חלק מהפניות של לקוחות למשרד הם בנושא שיווק ומכירות!
והפניה מתחילה באמירה "מה לא עשינו" "היכן לא השקענו" "לאיזה אפיק פרסומי לא כוונו" אבל המכירות לא עולות…במקרים אחרים "יורדות" מה עושים.
ובכן, לדעתי, יש הרבה מה לעשות.
יש עסקים וחברות המבקשים ש"לקוחות" יתאימו את עצמם לעסק כאשר היום המגמה צריכה להיות הפוכה, "העסק" צריך להתאים את עצמו ללקוחות. ובכול זאת למה אין מכירות, אז בנושא ה"למה" אני יכול לתת עשרות סיבות, שהם סיבות לגיטימיות ונכונות: לקוחות יותר ברננים, ההיצע גדול, הביקוש קטן, מתחרים מורידים מחירים, הרשתות הורגות, פתיחת השוק הגלובלי העולמי, ועוד הרבה סיבות שבעיקרן הם נכונות אבל אסור בשום פנים ואופן לתת לסיבות אלה להוביל את המהלך מכירתי בחברה, ואולי לוותר מראש. כבר נתקלתי בבעלי עסקים ומנהלי חברות אשר קיבלו החלטה אסטרטגית האומרת "מספיק לי עם הלקוחות הקיימים לא צריך לקוחות חדשים" האמת החלטה "בסדר" "לא מצריכה מאמץ גדול" אבל. הלקוחות ילכו ויפחתו ולא יהיה עסק!!!
יש כאלה האומרים "אין מקום שלא פרסמתי בו" והשאלה שאני שואל "אולי פרסמת לא לקהל שלך, אולי פרסמת לקהל רחב יותר מאלה היכולים להיות הלקוחות שלך"? . פרסום זאת לא תרופת קסם, זה מהלך נכון על מנת לשמור על הלקוחות הקיימים שלך (כן, בהחלט, כאשר לקוח שלך רואה פרסום שלו ערך העסק או המותג שלך עולה" והרי אנו יודעים כי לקוח מביא לקוח זה קליטת הלקוחות היעילה והטובה ביותר) ולעניין לקוחות פוטנציאלים אחרים, לכן לא בטוח שכול פרסום ובפרט העסקים הנכנעים ללחץ מכירתי שמפעילים עליהם "מוכרי מודעות בעיתונות המקומית" , "מקדמי אתרים" " או כול מיני הצעות פרסום המשכנעים עסקים לרכוש את מרכולת הפרסום אותה מוכר איש המכירות הפיקח".
פרסום טוב שיש בו מסר מרגש, מפתיע, מחדש, הצעה "מגניבה" ויותר מזה פרסום חשוב שיהיה לקהל מטרה צר וממוקד. (זה לגבי עסקים קטנים ובינוניים) לגבי חברות ארציות או רשתות ברור שמדיית הפרסום צריכה להשתנות תוך מטרה למקד את קהל המטרה למוצר או לנוחות הקנייה.
כן, אין ברירה, בכדי למכור צריך להצעיד מהלכים, לא כול המהלכים קלים, וכול מהלך ב"עסק" דורש כסף ומימון, וזה במצב העסקים היום לא מצרך הנמצא באמתחתו של העסק. אבל! ויש כאן אבל גדול! על מנת להתקיים, להביא את המכירות לקו יציב ועולה, חייבים לבצע מהלכים קצת יותר רציניים מקידום האתר, מימון פרסום בשיטת הפעימות במנועי החיפוש, ופרסום ספורטי בעיתונות כזאת או אחרת.
עדיין לא עבר מעולמו ה"פלאייר" מסר נכון בחלוקה ממוקדת יכול לעשות את העבודה, והאמת ניתן להתאים פרסום ועשייה לקידום מכירות בכול עסק חי ונושם. זה הכול עניין של רצון ויכולת ולא דווקא בהשקעות גדולות.
הכותב עוסק בתחום השיווק והמכירות העכשווי