למה אנחנו מציבים יעדים בעסקים

יעדים!

מה זה יעדים!

למה מתכוונים שאומרים תציב יעדים!

האם רק המילה יעדים מספיקה?

האם הצבנו יעדים ומטרה אז הגענו לנחלה.

 אם תשימו לב אז מרבית ספרי הניהול מדריכים אותנו איך להציב יעדים בשאיפות שלנו, ברצונות שלנו, במטרה שלנו להשיג הישגים, זאת ועוד שגם הקורסים שאנו משתתפים בהם בכול תחום אומרים לנו להציב יעדים, ומבטיחים שאם נציב יעדים אכן נגיע לאן שאנו חפצים.

בנושא הזה יש לי השגות.

 אם נציב יעדים לספורטאי המתאמן בחדר כושר ונאמר לו כי אתה צריך להגיע ליעד של 50 תרגילי בטן, אני בטוח כי הדבר אפשרי והמתאמן יגיע ליעד הזה, עם נציב לקופץ הגובה יעד סביר לקפיצה שלו, אני בטוח שהוא יגיע ליעד הזה וכך זה כמעט בכול ענפי הספורט כאשר היעדים הם מוחשיים, ויותר מזה אנושיים.

אך בואו עכשיו לכול קורסי אינסטנט של  היועצים העסקיים או הקאוצרים החדשים ונשמע מהם על הצבת יעדים, יעדים במכירות, יעדים בלהביא מספר X  של לקוחות, יעדים בגיוס עובדים, יעדים בחסכון, יעדים בהוצאות, וכול היעדים הללו ניתנים ללא קשר עם "שום דבר" אם יכולת, עם מצב שוק, אם תחרות בשוק, עם מחירים של הוצאות כאלה ואחרות, ואז אותם יעדים אנושיים שהצבנו לספורטאים אנו מציבים יעדים לא רציונליים לכול בוגרי הקורסים או מתאמני הקאוצרים למינם.

 אז מה קורה שלא מסיגים את היעדים, מורידים את מספר המטרה שהוצבה, ואז גם לא מסיגים את היעדים, ואז קורה הגרוע מכול ומתאכזבים ולא מציבים יותר יעדים. איך ניתן לקבל יעדים הניתנים ע"י מרצים שהם יועצים עסקיים, או קאוצרים המרצים בפני כיתות שלמות מבלי לדעת כלל ועיקר מה עיסוקו של המתאמן ואיזה תחום הוא נמצא! מדריכים אותו "תציב יעדים" וקדימה לעבודה.

הגישה הזאת פסולה בעיני, פסולה כי לא כול האדם דומה למשנהו ולא כול עיסוק דומה לעיסוק של השני, בכלל מה הטעם ללכת להרצאות כאשר אותם מרצים כותבים ספרים שלמים החוזרים על עצמם, שהרי מספיק לקרוא את הספר.

 אם רוצים להשיג תוצאות בתחום העסקי או בניהול וכ"ד צריך מורה פרטי, מורה פרטי זה יועץ עסקי או ייעוץ עסקי שמלווה את בעל העסק או הבעלים ויחד איתם קובע ניהול, אסטרטגיה, וחבירה משותפת למען הצלחת העסק.

הגיע זמן שלא נעשה כסף וממון ממצוקתם של אחרים, ולא נעביר הרצאות שטובות רק לרגע ששומעים אותם. תארו לכם שיש למישהו מכם חס וחלילה מחלה והתרופה שתינתן תהיה בהרצאה רבת משתתפים. נו באמת!

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן