תפסיקו לרוץ אחרי הלקוח!

תודה רבה, תרצה עוד משהו! רוצה משהו מהמבצעים שלנו! יש לנו עיתון, כוס קפה ושתייה חמה מה תבחר? שלום! תרצה משהו מהמבצעים שלנו? לא תודה כבר שאל אותי העובד השני! בכול מקרה תודה שקנית…….! זה מה שקורה בדרך כלל בתחנות הדלק הנמצאות באזורים ברי תחרות גדולה בתחום הדלק, אבל זה לא רק שם! גם בתחנות הנוחות של תחנות הדלק המנטרה הזאת חוזרת כול פעם וחדש! שלום, ותודה שקנית יילוו, ואולי תרצה משהו מהמתנות או המבצעים שלנו!

כמי שנותן ייעוץ עסקי ומשמש כ-יועץ שיווקי, החלטתי קצת לעקוב אחרי התגובות של הלקוחות עליהם "מתנפלים" המוכרנים שאם לא יעשו כן ה"בוס" יראה אותם במצלמה שהם לא ממלאים אחרי הפקודות המכירתיות ואולי יפטר אותם! ואני רוצה לספר לכם, מה שראיתי ומה ששמעתי היה בדיוק כמו הסרטים של יהודה ברקן "עצור" מצלמים אותך! יכולתי לראות איך אנשים עושים "שמניות" בכדי לא להיתקל אם אחד המוכרנים "הלקוח הולך הצידה, פתאום מוציא את המובייל שלו ומתחיל לדבר, השני פוצח בשיחה עם זה שיושב לידו, זה שנכנס לחנות הנוחות "מדבר כול כך מהר רק בכדי שלא יתקל שוב בשאלה הרגילה "רוצה מבצע" וכך אנשים בורחים מהשאלה! בפסיכולוגיה ניתן להבין זאת כי אנשים נמנעים מלפגוע באחרים וזאת שתהיה להם תשובה שלילית כמוה כסירוב אישי למוכרן. בגלל זה "הלקוח פשוט בורח"…

כ-יועץ עסקי ויועץ שיווקי השאלה שלי "האם נכון להתנהל כך במכירות אגרסיביות" "האם מכירות אגרסיביות הם צו האופנה או יותר נכון האם הם כורח המציאות" האמת שהתשובה שלי תפתיע אתכם ואני אגיד "כן" היום! רק מכירות "גרילה" כאשר הלקוח נמצא בחצר הבית שלך (העסק, החברה) זה הזמן להוציא את כספו! ולכן מכירות הגרילה חשובות וחיוניות! אבל? צריך מאד להיזהר, הגישה בה אנו מכשירים את נותני השירות שלנו בעיקר בתחנות הדלק, בחנויות הנוחות, ופחות במרכולים, ברשתות השיווק צריכה להתנהל בחוכמה ולא בהגזמה, יוצא שמכונית עומדת בתחנת דלק ומתדלקת ניגשים אליה שלושה מוכרנים שונים, וזה מוגזם!

האמריקאים מהם למדנו את תורת השירות, לא מתנהגים כך, הם מאד חייכנים בכניסה, השלום נשמע "פתוח" יותר, אבל לא רודפים אחרי הלקוח ונותנים לו להיות עם עצמו, כאשר הוא מסיים ולא רוכש כלום! דואגים להגיד לו שלום "פתוח" שלעולם לא ישכח את החנות! לקוח בחנות חייב את מרחב המחייה שלו! וההצקה רק תגרע מהמטרה שלשמה הוא נכנס! תנו ללקוח להיכנס לשטח החנות, ברכו אותו בשלום, היו עוקבים אחרי הלקוח, וברגע ששפת הגוף שלו תשדר "בקשה לעזרה" גשו אליו, לא לפני,

כ-יועץ שיווק, אני מבטיח לכם כי אם תתנו "מרחב" ללקוח והוא לא ירגיש שרודפים אחריו, ולא בולשים אחריו, ולא רוצים לדחוף לו מוצרים, הוא יהיה בר קנייה ורכישה.

קטגוריות

תגיות

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
לינקדאין
רשת X

הצטרפו להצלחה פגישת יעוץ ללא התחייבות

מלא את הפרטים ונחזור עוד היום>>





    מעל 1600 תכנים העוסקים בעולם העסקים

    איך לבחור חברת קידום אתרים ? מאמר של דורון עמית ייעוץ עסקי
    מגזין עסקי

    איך לבחור חברת קידום אתרים לעסק שלכם?

    תוכן עניינים בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה היא קריטית להצלחת כל עסק. אתר אינטרנט הוא כלי חיוני, אך כדי שהוא ישיג את מטרתו,

    יעילות ארגונית - דורון עמית ייעוץ עסקי
    ייעוץ ארגוני

    יעילות ארגונית: המפתח להצלחה עסקית

    תוכן עניינים בעולם העסקי המודרני, יעילות ארגונית היא לא רק מילת באזז – היא הכרח אסטרטגי להישרדות ולצמיחה. כיועץ ארגוני עם שנים של ניסיון בליווי

    דילוג לתוכן