לעבוד מהבית נכון או לא?

תקופת הקורונה קרבה בין העובד לביתו, מה שעשינו עד היום במשרד חלק מהעובדים עושים את עבודתם מהבית: יש חברות שנותנות שירותים לקהל גדול של לקוחות (שירות לקוחות) במשרדי ממשלה, חברות פרטיות, עסקים קטנים, מכל דכפין נוכל למצוא את אלה אשר עברו לעבוד מהבית. לפעמים זה מוזר שאתה מתקשר לחברת ענק ועונה לך נותן השירות שברקע אתה שומע תינוק, ילדים, את בני המשפחה, והאמת שזה די צורם. במידה ואלה שעברו לעבוד מהבית בשירות לקוחות יש להתנות את זה בישיבה בחדר סגור על מנת שהלקוח יוכל לקבל את השירות באמת כאילו והתקשורת היא עם מרכז השירות ( על זה נדבר במאמר אחר)

הטכנולוגיה עובדת עבורנו

היום ניתן ליצור קשר לקוחות, ספקים וכל מי שמתקשרים אתו הן דרך הזום, הפייסבוק, פייס טיים, או עוד עשרות תוכנות תקשורת המופיעות על כל מחשב וטלפון. יותר מזה, תוכנות שיתופי המסך "המצאת הדור" מאפשרות לאלה העובדים מהבית לשתף את עבודתם באינטגרציה מלאה עם הבוס, היועץ, הקולגה או כל אדם אחר במשרד ומחוצה לו. פגישות, ישיבות, ישיבות צוות, מה שפעם היה נראה לנו כמו "חלל" היום זה זמין מולנו. למעשה מה שהיה אמור לקרות עוד מספר לא רב של שנים מתחיל את התהליך מעכשיו, וזאת בשורה טובה לטובת המנהלים, העובדים, וחשבון הדלק של העובדים המגיעים למשרד או למקום העבודה  בפקקי ענק.  לדוגמה: בין אם אנו מתכננים השקת תוכנית גדולה או סקירת קמפיינים למודעות שלנו, שיתוף המסך הפך להיות הכלי המקדם את הפרויקטים ולשמור על זרימת התקשורת. למשל, השקנו תוכנית מקוונת חדשה עבור יזמיות ונדרשנו לסקור הרבה תכנים, גרפיקה, דפי מכירות ועוד כדי להתכונן לשידור חי. בכל פגישה לקראת ההשקה, היה הכרחי שהצוות ישתף את המסך שלהם בכדי לנהל את כולם בין האלמנטים השונים, כדי שנוכל להישאר באותו דף ולקיים תקשורת מהירה לגבי שינויים או אישורים מבוקשים. תהליך זה היה כל כך יעיל שלעתים קרובות אנו אומרים במקום לבזבז את יום העבודה שלך ממשימה אחת לאחרת בתחומים אחרים לגמרי בעסק שלך, התחלנו לאסוף את המשימות שלנו ולהקדיש זמן ספציפי (בין אם זה חסימת זמן של שעתיים ובין אם יום שלם). חסימות זמן אלה עוזרות למקד את תשומת ליבנו ואת האנרגיה שלנו בסוג אחד של פרויקט או תחום של העסק שלנו.

הטכנולוגיה של היום בהחלט מאפשרת לנו לעבוד מהבית
הטכנולוגיה של היום בהחלט מאפשרת לנו לעבוד מהבית

מה אנחנו חוסכים בעבודה מהבית

עול המשימות עזר להגדיל את טווח הקשב ולאפשר  לעשות יותר בפרק זמן קצר יותר. קובעים את מרבית פגישות הצוות ליום ראשון ומשאירים את יום רביעי וחמישי פתוח לתהליך עבודה יצירתי יותר, שהצוות אוהב מכיוון שהם יכולים להיכנס לשבוע בידיעה בדיוק מתי יהיה להם זמן ללא הפרעה להגיע לאזור ולעבוד בפרויקטים. עבודה מרחוק פירושה שיש פחות אינטראקציות פנים אל פנים ופחות זמן להתחבר ברמה האישית עם הצוות שלך. לא הולכים לארוחת צהרים ביחד ומפטפטים על סוף השבוע שלכם או לוקחים הפסקת קפה ומשתפים במשהו שקורה בחייכם. עכשיו, יותר מתמיד, הפך קריטי לבדוק עם חברי הצוות שלך כדי לראות איך הם מסתדרים מחוץ לעבודה. בנוסף הנוחות לעבוד מהבית מעגלת לנו פינות כמו: להוציא את הילד מהגן בהפסקה, לקבל טכנאי הביתה, להשאיר את הרכב לבעל או לאישה, (למכור רכב אחד) לחסוך את הוצאות היציאה מהבית, והחשוב ביותר זה הזמן והדלק בפקקים. כאן אני רואה את החיסכון הגדול לעובד ולמעביד.

מאמרים נוספים בנושאים דומים :
מעבדות לחירות תעסוקתית
עבודה מהבית טוב לעובד מצוין למעביד
איך עסקים מתארגנים אחרי מגפת הקורונה
סקירה מקצועית לפני ואחרי הקורונה
האינטרנט בשרות העסקים

ומה קורה אצל המעסיקים

החסכון של עובד לעבוד מהבית, או מכל מקום מרוחק, היא אדירה ומתבטאת ב: חסכון בהוצאות דלק, אחזקת רכב (מורטיזציה), תפישת ממ"ר במשרד, השיחות בין העובדים מה שקורים פגישות בפינת הקפה, הבאת הבעיות האישיות של העובד למשרד, הסכסוכים בין העובדים בחזקת "רחוק מהעין קרוב אל הלב", המעביד יכול לעבור למקום יותר קטן. יש כמובן עוד הרבה יתרונות לעבודת העובד מהבית ולפי מחקרים שבוצעו מסתבר שהעובד בבית מקדיש יותר זמן לעבודתו בבית מאשר במשרד או בכל מקום אחר. 

לא פשוט למעסיקים לנהל עובדים מהבית
לא פשוט למעסיקים לנהל עובדים מהבית

המפריע הגדול בעבודה מהבית

בני אנוש אנחנו, ואנו יודעים לדבר עם אדם, אחד לשני שנייה לאחד, אנו צריכים לראות, להריח, למשש, לשמוע וליצור אינטראקציות עם בן האנוש השני, אנחנו כן צריכים לעזוב את העמדה ולדבר עם זה או עם האחר, חשוב לנו לשמוע מה קורה עם זה ומה קורה עם ההוא (ונכון שגם אלה העובדים מהבית עושים זאת בתקשורת האלקטרונית). אנחנו צריכים לראות מה המצב רוח של הבוס היום, אנחנו חייבים להיות בתוך הרכילויות האלה והאחרות זה חלק מאיתנו. מה שקורה שם במשרד או במקום העבודה מאד מעניין אותנו, שאנחנו רחוקים ואפילו עם הקולגה שלנו מספר לנו זה לא כמו שאנו בתוך הסיטואציה.

אז איך מתגברים על זה

כאן חשוב מאד לעשות עבודה של המנהלים, את השיחות שהוא עושה עם עובדים הוא יכול לזמן פעם ב? את העובד/ת למשרד, במהלך השבוע יתחבר לאחד מאמצעי התקשורת ויאחלד לחלק מהעובדים "בוקר טוב" וביום השלישי יגיד לחלק השני של העובדים בוקר טוב או סופ"ש נעים או שבת שלום, בסך הכול ייווצר מצב שהעובד יחכה ויתחבר לברכה הזאת, יש לדאוג מדי פעם לשאול את העובד : מה שלומך, איך את מסתדרת, האם זקוקה למשהו מאתנו, איך נשפר לך את איכות הסביבה התעסוקתית. פגישה יזומה בין אנשי הצוות. המטרה היא לחבר ולקרב את העובדים מהבית למשרד וזאת בכדי לנצל חד משמעית את היתרונות למעסיק ולעובד הגלומות בגישה זאת.

להמלצות נוספות

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    קואצ'ינג לגברים - מאמר שלך דורון עמית
    מגזין עסקי

    קואצ'ינג לגברים – העצמה אישית, זוגית ועסקית

    תוכן עניינים   בעולם הדינמי של היום, גברים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים אישיים, זוגיים ועסקיים המצריכים גישה חדשה ויעילה להתמודדות. קואצ'ינג לגברים

    תוכן עניינים

    דילוג לתוכן