יש לי רעיון לאפליקציה או סטרטאפ

לרבים מאתנו יש רעיונות!

מי לא רוצה להיות ממציא ה-WAZE הבא, מי לא רוצה להמציא או לחשוב על רעיון של אפליקציה או אתר עם שירות חדש ומדליק? האמת, לא רק אנשי תוכנה, תכנון, כותבי קודים או מתמחים בתחום פיתוח אתרים ואפליקציות שואפים לזה אלא גם אנשים מגוונים אשר עולה להם רעיון והם בכנות מבינים שהרעיון הוא מדליק ומנצח.

אנו במשרד נתקלים ונפגשים עם רבים מאותם "רעיוניסטים" אשר בטוחים כי בידם נמצא המקדח לבור הזהב השחור ואילו עכשיו רק ייעוץ עסקי הוא שייקח אותם ויגשים את חלומם הטבעי. במאמר מוסגר נגדיר כי יש הרבה מאד חממות של סטארטפיסטים אשר קיבלו רעיון לאפליקציה או שירות אינטרנטי מתוקצבים ע"י משקיעים כאלה ואחרים ולמרות שהם אנשי מקצוע בתחום יכול מאד להיות כי כול השקעתם תרד לטמיון ויחזרו למקומם בדיוק מהיכן שהגיעו כי פשוט המיזם או הסטארט-אפ לא צלח. קל וחומר אותם אנשים אשר בידם הרעיון ומבחינתם יועץ עסקי הוא זה שיוכל להוביל אותם קדימה עם הרעיון.

ובכן, במאמר זה ברצוני לקצר את הדרך לאותם אלה אשר בידם רעיון!

כאשר חושבים על רעיון לסטארט-אפ מעבר לחשיבה של "מהות הסטארט-אפ" יש לחשוב על המודל העסקי, הווה אומר חייבת לבוא החשיבה כיצד גוזרים קופון מהרעיון, יותר מזה! אנשים מהאוכלוסייה בישראל מבינים כי מספיק שיהיה בידם רעיון ומכאן זה או למכור את הרעיון או לבנות ולהשקיע בפיתוחו ומכאן הטעות היא אדירה בפרט אצל כאלה שלא היה להם ניסיון עסקי. לדוגמא: הכנסת משקיע אם בכלל דורשת השקעה אדירה בתוכנית עסקית, בניית פרוטו טייפ וכ"ד ואז ניתן יהיה לגשת למשקיע הנושא השני זה החשיבה שכאשר סיימנו את פיתוח המודל אזי כול המדינה והעולם יידעו על מודל זה יכנסו וישתמשו.

אין ברצוני במאמר זה לדכא את אלה מעיזים לחשוב קדימה ולפתח משהו בתחום העסקים, ההפך, אני מאד תומך ומאמין ברעיונות חדשים ומיזמים חדישים אני רק לא רוצה כי אנשים צעירים ישקיעו מזמנם, כספם, ללא כול הבנה אם המיזם שלהם יכול לרקום אור וגידים או שהוא נועד לכישלון מאחר ולא חשבו עליו ראשית מבחינה עסקית אלה רעיונית בלבד.

אני מאמין כי הדרכים להצלחה לוקחים זמן וממון אך בהחלט יכולים להניב פירות אם מתכננים אותם ברמה העסקית הרבה לפני שהתחילו לחשוב ברמת הפוטנציאל או ההשקעה.

 

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן