול מקצועי ויעיל.
יועץ אסטרטגי לשיווק מוצר
לקראת תהליך של שיווק מוצר יועץ אסטרטגי יכול לסייע בבניית התוכנית האסטרטגית והשיווקית. את התוכנית השיווקית יש לבנות לאחר האבחון של העסק והמוצר. במילים אחרות, שיווק מוצר יועץ אסטרטגי עם תוכנית שיווק צריכה להיות נגזרת של מודל עסקי ושל האסטרטגיה השיווקית והיא הבסיס לשלב הבא של יישום פעילות השיווק בשטח.
בניית תוכנית עסקית במספרים
שלב חשוב ביותר של שיווק מוצר תוכנית עסקית מוגדרת. ניתן להיעזר בשירות מקצועי עבור ליווי לשיווק המוצר ובניית התכנית העסקית, כך שהיא תבסס על ידע ונתונים. החשיבות של שיווק מוצר תוכנית אסטרטגית היא שהיא מאפשרת להביא להשקת המוצר באופן מסודר, מותאם לקהל ומונגש מבחינה שיווקית בפלטפורמות מגוונות ומשלימות, על מנת להגיע ללקוחות הפוטנציאלים. שיווק מוצר תוכנית עסקית כדאי לבנות עם יועץ מנוסה המתמחה בתחום, על מנת שההשקה תביא לתוצאות הרצויות. שיווק כיום זה מגוון של פעולות בדיגיטל המתכנסות לפעולת מכירה מוצלחת של המוצר בסוף התהליך.
שיווק אונליין
הניהול באופן מסודר של פעולות השיווק אונליין יכול לשפר את כמות הלידים והפניות למחלקת המכירות וכך להגדיל את הרווחיות של בית העסק. יועץ השיווק יכול להתמקד בשיפור השירות של נציגי השירות אל מול הלקוחות ניתן לעבוד גם על שיפור מערך השיווק והמכירות והגדלת התפוקה של העובדים, שיוצרים את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים. העבודה עם יועץ מכירות יכולה להוביל לשיפור האפקטיביות העסקית בטווח הארוך. הדבר יכול להיעשות באמצעות שיפור מיומנויות הניהול של הדרג הניהולי וזיהוי של בעיות בתהליכים השיווקיים השונים, לשם ניצול יעיל יותר של ההזדמנויות השונות בשוק. השיפור בשיווק יכול להיות מורכב מחשיפה גדולה יותר וממוקדת, תוך מתן מענה מהיר ואיכותי לנחשפים בפלטפורמות השונות.
שיווק מוצר – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום
במידה ואתם שוקלים שיווק והשקה של מוצר דגל חדש וזקוקים לשירותי שיווק מוצר יועץ אסטרטגי או שהנכם מעוניינים לשפר את הביצועים השיווקיים והעסקיים ומחפשים, שיווק מוצר תוכנית אסטרטגית, כדאי לכם לפנות לשירותי הייעוץ האסטרטגי והשיווקי של דורון עמית. חברת הייעוץ העסקי שבהנהלת דורון עמית מספקת מעטפת כוללת של שירותי ייעוץ אסטרטגיים לעסקים ממגוון של תחומים ומומלצת בחום על ידי מספר עצום של לקוחות עבר. העבודה עם יועץ אסטרטגי לעסקים בשיווק מוצר חדש יכולה להביא לשיפור של האפקטיביות העסקית עם השקת המוצר.
לסיכום
ייעוץ אסטרטגי הוא כלי מפתח לכל עסק המעוניין להתאים את עצמו לתנאי השוק המשתנים ולגדול בצורה מתוכננת. בין אם אתם עסק קטן או ארגון גדול, ייעוץ אסטרטגי מעניק יתרון תחרותי חשוב, בעזרת ניתוח מעמיק, תכנון מדויק ויישום יעיל. השילוב בין הידע והניסיון של היועץ האסטרטגי לבין הידע המקצועי של בעלי העסק יוצר סינרגיה שמובילה לתוצאות מרשימות.
דורון עמית – יועץ אסטרטגי (ועוד)
משרדנו מספק שירותי ייעוץ אסטרטגי מקצועיים לעסקים מכל הגדלים. אנו יכולים לעזור לעסק שלכם לפתח אסטרטגיה מנצחת, להתאים את העסק שלכם לשינויים בשוק ולהשיג את מטרותיכם העסקיות.